انتقال 5 تن ادویه مختلف به شفاخانه قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104139 منبع: پرینت

به مقدار 5 تن ادویه مختلف که ارزش مجموعی آن به بیش از 40 هزار دالر می رسد، به خاطر رسیدگی به مشکلات صحی باشندگان قندوز از طرف بخش خصوصی اتحادیه خدمات دوایی افغانستان مساعدت گردید.

این ادویه شامل 450 قلم بوده و از آن بیشتر در تداوی مجروحان جنگ در آن ولایت استفاده خواهد گردید.

داکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه ضمن ابراز قدردانی از مساعدت اتحادیه خدمات دوایی افغانستان، تصریح کرد که این ادویه به اسرع وقت به شفاخانه حوزوی ولایت قندوز انتقال می گردد که تا حدودی نیازمندی های دوایی ولایت قندوز را مرفوع خواهد ساخت.

وزیر صحت عامه، در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: از آغاز درگیری و جنگ در ولایت قندوز 65 باب مراکز صحی فعال بوده و خدمات صحی را برای مردم و مجروحان بدون وقفه ارایه نموده است و تمام این مراکز با ادویه لازم و پرسنل صحی اکمال بوده و حتی در ساحات تحت کنترل مخالفان، طبق پالیسی وزارت صحت عامه، فعالیت داشتند.

داکتر فیروز اظهار داشت، پیامدهای جنگ و درگیری اثرات ناگوار خود را بر روان بیجا شدگان و اقارب کشته شدگان، برجا گذاشته است و همچنان باشندگان آن ولایت در جریان این درگیری به کمبود آب آشامیدنی صحی و عدم دسترسی کامل به خدمات صحی شفاخانه حوزوی ولایت قندوز مواجه شدند زیرا این شفاخانه در ساحه درگیری دو طرف قرار گرفت و اکنون با عقب رانده شدن مخالفان، خدمات آن با امکانات لازم دوباره آغاز شده است.

وزیر صحت عامه افزود: تدابیر پیشگیرانه به خاطر بروز امراض احتمالی ناشی از جنگ در آن ولایت از قبل اتخاذ شده و با تمام نیرو و اکمانات برای رسیدگی به مشکلات صحی باشندگان آن ولایت و مجروحان جنگ تلاش خواهیم کرد تا از تلفات بیشتر انسانی در آن ولایت جلوگیری نماییم.

همچنان در مراسم تحویل دهی این مساعدت، عبدالخالق وطندوست، رییس اتحادیه خدمات دوایی افغانستان، از همکاری آن اتحادیه در فراهم سازی ادویه مورد نیاز هموطنان با وزارت صحت عامه ابراز آماده گی نموده، و از تداوم مساعدت های دوایی به ولایت قندوز اطمینان داد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است