مراسم خاکسپاری کشته های انفجارهای آنکارا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۴/۷/۲۰ کد خبر: 103954 منبع: پرینت

آغاز سه روز عزای عمومی در پی انفجارهای مرگبار ترکیه با راهپیمایی گسترده صدها تن از مردم این کشور در آنکارا و دیگر شهرهای بزرگ از جمله استانبول همراه بود.

تعدادی از کشته شدگان در این انفجارها نیز در مراسمی به خاک سپرده شدند.
گروهی از معترضان با تجمع در اطراف محل بمب گذاری ها شعار می دادند «اردوغان قاتل است» و او را به عنوان مقصر اصلی این انفجارها محکوم کردند.
برخی از تجمع کنندگان نیز شعار می دانند که «هیچ راه نجاتی به جز اتحاد وجود ندارد.»

صلاح الدین دمیرتاش، از رهبران حزب دمکراتیک خلق های ترکیه و نماینده کردها نیز با گروهی از اعضای این حزب در جمع تجمع کنندگان در شهر آنکارا حضور یافت.

دو انفجار انتحاری روز شنبه در جریان برپایی راهپیمایی صلح در مرکز شهر آنکارا، مرگ بیش از ۱۰۰ تن را در پی داشت. بر اساس گزارش ها، ۲۴۶ نفر نیز مجروح شده اند که وضعیت جسمانی ۴۸ تن از آنها وخیم اعلام شده است. مقام های رسمی ترکیه تعداد کشته شدگان را دستکم ۹۵ نفر عنوان کرده اند.

همزمان احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه با کمال قلیچ دار اوغلو، رهبر حزب جمهوریخواه خلق، مهمترین اپوزیسیون ترکیه درباره شرایط کشور پس از انفجارهای روز شنبه دیدار و گفت و گو کرد.

تحلیلگران معتقدند، دولت اردوغان با استفاده از این موقعیت در تلاش است ائتلافی را که پس از انتخابات اخیر نتواسنت به دست آورد با احزاب مخالف خود برقرار کند.
کمال قلیچ دار اوغلو پس از این نشست اعلام کرد که تنها راه برقراری ائتلاف با دولت اردوغان برای کنترل شرایط کشور پس از انفجارهای اخیر، کناره گیری وزیر کشور دولت حاکم است.

انفجارهای مرگبار ترکیه در حالی رخ داد که احزاب ترکیه در پی شکست مذاکرات حزب حاکم عدالت و توسعه برای تشکیل دولت ایتلافی، خود را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اول نوامبر آماده می کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است