دیدار اعضای شورای علمای کشور با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۴/۷/۲۳ کد خبر: 104178 منبع: پرینت

رییس و اعضای شورای سرتاسری علمای کشور با رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا احمدعلی جبریلی اعلامیه کنفرانس ملی حمایت علما از تحکیم صلح در افغانستان را که اخیرا به ابتکار شورای سرتاسری علمای افغانستان در شهر کابل به اشتراک صد ها تن از علمای جید و نخبه تمام کشور برگزار گردیده بود، قرایت کرد.

در این اعلامیه، علما جنگ در مقابل مردم و حکومت افغانستان را از لحاظ دینی شرعا حرام دانسته و از قربانی های ملت و ارگان های امنیتی افغانستان که برای دفاع از کشور و منافع ملی، خدمت به اسلام، مسلمانان و تامین صلح و ثبات تلاش می کنند، تقدیر و حمایت کرده است.

همچنان در اعلامیه کنفرانس ملی حمایت علما از تحکیم صلح در افغانستان، از تمام مردم افغانستان تقاضا گردیده تا در برابر دشمنان دین و مردم افغانستان که در ریختن خون انسان های بی گناه، اعم از بزرگان، کودکان، زنان و جوانان از نهایت قساوت قلب استفاده می کنند، در یک صف واحد ایستاده و متحدانه از ارزش های اسلامی و نوامیس ملی خویش دفاع نمایند.

علمای کرام از جامعه بین المللی خواستند تا برای خاتمه جنگ و خشونت و رسیدن به صلح دایمی، مسوولیت خویش را انجام داده و بر تعهدات خویش مبنی بر تامین صلح و ثبات در افغانستان عمل نمایند.

به همین ترتیب در اعلامیه مذکور، خشونت، افراطیت و دامن زدن به جنگ در کشور به شدت تقبیح گردیده و از علمای دین و مراجع علمی تقاضا شده است تا برای بلند بردن سطح آگاهی مردم در مورد احکام دین مقدس اسلام و تقویت روحیه مسوولیت پذیری والدین و فرزندان تلاش نمایند.

در این اعلامیه آمده است: ما از علمای جهان اسلام، علمای کشور های منطقه و مراجع معتبر دینی در کشور های اسلامی می خواهیم تا برای هماهنگی و همدردی اسلامی در قبال مصایب مردم افغانستان خاموشی اختیار ننموده و نقش مثمری را در آوردن صلح و خاتمه دادن به منازعه افغانستان ایفا نمایند.

همچنان اعلامیه می افزاید: یکبار دیگر از مخالفان مسلح مجدانه می خواهیم تا از جنگ، خشونت و ریختن خون مردم افغانستان دست کشیده و برای رفاه و آسایش ملت رنجدیده افغانستان به مذاکرات بین الافغانی صلح آمیز رو آورند.

علمای دین با توجه به اینکه در بحث های شان ابعاد مختلف نظام را مورد بحث قرار دادند و به این اجماع رسیدند که نظام افغانستان از پایه های مستحکم مشروعیت برخوردار است، در اعلامیه شان خاطر نشان کردند که علمای افغانستان حاضر اند تا در هر گونه مناظره ای که در آن مشروعیت نظام افغانستان به چالش کشیده می شود، اشتراک ورزیده و در روشنایی آیات قران و احادیث نبوی حقانیت دینی دولت و مردم افغانستان را به اثبات برساند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان پس از استماع اعلامیه کنفرانس ملی حمایت علما از تحکیم صلح در افغانستان گفت که اشتراک شما علمای کرام دین در این کنفرانس نشانه جرات، همت و تعهد اسلامی تان به افغانستان است.

رییس جمهور گفت: از پشتیبانی شما از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی می کنم. رییس جمهور نقش علما را در روشن سازی اذهان عامه مهم دانست و گفت: مشکل اساسی افغانستان عدم آگاهی از اساسات دین مقدس اسلام است و علمای کرام باید در زمینه اسلام شناسی تلاش های بیشتری را به خرج دهند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است