پیام محقق به مناسبت فتح المبین قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۴/۷/۲۰ کد خبر: 103972 منبع: پرینت

بسم الله الرحمٰن الرحیم

اِنَا فَتحْنَا لَکَ فَتَحْاًمُبِیْناً

پیروزی سریع و چشمگیر نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در باز پس گیری ولایت قندوز با توجه به عمق دسایس دشمن، یک فتح المبین بزرگ به حساب می آید. اینجانب این موفقیت رابه ملت بزرگ افغانستان ونیروهای دفاعی شجاع وطن خصوصا به فرمانده فداکار عملیات قندوز جنرال مرادعلی مراد و همکاران عزیز شان جنرال حمید الله و جنرال زمری تبریک گفته و برای شان توفیق بیشتر آرزو دارم.

در شرایط حساسی که همه جهانیان مترصد اند که آیا نیروهای مسلح افغانستان می توانند پس از خروج نیروهای ایتلاف بین المللی از افغانستان، از تمامیت ارضی و استقلال وطنشان در برابر تروریزم بین المللی که به منابع غنی کشورما چشم دوخته اند دفاع کنند یا خیر این پیروزی یک آزمایش مهم هم به حساب می آید.

آنچه که مهم است درس هایی است که باید از این تحول و دست به دست شدن ولایت قندوز گرفته و نواقص مان را جبران کنیم.

- درک اهمیت استراتژیکی ولایت قندوز بعنوان مرکز زون چهار ولایت شمال شرق یا قطغن زمین و ایجاد یک مرکز نظامی بزرگ در آنجا در حد یک فرقه و یاحتی قول اردو جهت تامین امنیت کامل آن ولایت ها خصوصا اینکه با توجه به اهداف داخلی و بیرون مرزی تروریزم بین المللی استحکامات نظامی در آن ساحه از ضرورت های دکترین نظامی آینده دولت باید باشد.

- فرضیٌَه ای که در صورت مورد تعرض گرفتن قندوز از کابل و مزار برای سرکوب دشمن نیرو اعزام می شود بطلان آن درجنگ ده روز قندوز ثابت شد که با اشغال قندوز از طرف دشمن نیروهای اکمالاتی و کمکی ما یگهفته در راه بندان جنگی دشمن گیر ماندند بنا تکیه اصلی باید روی نیروی ریزرف در خود قول اردوی شمال شرق باشد.

- نیروهای جهادی هر ولایت و ولسوالی باید باید در چوکات پولیس محلی با معاش و امتیازات مناسب در جهت تامین امنیت منطقه استخدام شوند تاهم امنیت منطقه بدست خود مردم تامین شود و هم نیروهای اردوی ملی از پست های امنیتی خارج و به صورت یک نیروی ضربتی در هر نقطه خطر اسنفاده شده بتواند و پولیس ملی نیز در سهولت قرار گیرد.

- وحدت و مشارکت همه اقوام باهم برادر کشور راه کار دیگری است که باید با سعه صدر حکام محلی از حضور و توان آنان استفاده اعظمی به نفع ثبات و امنیت بنمایند.

در پابان به ارواح تابناک شهدای حوادث قندوز و همه شهدایی که در نقاط مختلف کشور جان های شان را فدای دین وطن کردند درود فرستاده و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارم و با همه خانواده شهدای عزیز ، مجروحان و آوارگان جنگ اظهار غم شریکی می نمایم و نیز یک بار دیگر از زحمات فداکاری های هیات رهبری عملیات قندوز و افسران و سربازان نیروهای مسلح کشور صمیمانه سپاسگزاری و تشکر می نمایم و نیز از نیروهای بین المللی حمایت قاطع بابت اقدام های هوایی به موقع شان تشکر می نمایم.
والسلام علی من اتبع الهدی

محمد محقق

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای محقق مجاهد دیر از خواب بیدار شده .وقتی قندوز در خاک و خون بود یک کلمه از زبان وی و دیگر زور مندان شنیده نشد به جز آن خانم قهرمان قندوزی(وکیل پارلمان) که برای دادخواهی گلو پاره کرد و کسی صدایش را هم نشنید ...
صبور مزار

>>>   اشرف غنی احمد زی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، کسب این دستاورد برای مردم افغانستان بسیار مهم و ارزنده می باشد، زیرا در حال حاضر افغانستان تنها برای جهانیان به عنوان یک کشور جنگ زده و متهم به قاچاق مواد مخدر میباشد.اشرف غنی احمد زی؛ امنیتی افغانستان ، کسب این عنوان متفکر دوم جهان متعلق به تمام مردم افغانستان دانست و مردم را به منظور ایجاد صلح و پیشرفت کشور به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد. وی افزود: مردم باید از تعصبات قومی و زبانی پرهیز کرده و با ایجاد وحدت ملی بعد از خروج نیروهای خارجی دکتر اشرق زمینه بهتر را برای بر قراری صلح و توسعه کشور فراهم نمایند

>>>   بهترین گزینه پیروزی در جنگ طالبان ترورست اله دست پاکستان همین است که مجاهدین در کندک های محلی تحت نظر وزارت امور داخله جهت تامین امن منطقه خودشان ایجاد گردد تا در مقابل طالبان خود فروخته شده ایستادگی کنند وپولیس بکار های اصلی خود مصرف گردد وبه این ترتیب امن وثبات در منطقه تامین گردد .
سید باسط هاشمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است