منع کارمندان تاجیکستان ازحضور درنماز جمعه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۵    ۱۳۹۴/۷/۲۲ کد خبر: 104107 منبع: پرینت

به گزارش روز خبرگزاری آسیاپلاس تاجیکستان، کمیته دین، جشن ها و مراسم های ملی دولت تاجیکستان با تایید این خبر اعلام کرد: به دلیل آنچه که کارمندان دراین زمان باید به خدمت اداری مشغول باشند حق حضور در نماز جمعه را ندارند.
براساس این گزارش تا دوهفته پیش کارمندان برای حضور در نماز جمعه منعی نداشتند.

در تاجیکستان روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل رسمی و از دوشنبه تا روز جمعه ایام کاری ادارات است.
دراین گزارش آمده است که در تاجیکستان بر اساس قانون اساسی این کشور حضور افراد زیر 18 سال نیز در مساجد و نماز جمعه ممنوع است.

پیشتر«عبدالرحیم خالق اف » رئیس کمیته دین و جشن و مراسم های ملی دولت تاجیکستان گفته بود که براساس قوانین، اقامه نماز در ادارات بخاطر لزوم فعالیت اداری ممنوع است و کارکنان در وقت غیر اداری و در خانه های خود نماز بخوانند.

در این گزارش آمده است براساس قوانین دینی ومذهبی مسلمانان تنها در صورت رخ دادن رویدادها و آفت های طبیعی برگزاری نماز جمعه واجب نیست.
دولت کشور فارسی زبان تاجیکستان بر پایه سکولاریسم بنا شده است و از ویژگی های این دولت قانون اساسی و دولت این کشور عدم دخالت دین در سیاست و قانون است.

براساس اصل هشتم قانون اساسی جمهوری تاجیکستان، سازمان های دینی از دولت جدا بوده (بیانگر اصل جدایی دین از سیاست) و این تشکیلات در کارهای دولت نمی توانند مداخله کنند.

تاجیکستان با بیش ازهشت میلیون نفر جمعیت با کشورهای چین ، قرقیزستان، ازبکستان و افغانستان هم مرز است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا ...این قانون گذاران را که مانع اجرای نماز میشود به هیچ جای دنیا نماز مانعی ندارد
مجاهد

>>>   تاجکستان با چنین قوانین نابود خواهد شد چون اکثریت مردم مسلمان هستند و نباید حکومت به حریم عقاید شان تجاوز کند خوب اگر مدارس دینی را مصدود کردید مشکل نیست اما شما هرگز یک مسلمان واقعی را از عبادتش وا داشته نمیتوانید . به اینطور شما جلو حضور داعش و تندروان مذهبی را در تاجکستان گرفته نمیتوانید . با این قوانین سخت گیرانه شما مردم خودرا مجبور میسازید که علیه شما مبارزه کنند و دست خودرا با تررویستان داعش و طالب یکی کنند. باید حکومت تاجکستان از عقل و منطق استفاده عظمی کند.

>>>   درتاجکستان دین ازسیاست جدا است واین خوب هم است چون...حق وناحق به دولت مداخله کرده نمی توانند.همچوحکومتی درافغانستان هم ضرورت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است