تجلیل وزارت صحت از روز جهانی بینایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۸    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104089 منبع: پرینت

روز جهانی بینایی تحت شعار خدمات صحی چشم برای همه تجلیل گردید.

وزارت صحت عامه، روز جهانی بینایی را در حالی تجلیل نمود که هنوز هم در این کشور سالانه حدود 25 هزار تن بینایی یکی از چشمان شان را از بابت امراض مختلف و صدمات از دست می دهند.

در عین حال وزارت صحت عامه، تیم های سیار مراقبت های چشم را در مناطق روستایی راه اندازی نموده و نیز مراقبت های صحی ابتدایی چشم را در بسته خدمات صحی ابتدایی (BPHS) شامل ساخته است تا بینایی از دست رفته هموطنان را مجدد احیا کند و نیز از تناقض رویت افغانستانی ها، جلوگیری نماید.

به مناسبت تجلیل از روز جهانی بینایی وزارت صحت عامه کمپ رایگان تداوی و معالجه امراض چشم را به مدت یک هفته در شفاخانه سناتور جنت گل خان تره خیل، ناحیه 21 کابل راه اندازی نموده که تا اکنون به تعداد 580 مریض چشم تداوی و 28 تن از افراد نابینا ناشی از پرده چشم یا کترکت توسط عمل جراحی دید خویش را دوباره بدست آورده اند.

طی سال روان، تیم های سیار مراقبت های صحی چشم، حدود 48 کمپ را در 20 ولایت مختلف اجرا نمودند که در نتیجه آن 107 هزار تن مریضان چشم تداوی گردیده اند، 730 نابینا رویت چشم شانرا بعد از عملیات، مجدد بدست آوردند و همچنان برای 12650 مریضان چشم عینک توزیع گردید که تمام این خدمات بگونه رایگان عرضه شده است و این روند ادامه دارد.

روز جهانی بینایی همه ساله در اکثر کشورهای جهان، به منظور افزایش آگاهی عامه در مورد توجه بیشتر به معضل نابینایی و جلب حمایت و همکاری نهادهای بین المللی و حکومات در این زمینه، تجلیل می گردد.

بر اساس ارقام سازمان صحی جهان، حدود 285 میلیون نفر در سطح جهان به اشکال و اندازه های مختلف، اختلال قوه رویت دارند که از آن جمله 39 میلیون آنها نابینا و 246 میلیون دیگر به درجه متوسط و پیشرفته تناقض رویت دارند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است