افزایش بی سابقه جرایم ناشی از تنفر در انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۰    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104094 منبع: پرینت

به گزارش پولیس انگلستان، در دوره زمانی 2014/15 در ولز و انگلیس، 25 هزار و 528 مورد جرائم ناشی از تنفر به ثبت رسیده است که یک رکورد بشمار می آید.
این گزارش مؤید آن است که 80 درصد از این جرائم ناشی از تنفر، با انگیزه های نژادپرستانه و تنفرهای مذهبی صورت گرفته است.

براساس آمار پولیس انگیس، انواع جرائم ناشی از تنفر، افزایش فراوانی داشته اند ولی بیشترین افزایش در جرایمی مشهود است که باانگیزه دینی صورت می گیرد.
آمارهای پولیس انگلیس مؤید افزایش 45 درصدی حملات ناشی از تنفر مذهبی و افزایش 4درصد جرایم ناشی مسایل نژادپرستانه است.

در همین حال دیوید کامرون نخست وزیر و 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس روز سه شنبه گفتند که افزایش آمارهای ناشی از تنفر، در این کشور غیرقابل قبول است.

کامرون در این مورد گفت: نیروهای پلیس در انگلیس و ولز باید جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان را به عنوان یک گروه ویژه ثبت کنند و آن را هم تراز با یهودی ستیزی بدانند.

کامرون در بیانیه ای اعلام کرد: 'مایلم مسلمانان انگلیس بدانند که ما از آنها در برابر کسانی که به تنفر دامن می زنند حمایت می کنیم و به کسانی که می گویند مسلمانان احساس نمی کنند انگلیسی هستند، پاسخ می دهیم. مایلم پلیس تحرک بیشتری برای مقابله باکسانی داشته باشد که به دیگران به علت دینشان ستم می کنند.'

'کارن برادلی' وزیر امور مبارزه با تبعیض و بهره کشی در کابینه انگلیس نیز گفته است: مقامات این کشور راهکار جدیدی را برای متوقف کردن این جرایم تهیه خواهند کرد.

براساس برآوردهای صورت گرفته شمار واقعی جرایم ناشی از تنفر در انگلیس و ولز ( اعم از گزارش شده و نشده ) در سه سال گذشته در حدود 222 هزار مورد بوده است که مسلمانان از جمله قربانیان این حملات بوده اند.
وخامت وضعیت مسلمانان مقیم انگلیس مدت هاست که موضوع نگرانی ارگان ها و سازمان های حقوق بشری و حامی مسلمانان است.

براساس گزارش شورای مسلمانان بریتانیا، حرکت های نژادپرستانه و حملات مجرمانه مبتنی بر نفرت مذهبی بویژه علیه مسلمانان در این کشور، از سال 2012 میلادی تاکنون روند افزایشی قابل توجهی داشته است.

آمار منتشرشده از سوی پلیس متروپلیتین انگلیس حاکی از آن است که میزان جرائم اسلام هراسی در لندن، در بازه زمانی ژوئیه 2014 الی ژوئیه 2015، افزایش زیادی داشته است.
بر اساس این گزارش، منطقه جنوبی ‘مرتون’ از وضعیت وخیم تری رنج برده و تنها ظرف یک سال گذشته 262 درصد رشد در این خصوص نشان می دهد.

در همین حال نهاد غیردولتی ‘تل ماما’، که میزان جرائم مرتبط با اسلام هراسی در انگلیس را ثبت می کند، گفته است که 60درصد از جرائم ثبت شده مرتبط با زنان محجبه بوده است.

فیاض مقال مدیر موسسه مسایل اعتقادی در انگلیس گفته است: ما متوجه هستیم زنانی که در سطح خیابان حجاب بر سردارند بیشتر هدف خشونت و بدرفتاری قرارگرفته اند.

فعالان اجتماعی و مسلمان در انگلیس معتقدند که دامن زده شدن به تفکرات اسلام هراسانه از علل اصلی رشد جرایم ناشی از تنفر علیه مسلمانان دراین کشور است.

هرچند وزارت کشور انگلیس افزایش این آمار را ناشی از افزایش شمار قربانیانی که حمله به خود را به پولیس اطلاع می دهند و بهبود عملکرد پلیس درزمینهٔ شناسایی این گونه حوادث دانسته است.

'بوریس جانسون' شهردار لندن نیز اخیرا در اظهاراتی افزایش این آمار را ناشی از اهتمام بیشتر مسلمانان در ارایه گزارش های این قبیل موارد به پولیس انگلیس خوانده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است