سازمان ملل زیر تاثیر پروژه ناامن کردن شمال؟
آمریکا با همکاری حکومت پروژه ناامن کردن شمال را با هدف مورد تهدید قرار دادن آسیای میانه به پیش می برد. آنها طالبان را تمویل و تجهیز می کنند. عدم دستور رییس جمهور برای حمله به طالبان هم از این موضوع نشات می گیرد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104116 منبع: پرینت

سازمان ملل اعلام کرده است که تهدید از جانب طالبان در افغانستان از سال 2001 چندین برابر شده است. تحرکات طالبان در چندین ولایت افزایش یافته است و می خواهند ناامنی ها را در چند ولایت دیگر گسترش دهند. سازمان ملل چهار دفتر خود را از سیزده دفتری که در افغانستان داشتند به دلیل ناامنی تعطیل کرده اند.

غلام فاروق مجروح عضو مجلس نمایندگان در برنامه «پس از خبر» گفت: ای کاش سازمان ملل همانطور که گزارش می دهد که جنگ از سال 2001 چند برابر شده است، عاملین این جنگ را هم برای مردم برملا می ساخت. تغییر جغرافیای جنگ از جنوب به شمال جزیی از پروژه بسیار کلان جهانی است. کشورهای بزرگ غرب می خواهند با استفاده از شمال افغانستان راهی برای تهدید کشورهای آسیای میانه داشته باشند. جنگ شمال، فقط جنگ طالبان افغانستان نیست. طالبان به آن حد و به آن اندازه توانمند نیستند که بتوانند چنین مشکل کلانی را برای افغانستان ایجاد کنند. این یک برنامه کاملاً مهندسی شده و طراحی شده ی دشمن با امکانات خوب است.

وی در خصوص افزایش جنگ در کشور اظهار کرد: متاسفانه بی برنامگی حکومت افغانستان باعث شده است که این پروژه در شمال افغانستان تقریباً همگانی شود. روس ها هم با بزرگ شدن این جنگ نگرانی خود را ابراز کرده اند و حاضر به حمایت حکومت افغانستان در برابر طالبان شده اند اما حکومت تا هنوز خطوط اساسی سیاست خارجی و داخلی خود را مشخص نکرده است. حکومت طی چهارده سال گذشته یک سیاست درست و مدون نداشته است. حالا هم همچنان به پیش می رود. اختلاف های درون حکومت، بی برنامگی، وجود ستون پنجم و مشخص نشدن پست های مهم در کشور باعث شده است که دشمن جان بگیرد و از خلا های درون کشور استفاده کند. همچنین کسانی که طراح های اساسی این پروژه هستند استفاده های زیادی از این خالی گاهها می کنند و چه بسا بر این خلاها دامن می زنند.

مجروح، سازمان ملل متحد را نیز زیر تاثیر پروژه ناامن کردن شمال افغانستان می داند و می گوید: این وضعیتی که حالا در افغانستان وجود دارد، در طی چهارده سال گذشته بی سابقه بوده است. یک ولایت بزرگ و مهم و چندین ولسوالی در اطراف آن سقوط کرده اند. سازمان ملل هم در شهرهای ناامن دفترهای خود را می بندد و تعداد آن را محدود می کند و به سمت مرکز می رود اما جای سوال این جا است که چرا سازمان ملل، به عنوان یک سازمان بااعتبارجهانی در مورد این جنگ سکوت کرده است؟ حتی در مورد امکاناتی که در دفتر قندوز، از موترهای زره دار گرفته تا چیزهای دیگر که جا گذاشتند و آنها را طالبان تصرف کرند تا به حال چیزی نگفته است. این موضوع می تواند سوال ایجاد کند که آیا سازمان ملل متحد هم به نحوی زیر تاثیر این پروژه قرار دارد و می خواهد از یک طرف گزارش هایی ارایه کند و از جانبی هم از عمق فاجعه چشم پوشی کند؟ سازمان ملل فقط اعلام کرده است که ما از کشتار غیر نظامی ها نگران هستیم اما بیان نکرده است که در قندوز چه گذشته است و چه می گذرد و یا حداقل در دفتر سازمان ملل چه گذشته است؟ این در حالی است که سازمان ملل بسیار سریع می تواند گزارشات را تهیه کند و با دقت بسیار آن را ارایه دهد.

این نماینده مجلس در خصوص پروژه بزرگ جهانی اظهار کرد: بیرون کشیدن نیروهای خارجی در سال 2014، ایجاد یک حکومت نوپا در این سال و امضای یک تفاهمنامه غیر قانونی، همه می توانست برای ناامن کردن افغانستان کافی باشد. جای تعجب و سوال است که هنگامی که خارجی ها برای اولین بار به افغانستان آمدند به طور دقیق همه مکان های طالبان را می دانستند و با دقت بسیار آنها را هدف قرار می دادند اما حالا که چهارده سال از حضور آنها در افغانستان می گذرد، نمی توانند تشخیص دهند که آنها در کجا فعالیت می کنند تا بتوانند از عملیات آنها جلوگیری کنند. علاوه بر اینها با وجود اینکه حکومت وحدت ملی یک روز پس از تحلیف، پیمان امنیتی را امضا کرد، تا به حال نتوانسته است آمریکا را هدایت دهد که دشمن کجاست و شما کجا را باید هدف قرار دهید؟
وی در در پایان گفت: نتیجه تمام این حرف ها بر این است که آمریکا با همکاری حکومت پروژه ناامن کردن شمال را با هدف مورد تهدید قرار دادن آسیای میانه به پیش می برد. آنها طالبان را تمویل و تجهیز می کنند. عدم دستور رییس جمهور برای حمله به طالبان هم از این موضوع نشات می گیرد. عدم رسیدن گزارشات صحیح، کمبود امکانات و کمکاری های اردو و پولیس همه بهانه هایی است که رییس جمهور باید به مردم بگوید تا خود را توجیه کند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این گفتـــــه ها صـــــــــــرف از روی خـــــیــــال وتــــوهــــم است یا کـــــــدام سند هم داری؟؟

