نمایندگان دایكندی: مرادی برکنار شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104077 منبع: پرینت

مردم متدین و مجاهد دایكندی!
رهبری محترم حكومت وحدت ملی جمهوری اسلامی افغانستان

از آنجایی كه مردم مبارز و اگاه دایكندی از نخستین روزهای ایجاد دولت جمهوری اسلامی در كنار نظام ایستاد و با دادن خون جوانان خود در جهت استحكام ان از هیچگونه تلاش دریغ نكرد، به جاست كه ادعا كنیم كه شما مردم و ما نمایندگان شما از جمله تهداب گزاران نظام و حامیان سرسخت آن بودیم زیرا منافع ما در ثبات و رشد و تحكیم نظام جمهوری اسلامی افغانستان است.

اخیرا در تشكیل حكومت وحدت ملی هم نقش و رای پاك شما بارز و غیر قابل إنكار بود، با وجود آمدن حكومت وحدت ملی یا حكومت فراگیر و همه شمول متاسفانه عده ای با زیر پا نمودن تعهدات شان مبنی بر مشاركت همگانی رأی دهندگان به انحصار ونفی دیگران پرداختند. جانب انحصار با جا به جا سازی مهره های گروهی شان منافع مردم را فدای امیال سیاسی خود كردند.

توظیف والیان از جمله والی دایكندی یكی از این موارد بود كه در تقرر و تحمیل شان منافع و انكشاف و آرامش و خواست محرومین دایكندی فدای هوس های سیاسی و انحصاری، انحصار گران گردید.

هزاران تن از مردم دایكندی اعم از زن و مرد، پیر وجوان، عالم وعامی یك جا با دو تن از اعضای مجلس نمایندگان، یک عضو اسبق مجلس نمایندگان، یک سناتور انتخابی، معاون و منشی ودو تن از أعضای محترم شورای ولایتی یک ماه كامل با پرپایی خیمه تحصن از حكومت خواستند تا با توظیف یک والی باتجربه، خدمتکار، بیطرف و توانمند وحدت و هماهنگی مردم را حفظ و إمورات انكشافی ان را تداوم بخشد اما با درد و دریغ علیرغم وعده های شخص رییس اﺟﺮایی و رییس محترم اﺭﮔﺎن های محل و هیات اعزامی حكومت مبنی بر اینكه والی دایكندی با تفاهم ومشوره نمایندگان متحصن ومردم دایكندی تعیین می شود، چنان نشد و عناصری از حكومت با اعمال قوه خانم مرادی را به دایكندی اعزام وبا سوء استفاده از قوه حكومت موصوفه را تحمیل نمود.

از اول قابل پیشبینی بود كه وضعیت سیاسی و اجتماعی دایكندی ایجاب حضور یک شخص با تجربه، مدیر و غیر سیاسی را میكند و با توظیف خانم مرادی مردم جدی نگران بودند، این نگرانی مردم با رفتن ایشان وروش یكجانبه وحزبی ووابستگی شدید شان به یک حزب به حقیقت پیوست، بی اعتمادی ها أغاز گشت، اقتدار حكومت با خلع سلاح شدن ده ها پولیس ومنسوبین امنیت و شهادت یك تن از صفوف پولیس، زیر سوال رفت.

هم اكنون همه روزه ارتباط مردم با حكومت تضعیف و مردم از حاكمیت فاصله می گیرند. تلاش های انكشافی متوقف گشته و فساد اداری و سیاسی به اوج رسیده است، مسایلی كه قطعاً و صددرصد مخالف آرمان ما و آرزوهای مردم دایكندی است.

ما ضمن اینكه به تلاش های خود با رهبران وحدت ملی در مورد شنیدن صدای شما ادامه می دهیم از شما مردم غیور دایكندی عاجزانه تقاضا می كنیم كه از امنیت و نیروهای امنیتی تان با قاطعیت حمایت كنید ، هر گونه مظاهر نافرمانی و مخدوش ساختن اقتدار نظام و امنیت دایكندی به مرگ جمعی دایكندی و انكشاف آن تمام می شود و ما نمایندگان شما كه در هر روزی در كنار شما و منافع دایكندی ایستادیم، مخالف جدی و سرسخت هرگونه ناامنی، عوامل ناامنی و حركات آگاهانه و حزبی برخی از منسوبان امنیتی و حكومت محلی كه مردم را جبراً وادار به ترس و وحشت و نافرمانی می كند هستیم.

بدینوسیله از رهبری محترم حكومت وحدت ملی مجدانه تقاضا می كنیم كه با بركناری و فراخواندن خانم مرادی و توظیف یک شخصیت مورد اعتماد تمام جوانب دایكندی به نگرانی های مردم پایان دهند و دایكندی را از خطر احتمالی نا امنی نجات دهند.

