آمریکا با هدفی واضح به کشور ما آمده
بیشتر از پنجاه هزار نیروهای تروریست، توسط انگلیس ها، آمریکایی ها و عربها در مرزهای افغانستان با هدف آسیای میانه تعلیم و تربیت داده می شوند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۹    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103944 منبع: پرینت

گزارش ها نشان می دهند که کشتار غیر نظامیان در ماه اخیر به اوج خود رسیده و افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در جنگ های پس از سال 2001 در افغانستان بیشترین صدمات به مردم ملکی رسیده است. برخی می گویند تروریستها با کشتار غیر نظامیان می خواهند خود را به عنوان جنجگویان برتر افغانستان تثبیت کنند. چگونه می توان در این جنگ، از تلفات بیشتر مردم جلوگیری کرد؟

فرهاد صدیقی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: تلفات ملکی در جنگ های دورن افغانستان بیشتر شده است. این تلفات به خاطر این بیشتر شده که دشمنان مردم از مردم به عنوان سپر استفاده می کنند و به خانه های مردم پناه می برند. مشکل اساسی قوای مسلح ما هم این است که چون دشمنان، مردم را سپر خود قرار می دهند، نمی توانند آنها را تصفیه کنند.

وی در خصوص هویت و جایگاه تمویل تروریست هایی که در قندوز می جنگیدند اظهار کرد: شاهدیم که صاحب منصب های پاکستانی، عربها و چچنی ها در حملات قندوز دست داشتند که اکثر آنها کشته و عده ای دستگیر شدند. امروز از طریق رسانه ها شنیده شد که بیشتر از پنجاه هزار نیروهای تروریست، توسط انگلیس ها، آمریکایی ها و عربها در مرزهای افغانستان با هدف آسیای میانه تعلیم و تربیت داده می شوند. این تروریست ها هم به راحتی وارد افغانستان می شوند.متاسفانه حریم هوایی ما به دست خود ما نیست. وقتی کنترل هوایی را به دست خود نداریم هر کشور و هر کسی به خصوص پاکستان می توانند نیروهای خود رابه راحتی به اینجا بفرستند و نیروهای خود را از طریق طیاره ها اکمالات کنند و آذوقه غذایی و مهمات بفرستند. آمریکا با هدفی واضح به کشور ما آمده است و تا به آن اهداف نرسد دست از اینجا بر نمی دارد.

صدیقی ضعف حکومت وحدت ملی را عامل تلفات ملکی و مردم بی گناه می داند و می گوید: تا به حال پاکستان در تمام کنفرانس ها و در تمام نشست ها که با کشورهای دیگر برگزار شده است، ملامت جنگ را بر افغانستان گذاشته و ما را مقصر می داند. حالا کشورهای دنیا که داد از حقوق بشر می زنند، باید دریابند که اینگونه نیست و این پاکستان است که افغانستان را به خاک و خون می کشاند. مشکل ما این است که نظامی، درست نداریم. حکومت ما یکپارچگی ندارد و هر کس به سمت و سویی جداگانه می رود و اینگونه است که ما نمی توانیم از حقوق خود در مجامع بین المللی دفاع کنیم. برخوردهای سلیقه ای و پروازهای یک باله ی حکومت وحدت ملی باعث شده است که مردم افغانستان آواره شوند و هر روز تلفات ملکی بیشتری بدهیم.

این نماینده مجلس راهکار جلوگیری از تلفات بیشتر مردم را این گونه بیان کرد: طالبان در قندوز، حتی مردمی را هم که با آنها همکاری هایی داشتند، کشتند. طالبان دشمن همه مردم افغانستان هستند. پس همه مردم باید یک دست و یک صدا شوند تا بتوانند بر دشمن غلبه کنند و لازمه آن هم این است که حکومت یک دست شود، ضعف های خود را رفع کند، کار را به اهل کار بسپرد تا از این اوضاع آشفته بیرون آییم. علاوه بر اینها باید بر آمریکا و انگلیس فشار بیاورد تا مطابق با پیمانی که با ما بسته اند این اوضاع را پایان دهند یا اگر می خواهند این اوضاع را ادامه دهند به مردم اعلام کنند تا ما بدانیم که قربانی هدف های این کشورهای بزرگ هستیم تا بتوانیم فکر دیگری به حال خود کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ افغانستان در حقیقت زخم سرطان بود که ریشه هایش امروز به تمام شرق میانه رسیده است ملیارد ها دالر امریکا و اروپا به این جنگ باعث شد تا هزاران تروریست بنام های مختلف اسلام تربیه و تجهیز شوند و به اهداف معین سوق داده شوند در اهداف دراز مدت این برنامه که سر اغاز ان از مسله افغانستان منشا گرفت امروز دها کشور شرق میانه را دچار بحران ساخته و کشور ها ایران و بخشی کشور های اسیای میانه در اهداف دراز مدت این برنامه شامل اند . درحقیقت غرب توسط همین برنامه های خویش میخواهد به تاراج سرمایه های این کشور ها بپردازد و بحرانات عدیده یی را درین کشور ها خلق کنند. باید ریشه این زخم را از افغانستان کشید و زهر انرا در پاکستان خشک کرد .ورنه این بحران به پیش خواهد رفت و دامن اکثر کشور های افریقایی را هم می گیرد .

