توبرکلوز مانع ادامه تحصیل 3 دانشجو شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۴/۷/۲۳ کد خبر: 104188 منبع: پرینت

مسوولان سفارت افغانستان در قزاقستان اعلام کرده اند که 3 دانشجوی افغانستانی به دلیل مصاب بودن به بیماری توبرکلوز، به افغانستان بازگشتند.

سید معین الدین معین، جنرال کنسول سفارت افغانستان در قزاقستان گفته است که این دانشجویان طی سپری کردن امتحانات رقابتی، موفق به راهیابی بورسیه به قزاقستان شده بودند.

به نقل از افق، وی تاکید کرد که دو هفته پس از ورود دانشجویان جدید به قزاقستان، شناسایی شد که این 3 دانشجو مصاب به توبرکلوز هستند.

محترم معین گفت: ما در زمینه با مسوولان دانشگاه صحبت‌های پیگیر داشتیم تا بتوانیم راه حل دیگر پیدا کنیم اما متاسفانه به دلیل ساری بودن امراض اینها و مطابق به قانون جمهوری قزاقستان این افراد نمی توانند شامل درس های دانشگاه شوند.

مسوولان سفارت افغانستان در قزاقستان تاکید کردند که از وزارت تحصیلات عالی و صحت عامه خواسته شده تا در بخش معاینات دانشجویانی که بورسیه می‌شوند بیشتر دقت کنند.

آنان هشدار داده اند که بازگشت دوباره دانشجویان به کشور، مشکلات گسترده‌ ای را به روند تحصیلی دیگر دانشجویان به وجود می‎‌آورد.

یکی از دانشجویانی که در بورسیه‌ کشور قزاقستان تحصیل می‌کند گفت: متاسفانه در کابل داکتران بطور دقیق معاینات را انجام نمی دهند و حتی بعضی از دانشجویان را نمی دیدند و به فرم شان مهر صحت می گذاشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خــــداوند شفای شان دهد سفارت باید آنهارا جهت تداوی درانجا به شفاخانه ها معرفی میکرند تا تداوی شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است