ضرورت یک اقدام پیشگیرانه
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۴/۷/۲۳ کد خبر: 104217 منبع: پرینت

حالا که قیام ها و خیز ش های مردمی در برابر طالبان تروریست به یک نیاز حیاتی و واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شده است، توسل به چهار اقدام راهبردی اجتناب ناپذیر است:
۱. قانونمند سازی و بسیج عاجل این نیروها در چهارچوب یک تشکیلات منظم و فرماندهی واحد زیر نام « پاسداران صلح »، « پاسداران امنیت» ، « نیروهای بسیج مردمی»، « سپاه مردمی»، و یا « نیروهای مقاومت»

۲. تمویل و تجهیز این نیروها از مجاری قانونی و منابع حمایتی کشورهای دوست، حتی اگر این منابع بسته هم باشد، تنها معاش و مصارف پرسنل خیالی برای تامین این نیروها کافی خواهد بود.

۳. به کارگیری این نیروها به عنوان یک نیروی ذخیره و حمایتی ارتش و پولیس برای مقابله با تروریستان در جغرافیای مربوط و پاسخگویی به اوضاع شکننده امنیتی در سایر نقاط افغانستان

۴. آموزش و تربیت این نیروها به صورت تخصصی و حرفه ای و تجهیز آنها با روحیه نیرومند ملی و ستیزش بی امان در برابر تجاوز خارجی و دشمنان خاک

تذکر: اگر دولت این کار را نکند، ممکن است فرصت از دست برود و منابع دیگری در راستای تمویل این نیروها پیشگام شوند.

یادداشت: من به شدت مخالف شکلگیری نیروهای موازی با اردو و پولیس هستم اما ضعف های نظامی و بروز شک گسترده در رابطه به حوادث اخیر این نیروها را عملا شکل داده و در حال حاضر گزینه دیگری وجود ندارد.

هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غنی لنگ قدر کسانی را که آماده دفاع از وطن هستند باید بداند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است