نگرانی عربستان از عملیات روسیه در سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۴/۷/۲۰ کد خبر: 103950 منبع: پرینت

وزیر امور خارجه عربستان نسبت به عملیات نظامی روسیه علیه داعش در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عادل الجبیر، رییس دستگاه دیپلماسی عربستان پس از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در شهر سوچی اظهار کرد که ریاض نسبت به عملیات نظامی روسیه علیه داعش در سوریه نگران است اما طرف روسی این توضیح را ارائه کرده که هدف اصلی این عملیات مقابله با افراط‌گرایان است.

وزیر امور خارجه عربستان در اظهارات خود از عملیات روسیه در سوریه به عنوان ائتلافی میان مسکو و تهران یاد کرد. وی گفت: درباره عملیات نظامی که توسط روسیه در خاک سوریه انجام می‌شود ما این نگرانی را مطرح کردیم که این عملیات ممکن است به عنوان تشکیل ائتلافی میان ایران و روسیه تأویل شود اما در جریان گفت‌وگو با مسکو، طرف روسی به ما توضیح داد که هدف اصلی مبارزه با داعش است.

در همین حال، لاوروف خاطرنشان کرد که روسیه آماده است تا در مورد سوریه با عربستان نیز همکاری نظامی داشته باشد تا بدین ترتیب جای هیچ تردیدی درباره اهداف عملیات روس‌ها در سوریه باقی نماند. وی گفت: از نظر ما این آمادگی به طور کامل وجود دارد که همکاری نزدیکی میان نیروهای نظامی دو طرف وجود داشته باشد تا تمامی تردیدها در این باره که اهداف نظامی روسیه در سوریه مواضع داعش است، از میان برود.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه عربستان خواهان اجرای طرح پیشنهادی سازمان ملل متحد در مورد سوریه شد و گفت که مواضع ریاض در این باره تغییری نکرده است.

وی ادامه داد:‌ ما یک بار دیگر بر موضع عربستان تاکید کردیم؛ موضعی که بر اساس آن، ما خواهان کناره‌گیری بشار اسد و حمایت از اپوزیسیون میانه‌رو هستیم. با این حال لاوروف گفت که روسیه و عربستان مواضع مشترکی در مورد بحران سوریه داشته و بر لزوم اجرای فرایند سیاسی تأکید دارند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: مسکو و ریاض تاکید دارند که فرصت‌های متعددی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فنی و نظامی وجود دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مزدوران عربستان را چرا می کشید؟؟ خنده اور است که عرب ها به تشویش شده که چرا مزدوران شان مثل القاعده را را که مزدور عرب وامریکا است بکشند !! این مزدوران تان کدام سودی برای تان ندارد بگذارید بمیرند
پوتین

>>>   سعودی ها از نا بودی داعش هراس دارند چون همه داعشیان وهابی هستند. این یک بهانه است که سعودی ها می گویند که ما ضد داعش هستیم. پس چرا از عملیات روسیه در سوریه بر ضد داعش تشویش دارید و ارواح تان قبض شده است.!
وطندار

>>>   اقای پوتین گپ را تمام کردی دیگه ما چی بگوییم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است