آغاز به کار کمیسیون حقیقت یاب رویداد قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104086 منبع: پرینت

کمیسیون حقیقت یاب چگونگی سقوط شهر قندوز امروز به گونه رسمی به کار خود آغاز کرد.

اعضای این کمیسیون که بر بنیاد حکم رییس جمهور غنی در مدت 3 هفته بررسی های خود را به پایان خواهد رساند می گوید: حکومتی نیستند و تنها به حکومت گزارش ارایه می کنند.

آنان به مردم اطمینان می دهند که بررسی های خود را به گونه ژرف انجام خواهند داد.

این کمیسیون تاکید کرد کسانی که پس از یافته های آنان در سقوط شهر قندوز مقصر دانسته شوند به کیفر باید برسند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جالب وخنده آور است که هیات حقیقت یاب پنج نفر عضو دارد مگر 2 ریس دارد امراله صالح وفاروق وردک فکر میکنم که درتاریخ بشریت تاکنون چنین موضوع ثبت نه شده باشد .
قابل یاد آوری است کسی که درسقوط کندز متهم است (فاروق وردک) نامبرده به صفت ریس کمسیون حقیقت یاب مقرر می شود؟؟؟
پیشنهاد من این است که این فرمان اشرف درکتاب تینیس جهان ثبت شود
با احترام مولاداد ازبغلان

>>>   کمیسیون های دیگر حقیقت یاب چه کردند که این کمیسیون حقیقت را دریابد ،بهتر خواهد بود که یک کمیسیون دایر شود واین دو آدم نافهم را از ریاست جمهوری وریاست بی اختیار دور کنند تا مردم آرام کند ودوباره انتخابات مردمی روی کار آید.
عبدالله ریحان

>>>   باید دریافت ونظریات هیات محترم باید که بر علاوه ریس جمهور با مردم نیز از طریق رسانه ها شریک ساخته شود تا مردم از صحت وسقم گذارش بدانند زیرا بار های بخاطر فریب مردم در قضایای معتدد هیات حقیقتیاب از جانب ریس جمهورتعین گردیده است ولی مردم به ان اگاهی پیداکرده نتوانستند وتا امروز مخفی مانده است .
سید باسط هاشمی

>>>   با این نوشته شما حتما فردا شمارا می گویند داغشی است وبرای سند سازی طور دزدانه به ایمیل شما داخل میشوند واز ایمیل شما به یک آدرس ایمیل میدهند بدون اینکه شما آگاه شوید بعد همانرا برای شما سند داغشبودن یا طالب بودن میسازند
حتی اینها برای اینکه کسی را به دام بیاندازند به هرکاری دست میزنند مثلا دزدی طوریکه بپای شخص مورد نظر شان ختم شود جابجائی مواد منفجره به همان هدف ترتیب ده عکس وفلم ثبت صدا وامثال آن همه جعلی تقلبی وظالمانه وبعد ازطریق کسی ازشما پول تقاضا میکنند

>>>   کمیسیون دو سره مانند حکومت! آیا فاروق وردک بی حیا و متعصب اجازه خواهد داد که گزارش واقعی نشر شود؟
در کمیسیون یک تاجک، دو پشتون ، یک ایماق و یک ازبک عضویت دارند چرا بجای دو پشتون یکی آن هزاره نبود ؟ شاید به این دلیل که رای اکثریت در تصمیم گیری به نفع متعصبین و قوم گرا های پشتون باشد.

>>>   این جنابان را فرستاده تا از حقیقت باید چشم بپوشد گر نه حقییت خودشان نیز از پرده بیرون می افتتد ، کدام حقیت یاب ؟، چه چرد و پرت ؟این جنا بان به چشم کی می خواهند خاک بزند ، به چشم مردم بیجاره کندوز ؟که چه زجر و بی عدالتی را تعمل کرده اند ؟ از زمان تولد این اداره حقییت یاب چه حققتی نمایان گردیده ؟ مثل بیاورید ؟

>>>   حتمى خود مردمان بومى وشش هزار ساله کهن دژ که عبارت اند از فارسىزبانان وتورانيان ونه ناقلين يکصد شانزده ساله دوران عبدالرحمان خان قاتل بشريت و دورانهاى مهمندى و ملنگى و داودخانى هزاره کش و بويژه نواسه هاى پشتو زبان شان طالبان!

این کمیسیون که بر بنیاد حکم رییس جمهور غنی پيراسته و آراسته شده چگونه ميتواند در مدت 3 هفته فاجعه کندز را بررسی واقعبينانه و مستقل و آزاد و بيطرافانه کند.

در اول فايده کودتا طالبان براى ارگ چه بود?
دو _ دست غين و دارودسته اش با رييس سبکدوش شده اش در مورد اين فاجعه چه بود?
سه- آيا غين و ک توسط طالبان باردوم مى خواست کهندژ از مردمان بومى شان پاکسازى شود.
چار- چطور يک کميسيون که به امر رییس جمهور غنی ساخته شود در صورت يافته شان که خود غين و دارودسته اش با رييس سبکدوش شده مقصر سقوط کندوز است به کيفر اش رسانيده شود.

کميسيون را فقط پارلمان مى سازد و نه حکومت و رييس جمهور!!!
اين دومين مغز متفکر جهان همين که پاى اش به کشور فرياد و فغان رسيد , مغز اش را در موزه امريکا نگه مى دارند و اولاد هايش را از اينجا و از آنجا بر مى دارند و به اين دانشگاه و آن پژوهشگاه باز مى دارند در حاليکه چادراک بى بى گل را واپس مى دارند.

>>>   گرگ را چوپان کردند. این هیئت را خود گرداننده سقوط قندوز مقرر کرده است. هیئت طالبان را برائت میدهد و جنایتکاران را تبرئه میکند. به غنی و استانکزی خائن اعتباری نمانده است

>>>   همه اش کار های اتمر و ارگ است. همه میدانند اما خود را در کوچه حسن چپ میزنند.
سمیر بهاری کارمند شورای امنیت

>>>   به نظر من هیچ به کمسیونی ضرورت نمیباشد. همه چیز مانند آفتاب روشن است. به خاطریکه به چشم مردم خاک بزنند چنین کاری را میکنند. شما از یک طفل یکه در کندز بود همه معلومات کافی بدست اورده میتوانید. هدف پرده انداختن بالای جنایات پلان شده میباشد. از خدا بترسید بالای مردم ظلم نکنید که بالای خودتان میاید اتشاآلله.

>>>   کمیسیون حقیقت یاب بايد هم به ما آگاهى دهد که چند استان و شهرستان و يا به زبان پشتو کدامين ولسوالى هاى کشور و يا مناطق تحت اشغال و کنترول و در اختيار طالبان قرار دارند و يا قرار داده شده اند?


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است