عربستان از سلاح شیمیایی استفاده کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۳    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104096 منبع: پرینت

شبکه خبری المیادین به نقل از «شرف لقمان» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: نیروهای ایتلاف عربی به سرکردگی عربستان در حملات خود به استان مارب، از سلاح های شیمیایی و میکروبی استفاده کرده است.
وی با بیان اینکه مقادیر زیادی انبار سلاح در منازل مسکونی در صنعا یافت شده است، افزود: اخبار منتشر شده درباره پیشروی دشمن در استان مارب بی پایه و اساس است.

در همین حال پایگاه خبری العهد نیز گزارش داد که جنگنده های عربستان منطقه «میزان المخا» در استان تعز و «بنی بحر» در صعده را بمباران کردند.
از سوی دیگر، بمباران منطقه «حرض» در استان حجه یمن از سوی جنگنده های ائتلاف عربی، منجر به زخمی شدند 2 غیر نظامی شد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در پاسخ به حملات نیروهای ائتلاف عربی، اماکن تجمع نظامیان عربستان را در استان عسیر هدف حملات خود قرار دادند.

پایگاه خبری المصدر آنلاین امروز گزارش داد که بیش از 10 هزار کودک در شهر تعز بر اثر بمباران و جنگ علیه این کشور از سوی کشورهای ائتلاف به رهبری سعودی ها در 7ماه گذشته یتیم شده اند.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به 5 هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شاهان عربستان و اسرائیل هر دو از یک نژاد و یهودی هستند وبرای آنها جنایت کردن افتخار است و این کار را می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است