آمریکا به وزارت تحصیلات عالی کمک کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104123 منبع: پرینت

مایکل مکنلی سفیر آمریکا در افغانستان به نمایندگی از اداره انکشاف بین المللی آمریکا و با حضور داکتر فریده مومند وزیر تحصیلات عالی، ضیاء مسعود نماینده خاص رییس جمهور برای اصلاحات و حکومت داری و هربی اسمیت رییس اداره انکشاف بین المللی آمریکا به ارزش 275000 دالر تجهیزات را به وزارت تحصیلات عالی جهت حمایت از آوردن اصلاحات در امتحان کنکور دانشگاه های دولتی اهدا نمود.

به نقل از روزنامه اقتصادی، این تجهیزات شامل: پرينترهای دیجیتال چند منظوره، اسکنرهای مختلف با قابلیت خوانش فرم های امتحان و همچنان اسکنرهای با قابلیت بالای اسکن اوراق بوده و کارمندان این وزارت برای به کارگیری این تجهیزات آموزش داده می شوند.

مکنلی گفت: اداره انکشاف بین المللی آمریکا بنا به تقاضای وزارت تحصیلات عالی پرینترها، و تجهیزات کپی و اسکنر را در اختیار این وزارت قرار داد تا پروسه امتحانات کنکور را تسریع بخشیده، فساد را کاهش داده و ارایه خدمات مربوطه را بهبود بخشد. وی در ادامه افزود: پرینترهای دارای سرعت بالا یک بسته ورق سوالات را در دو ثانیه تکمیل می نماید و از طریق تقلیل کارمندان چاپخانه از 12 به 2 نفر، امنیت معلومات را بهبود می بخشد. این کار در راستای تحقق پلان استراتژی حکومت افغانستان در قسمت تحصیلات عالی به منظور بهبود سیستم مدیریت امتحانات کنکور و همچنین ارتقای شفافیت یک گام به جلو می باشد.

فریده مومند وزیر تحصیلات عالی گفت: جای نهایت خرسندی است که امروز یکبار دیگر شاهد یک دستاورد عمده در بخش تحصیلات عالی افغانستان هستیم. در نتیجه این دستاورد، ظرفیت کاری و شفافیت در یکی از بخش های مهم این وزارت بهبود می‌یابد. در نتیجه، ما می توانیم یک تعداد از مشکلات در بخش کنکور را از میان برداریم.

وزارت تحصیلات عالی در اوایل سال جاری یک برنامه اصلاحات را به منظور بهبود شفافیت در روند امتحانات کانکور راه اندازی نموده است و تجهیزات جدید زمینه های فساد را بطور چشمگیری کاهش داده و می تواند شفافیت و کارایی روند امتحان کنکور را بطور چشمگیری افزایش دهد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی خوب کارکرده اند پول نقد وصلاحیت خریداری به این کشورندهند خودشان جنس را خریداری وتسلیم وزارت خانه مربوطه نمایند
ر

>>>   امریگای خونخوار دست از تربیت طالب و داعش بردار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است