دیدار هیات حقیقت یاب قندوز با مشاور امنیت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۴/۷/۲۱ کد خبر: 104046 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اعضای هیات حقیقت یاب حادثه قندوز را به حضور پذیرفت. در این دیدار در مورد علل حادثه، تلفات ناشی از آن و همکاری ارگان های امنیتی در روند تحقیق حادثه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

امرالله صالح رییس عمومی امنیت ملی پیشین کشور و یکی از رهبران هیات حقیقت یاب گفت: بر اثر حادثه دردناک قندوز بخش حکومتداری، امنیت و توسعه شدیدا آسیب دیده و از جانب دیگر به باشندگان آن ولایت زیان های زیادی رسیده است. محترم صالح خاطر نشان ساختند که حادثه قندوز به صورت بی طرفانه و همه جانبه مورد تحقیق قرار گرفته و نتایج تحقیق را به رییس جمهور کشور ارایه خواهند کرد. هیات حقیقت یاب همکاری دفتر شورای امنیت ملی و ارگان های امنیتی را در روند تحقیقات مهم دانستند.

مشاور امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در این حادثه که از جانب دشمنان مردم افغانستان در قندوز رخ داد، زیان های جدی به نهادهای حکومتی و مردم وارد شده است و ایشان مطمین هستند که هیات حقیقت یاب با تحقیق بی طرفانه و موثق نتیجه تحقیق شان را مبنی بر علل و عوامل حادثه قندوز به رییس جمهور کشور و مردم افغانستان ارایه خواهند کرد.

مشاور امنیت ملی گفت: شورای امنیت ملی از 24 میزان سال 1393 تا 14 میزان سال 1394 طی 13 مصوبه به ارگان های امنیتی در مورد تامین امنیت قندوز 33 هدایت ویژه را صادر نموده است. وی همچنان شایعاتی را که مبنی بر اینکه گویا شورای امنیت ملی اجازه عملیات نظامی را در قندوز نداده است، کاملا رد کرد. مشاور امنیت ملی کشور، تمامی مصوبه های یکسال گذشته شورای امنیت ملی را به هیات حقیقت یاب تسلیم نمودند. مشاور امنیت ملی همچنان به هیات حقیقت یاب اطمینان دادند که دفتر شورای امنیت ملی و ارگان های امنیتی کشور در روند تحقیق این هیات همکاری همه جانبه می نمایند.

در این دیدار داکتر غلام فاروق وردک وزیر پیشین معارف کشور، فضل کریم ایماق و ایوب رفیقی اعضای دیگری هیات حقیقت یاب نیز اشتراک داشتند.

رییس جمهور کشور، هیاتی با صلاحیت را به رهبری داکتر غلام فاروق وردک وزیر پیشین معارف و امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی کشور جهت بررسی همه جانبه حادثه قندوز تعیین نموده اند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیئت که مـامــور تفتیش فساد پاروک وردک در وزارت مــعـارف بــــــود چــی شد؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است