قندوز در غزنی تکرار می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۴/۷/۲۰ کد خبر: 104011 منبع: پرینت

از این شهر نزدیک به کابل خبرهای بدی می رسد. مکتب ها و موسسه ها بسته شده اند و نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان در مقابل هم صف آرایی نموده اند. طالبان در موضع حمله قرار دارند و نیروهای دولتی در موضع دفاع. اینکه نتیجه چه خواهد شد تا چند روز آینده معلوم می شود!

پر واضح است که استراتژی یا نظم ارتش افغانستان ناکارامد است و باید از موضع دفاعی به موضع تهاجمی تغییر کند. چه دلیلی وجود دارد که نیروهای دولتی به مواضع مشخص طالبان حمله نمی کنند؟

شکست دولت در قندوز و به هر دلیلی که بوده، باعث تقویت روحیه جنگجویان طالبان شده است. گرچه که به دلایلی نامعلوم، حمله به دفتر دکتران بدون مرز اخبار اصلی جنگ و اوضاع قربانیان غیرنظامی را به گروگان گرفت اما پیامد خطرناک تصرف قندوز همانا اقدام به حمله طالبان بر شهرهای دیگر خواهد بود.

سیاست های غلط حکومت در همسو ساختن رسانه ها و جامعه ی مدنی با سیاست های سیاستمداران باعث خاموشی و دوری مردم از اطلاعات و جریان های روز شده است که این موضوع به نفع جنگجویان طالبان خواهد بود. حمله به دفتر دو رسانه در جلال آباد و تهدید رسانه طلوع از طرف طالبان و قرار دادن طلوع به عنوان یکی از اهداف نظامی از طرف طالبان نشانگر ناکارامدی این سیاست غلط است.

من بارها به دوستانم در رسانه ها و در بین جامعه مدنی هشدار دادم که فریب قدرتمندان و قول های پر زرق و برق آنها را نخورده و برای عدالت و آزادی کار کنند که مورد توجه چند فریب خورده در رسانه های بزرگ قرار نگرفت و حال مسوولیت اصلی هرگونه اتفاقی بر دوش آنان خواهد بود و تاریخ هم نظاره گر خواهد ماند!


مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر موانع از طرف شورای امنیت در حملات قوای مسلح کشور برطرف گردد ودر کار ارگانهای امنیتی در نابودی طالبان مداخلات از جانب شورای امنین ریاست جمهوری صورت نگیرد نه تنها که حملات تهاجمی بر گروه های نابکار طالبان مزدور قوای مسلح کشور انجام خواهد داد بلکه نا بودی کامل طالبان اشرار صد در صد وجود دارد اما هر زمانیکه نیرو های مسلح به نابودی طالبان نزدیک میگردد دفعتا از جانب سر قوماندانی اعلای قوایمسلح وشورای امنیت توقف جنگ وپیشروی را صادر میکنند و مانع کار انها میگردند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است