سازمان ملل: افغانستان به کمک بیشتری نیاز دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104148 منبع: پرینت

مدیر بخش عملیاتی در دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه OCHA اعلام کرد، پاکستان و افغانستان به کمک های بشردوستانه بیشتری احتیاج دارند.

به نقل از افق، اظهارات جان گینگ مدیر بخش عملیاتی در دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه پس از سفر وی به این دو کشور در پی حمله مرگبار آمریکا به شفاخانه داکتران بدون مرز در قندوز مطرح شد.

حملات آمریکا به این شفاخانه به کشته شدن 22 تن از جمله کارکنان سازمان داکتران بدون مرز و 3 کودک و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در سوم اکتبر منجر شد.

جان گینگ با صدور بیانیه‌ای گفت: افغانستان با راهی طولانی و پر مشکل برای رسیدن به صلح، ثبات و توسعه روبرو است اما پس از کشته شدن هزاران تن و سرمایه‌گذاری میلیاردها دالر ضروری است که هم‌اکنون تسلیم نشویم. ما باید حمایت خود از مردم افغانستان را در این راه دشوار بار دیگر تجدید کنیم.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد همچنین خواستار تعهد بین‌المللی ویژه برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه و نیز مشارکت در گسترش صلح و ثبات در افغانستان و پاکستان شد. به گفته وی، حدود 7 و نیم میلیون تن در افغانستان نیازمند دریافت کمک انسان‌ دوستانه هستند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...بر حامی طالبان و داعش یعی سازمان یهود ملل و غربیهای جنایتکار

>>>   راست گـــــفــــتــــه !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است