گزارش بازدید والی بامیان از منطقه غندگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104063 منبع: پرینت

محمدطاهر زهیر والی بامیان، به منظور دیدار از مردم، بررسی وضعیت مکتب و کلینیک غندگ و همچنان بازدید قرارگاه پولیس در غندگ و وضعیت پاسگاه های فعال در این استقامت، سفری به دره شکاری و منطقه غندگ داشت.

در این سفر محمد آصف مبلغ معاون ولایت، جنرال حیات الله روستازاده رییس امنیت ملی، جنرال محمد هاشم یاسین قوماندان مرکز هماهنگی، محمدعلی لگزی آمر امنیت فرماندهی امنیت، محمدعظیم فرید ولسوال شیبر و فرمانده امنیت و سایر مسوولان ملکی و نظامی این ولسوالی، مقام ولایت بامیان را همراهی می کردند.

در این دیدار، ابتدا از کلینیک صحی غندک دیدن نمود که داکتر بریالی مسوول مرکز صحی غندگ، نفوس این منطقه را 18000 نفر عنوان کرد که و هدف (Target) تعیین شده را 1800 نفر در ماه ذکر نمود و از مقام ولایت خواست تا به منظور رسیدگی بهتر به امور صحی این منطقه تعداد مراکز صحی باید افزایش پیدا کند.

از سویی ایشان پایین آمدن معاشات را که بین 3500 تا 5000 افغانی برای هر پرسونل صحی است مشکل دیگر عنوان کردند.

کمبود ادویه نیز به عنوان یک مشکل گفته شد و از مقام ولایت خواست تا ضمن افزایش مقدار ادویه این کلینیک از BHC به CHC ارتقا کند.

مقام ولایت وعده داد که مشکلات را با مسوولان ذیربط مطرح خواهند کرد و از ایشان خواست تا به مرکز ولایت بیایند و تمام ضرورت ها و نیازمندی ها را پیشنهاد کند تا به منظور حل آن اقدام صورت گیرد.

همچنین مقام ولایت و تیم همراه از مکتب و تعمیر ساحوی قرار گاه پولیس ملی و پاسگاه های امنیتی مستقر در بازار و اطراف غندگ دیدن نمودند و با اهدای تحایف نقدی مراتب امتنان اداره محلی و مردم بامیان را از سنگر داران ابراز کردند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از اینکه منطقه غندک گوشه و محروم افتاده، علاوه بر سرگ قیر و برق باید بخشهای زراعت ، معدن ، صحت ، آموزش و استخدام مردم غندک بطور کامل اکمال و تقویت شود تا خود را در معرض ترانسپورت و کار و پیشرفت دولت احساس کنند و به زندگی مدرن و آرام بپیوندند
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است