>>>   کاملا درست است

>>>   کاملا موافق هستم .
بدون شک سازمان به اصطلاح ملل کاملا تحت کنترول غربیها است و در راستای منافع غربیها کار میکند . این را همه باید بدانند و هرکسی که تا بحال به این حقیقت پی نبرده اند در خواب بسیار عمیق است. پروزه نا امن کردن شمال یک پروزه مشترک متشکل از غربیها در راس ان امریکا پاکستان ناتو میباشد . غربیها برای نا امنی افغانستان و مخصوصا نا امنی شمال و نفوذ کردن در کشورهای قلمرو روسیه از طریق شمال افغانستان کاملا ضرورت دارد . دولت افغانستان هم پایش با غربیها در پروزه شمال در یک موزه میباشد . بنا براین رهبران شمال افغانستان باید از خواب بیدار شوند و این پلان شوم را در نطفه خنشی کنند و اگر نه یک روزی بسیار خواهد بود .
افغان

>>>   این سازمان ملل که همه چیز را از سال 2001 نظاهر گر و تنها عداد را می شمارد چرا جلو گیری نمی کند؟ و تنها به این کلمات بسنده می کند که طالبان زیادشده ، این ها کی تحهیز می کند ؟ هوایی ؟ حتمن سازمان و بودجه انگفت وجود دارد که این هم طالب روز به روز ازیاد و قد علم میکند و این همه کشور که برای قلح و قمه طالب امده بودندنتیجه عکس داد ؟ حالا فهیده میشه که زمین ها از کجا اب می خورد .

>>>   سازمان ملل جنایتکارترین سازمان در عرصه بین الملل است . این سازمان جنایتکار که توسط یهودیها و غربیها کنترول میشود خیانتهای بیشمار در حق مسلمانان انجام داده . تمام گروه های تروریستی مشل طالب داعش توسط این سازمان هدایت میشود . این سازمان خاین جنایتکار باید از افغانستان رانده شود . طالبان و داعش در خاک پاکستان توسط غربیها و سازمان جنایتکار ملل اموزش داده میشود و به افغانستان فرستاده میشود تا فرزندان ما را انتحاری کنند. و ظیفه اصلی سازمان جنایتکار ملل و سفارتخانه های غربیها در افغانستان قرار ذیل است .
1. تولید طالب و داعش و دیگر گروه های تروریستی .
2. ترویج دین عیسوی و یهودی .
3. کشت و صادرات مواد مخدر و درامد میلیاردها دالر از صادرات ان .
4. ایجاد فاحشه خانه ها که به خانه های امن یاد میشود .
5. تربیت دختران نوجوان افغان به سبک غربی و فرستادن انها به کشورهای غربی . و همچنان صدها جنایت دیگر .
احمد

>>>   اقای غلام فاروق مجروح وکیل مردم در شورا ملی همه چیز را از روی واقعیت وچشم دید وشواهد ومدارک بیگپ خیالی نیست یک چیز واقعیت است که اکثریت ملت ازین کار خیلی نگران اند مردم شناختی که از چند تن بی سواد طالبان که از افغانستان هستند دارند پلان حملات جنگ و تصرف یک ولایت با کمترین مقاومت نیروهای مسلح تا دندان مسلح وبیرون کردن از سلاح ومهمات ذخیره شده از دیپو های نظامی قندوز توسط طالبان وعدم هدایت حمله بر بالای طالبان قبل از سقوط قندوز از جانب شورای امنیت همه وهمه میرساند که پلان سقوط قندوز در یک سطح بزرگ نظامی گرفته شده بود نه توسط چند تن طالبان بی سوادی طالبان سقوط قندوز نام برده میشود بعید از واقعیت است بلکه سقوط قندوز روی یک پلان دقیق دوکتورین نظامی واستخباراتی منظم وبررسی همه جانبه صورت گرفته نه توسط چند تن طالبان که بجز از قتل وترور دیگر چیزی را بلد نیست سنجش پلان سقوط کندز را توسط طالبان طرح ریزی شده باشد بعید از تصور است .

>>>   سازمان ملل سازمان شیطانی

>>>   طالبان و داعش نوکران پاکستان و غربیها . پاکستان بیش از سی سال است که سیاستمداران افغانستان را فریب میدهند . در سال اینده یعنی سال 1395 امریکا ناتو و پاکستان داعش و طالبان را به سلاحهای مدرن تجهیز میکند . اگر دولت امدگی درست نگیرد حتما بیشترین ولایتها حتی کابل سقوط خواهد کرد . دولت باید از روسیه سلاح خریداری کند . منتظر غربیها نباشید که غربیها بسیار فریبکار و شیاطین ماهر هستند . فعلا پاکستان و ناتو در پی نا امنی شمال افغانستان است مشل قندوز فاریاب بغلان سمنگان مزار شریف . در اخر باید گفت که وحدت ملی مردم افغانستان باعش سقوط امپراتور غرب و پاکستان خواهد شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است