ما صادقانه متعهد به حمایت از حكومتی كه خود ما و مردم ما در تشكیل آن سهم بارز داشتیم، هستیم اما قابل فهم باید باشد كه ما به هیچوجه و به هیچ قیمتی نمی توانیم شاهد بی ثباتی و حركات انحصاری مسوولان حكومتی محلی كه منجر به ویرانی دایكندی گردد، باشیم.
و من الله توفیق

نصرالله صادقی زاده نماینده مردم دایكندی در مجلس نمایندگان
فاطمه اكبری، سناتور انتخابی دایكندی در مجلس سنا
ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان
محمدنور اكبری عضو پیشین مجلس نمایندگان

حسن پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   راست می گو یند والی صا حب هچ در وظیفه خو یش حا ضر نبو ده است
همیشه در کا بل می با شد

>>>   با سلام به همه مردم با عزت دایکندی!!
در ضمن باید یاد آور شد، کسانیکه خود را نمایندگان مان میداند از این ها سوال شود که در مدت این همه سال شما به دایکندی چه کرده اید، یک متر سرک قیر تا هنوز در تمام ولایت دایکندی نداریم؛ فعلا که آستین را بالا زده بر علیه والی اقدام می نمایید مطمن باشید که کسی به حرف های پوچ شما باور نداشته و هیچ غلطی کرده نمی توانید.
ا . شارستانی

>>>   در قضیه والی دایکندی نمایندگان این ولایت ثابت نمودند که چگونه برای رسیدن به اهداف شخصی خود ماهرانه از صداقت و سادگی مردم استفاده نمودند.
شرم تان باد که در حق مردم محروم خود رحم نکردید!
علیزاده

>>>   اکثرا بد بختی های ملت از دست همچون وکلا مغرض در شورای ملی است چنین وکلای قدرت طلب می خواهندکسی بحیث والی منطقه تعین ومقرر شود که اغا بلی وفرمانبردار جناب عالی جنابان باشند خواهان کسانی نیستند که والی ولایت شان باشد که تطبیق کننده قانون وخدمتگذار مردم باشد به عقیده انها باید والی تنها وتنها در خدمت وکالا صاحبان قدرت باشد تا انها با استفاده ازین طریق معترضین ومنتقعدین خود را خفه کنند ودر تقرری های دست بالا داشته باشند واستفاده جویی کنند همه چیز بکام وکلا بوده نمیتواند واز اندختن خشونت وشرارت در ولایت ارام دای کندی که به نا ارامی بدل خواهد شد دستبر دارید استفاده جویی های بی حد وحصرتان دیگر امکان پذیر نیست بگذارد که حد اقل یک ولایت کشور که مردمش ارام زندگی میکنند به نا امنی روبرو ونفوذ دشمن در ان صورت نگیرد ورنه مردم وتاریخ شما را نخو.اهند بخشید .

>>>   از آنجایکه خانم مرادی فقط چند ماه است که در دایکندی رفته است و زمینه فعالیت های دزدان وابسطه به نصر الله و فاطمه بی خاصیت و ریحانه ... را تنگ کرده است و اکبری که خود اصلا زاده دایکندی نیست. بنا براین اینها نمی تواند از طرف مردم دایکندی حرف بزند.
ما باید فعالیت های این خانم را تقدیر کنیم و اجازه داده شود که کارهایش را پیش ببرد.
در سالهای قبل تمام پروژه ها به حساب نصرالله صادقی و دیگه وکلا رفته است و دیگران از این مزایا چیز نصیب نشده.

>>>   بله کسانی که نتواند منافع جناب صادقی زاده و عالی جنابان دیگر را نتواند تامین کند و تابع فرمان این جنابان نباشد آن شخص نتنها تجربه ندارد و بی کفایت است و هزاران تاپه و مهر دیگر نیز دارد من یقین دارم که خانم مرادی مثل کسانی که صفت گرگ گرفته و هزاران نیرنگ و حیله آموخته این چنین آموزش ندیده به علت که درباندو شبکه عالی جنابان نیست وشاید هزاران صفت که شماجنابان دارید ایشان ندارد از این جهت هم طیف شما نیست و به همین جهت بی کقایت است آنچنان که کار هادرکفی باکفایت شما و والیان هم قماش شما پیشرفته است پیش نخواهد رفت.
دانشگاه تهران - اهل چهارصدخانه تابع میرامور

>>>   ریحانه را به دایکندی چی غمی ارزگان را بخوره ...من هم از دایکندی میباشم و یک شخصی کاملا غیر حزبی میباشم خانم مرادی شخصی فعل و مناسب بری همچو ولایت میباشد

>>>   سلام به همه ی خوانندگان عزیز
از انجا که وضعیت ولایت دایکندی بر همه ی ملت شریف دایکندی واضح و روشن است و از کارکرد و عملکرد دولت قبل اثری در دایکندی نیست حتی یک وجب سرک قیر وجود ندارد این نشان میدهد والیانی که شما قبلن با انها داد و ستد داشتید برای ملت کاری نکرده و تنها به منافع شما اقایان میرسیده است. پس خواهشن دستاز سر این ملت بردارید و بگذارید والی جدید کاری برای ولایت و مردم انجام دهد شما را دیگر بس است. خواهشن چور و چپاول ملت را تمام کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است