دیدار شماری از تاجران با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104118 منبع: پرینت

شماری از تاجران و سرمایه گذاران کشور با رییس جمهور در ارگ دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان و شماری از تاجران به نمایندگی از دیگران صحبت نمود و مشکلات و پیشنهادات شان را مطرح کردند. رییس جمهور طی سخنانی از تاجران و سرمایه گذاران خواست تا مشکلات و پیشنهادات شان را در یک چارچوب واضح به ریاست جمهوری بسپارند، تا در روشنی آن تصامیم لازم اتخاذ شود.

همچنان رییس جمهور در این جلسه به مسوولان وزارت تجارت هدایت داد که پلان صد روز دوم کاری آن وزارت را آماده نمایند تا برای مشکلات تاجران و سرمایه گذاران راه حل های مناسب جستجو گردد.

رییس جمهور گفت: سیاست اقتصادی حکومت این است تا افغانستان را از یک کشور وارد کننده به یک کشور صادر کننده مبدل نماید. رییس جمهور افزود: باید زمینه رقابت سالم در فعالیت های تجارتی فراهم گردد تا در این عرصه شفافیت لازم بوجود آید.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصادی گفت: این شورا در هفته های آینده روی مسایل عمده اقتصادی کشور بحث خواهد کرد. رییس جمهور افزود: تاجران و سرمایه گذاران می توانند بصورت دوره ای عضویت این شورا را کسب نمایند.

رییس جمهور غنی گفت: در زمستان سال جاری تمرکز بیشتر ما روی مسایل اقتصادی خواهد بود و تلاش خواهد شد تا تسهیلات بیشتر برای سرمایه گذاران و بهبود وضعیت تجارت در کشور فراهم گردد.

وی گفت: تمام شرکت ها باید طبقه بندی شوند تا ظرفیت های کاری در آنها مشخص شود و نیز برای همه قراردادها معیارهای لازم باید در نظر گرفته شود.

رییس جمهور در رابطه به راه لاجورد گفت: این مسیر یکی از راه های بزرگ تجارتی است که حدود 70 در صد واردات از همین طریق صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با کشور همسایه ایران نیز روی مسایل امنیتی، تجارتی، مهاجران و مبارزه با مواد مخدر صحبت گردیده است و این مذاکرات می تواند در بهبود اقتصاد کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است