بازداشت 25 داعشی درپایتخت پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۴/۷/۲۳ کد خبر: 104172 منبع: پرینت

روزنامه پاکستانی 'دنیا' روز چهارشنبه گزارش داد که ماموران اطلاعاتی پاکستان نیمه شب گذشته، با اطلاعاتی که از قبل در اختیار داشتند، به چند مسافرخانه در مناطق شمال اسلام آباد هجوم بردند و موفق شدند 25 نفر از افراد مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را دستگیر کنند.

این گزارش حاکی است که افراد دستگیر شده قصد انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه در پایتخت داشته اند.

به نظر می رسد با توجه به فرا رسیدن ایام ماه محرم و احتمال هدف قرار گرفتن شیعیان پاکستان در طول مراسم های مذهبی و عزاداری ویژه این ماه، افراد دستگیر شده قصد حمله به مراسم های عزاداری و دسته جان سینه زنی و زنجیر زنی را داشته اند.
روزنامه دنیا نوشت: تروریست ها بازداشت شده تحت بازجویی قرار دارند.

در طول بیش از یک سال اخیر، گزارش های زیادی درباره حضور عوامل و عناصر داعش در پاکستان در رسانه های مختلف این کشور از جمله گزارش های زیادی مبنی بر توزیع جزوات و کتابچه های تبلیغاتی و دیوارنویسی برای تبلیغ داعش در شهرهای مختلف پاکستان منتشر شده شده است اما مقامات رسمی پاکستان تاکید دارند هیچ رد پایی از داعش در این کشور نیست؛ هرچند خود این مقامات هم اذعان دارند که داعش تهدیدی جدی برای پاکستان است.

با این وجود، در هفته جاری، یکی از عالی ترین مقامات پولیس ایالت سند در جنوب پاکستان به صراحت اعلام کرد که عوامل گروه تروریستی داعش در این ایالت فعال هستند و این گروه افراطی-تروریستی با گروه غیر قانونی و تکفیری-تروریستی 'لشگر جهنگوی' به عنوان یکی از خطرناک ترین گروه های تروریستی در پاکستان، ارتباط دارند.

چند ماه پیش یک دستگاه اتوبوس حامل شیعیان در شهر کراچی مرکز ایالت سند هدف حمله ترویستی قرار گرفت که بیش از 40 نفر از سرنشینان کشته شدند و گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...خود پاکستان. داعش است کی دستگیش بکند

>>>   خیلی دوستان گرامی متوجه دشمنان قسم خورده افغانستان ومردم افغانستان باشید که عزاداری را مختل نکنند با اعمال تروریستی شان این نوکران چتلستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است