>>>   من به عنوان یک ملت ازجوامع بین‌الملل خواهش میکنم برای نجات ملت ازاین بد بختی که توسط سران بیکفایت دامن گیر مردم ماشده چندتا بم هیدروژنی بزند درافغانستان تاهمه راحت بشه تاکی این رنج وعذاب را مردم تحمل کندخدایا خسته شدیم ازاین زندگی تاکی بااین بلاتکلفی ظلم جنایات دست وپنجه نرم کنیم ازدست این جاهلان بی غیرت

>>>   کاش که ایران و روسیه وارید جنگ در افغانستان در مقابل اشغالگران و مسلمانخورهای غربی و نوکران شان داعش و طالب شوند . تا مردم افغانستان از شر غربیهای خونخوار و نوکران شان طالب داعش پاکستان خلاص شود . روسیه ایران وارید جنگ در کشور سوریه بر علیه داعش نوکران امریکا و غرب شدند و حالا امریکا و انگلیس اسرایل جنایتکار شکست میخورد .

>>>   هموطنان خوبم ،تا که اشرف غنی احمدزی در راس قدرت است غلام حلقه بگوش امریکا و آی اس آی باقی می ماند ، و عبدالله پهلوان زنده خوش است بدون احساس وعدم کارایی به فیشن ودرشن خویش مصروف است ، خاینین ،رشوت خوران، واشخاص فاسد به فرصت طلبی خویش ادامه می دهند ،یک عده ای که در گذشته باعث ویرانی شهر ها گردیده اند دندان تیز میکنند که دو باره قدرت بگیرند ،باین همه بد بختی چرا خامش هستی هموطن ،بپا خیز انقلاب کن خود واولاد وطن را از شر این خود فروختگان نجات بده .
پاچاگل

>>>   شهر استراتزیک قندوز باید توسط دولت بسیار محافظت شود تا دوباره بدست طالبان نوکران پنچاپیها نیفتد . دولت باید بیش از هفت هزار نیروی ارتش را در قندوز برای دایمی مستقر کند . تا طالبان مزدوران پنچاپیهای پاکستانی نتوانند به دخترها و زنهای قندوز تجاوز جنسی کنند .

>>>   برادران عزیز پشتون تاجیک هزاره ازبیک و سایر اقوام با افتخار افغانستان . بیایید دست به دست هم داده و بدون تعصب و قومگرای این حکومت طالبی و نوکر غربیها و پاکستان را نابود کنیم و یک حکومت ملی و مردمی و غیر طالبی و غیر پاکستانی و غیر غربی به وجود بیاوریم . فرماندهان طالبان نوکر پاکستان امریکا انگلیس در ارگ ریاست جمهوری و پارلمان جا خوش کرده که باید از بین برده شوند . پروزه طالب و داعش سازی یک پروزه مشترک از جانب پاکستان امریکا انگلیس ناتو میباشد برای نابودی افغانستان . در پایگاه اشغال شده بگرام روزانه صدها طالب انتحاری امریکای و داعش امریکای تولید میشود برای نابودی ما .
احمد

>>>   بلی هم وطنان عزیز همان که داکتر نجیب مرحوم همیشه داد میزد که امریکا شیطان بزرگ است و جنایت کار است وحامی تروریزم بین المللی است کسی به حرف هایش اعتنا نمی کرد خصوصا همین جهادی های که امرو ز داد میزنند مرگ بر امریکا ..... و حالا طالب ها و داعشی ها و حزب اسلامی نوکر های امریکا و غرب هستند .امریکا در تمام دنیا که کمگ مالی و نظامی می کند بدون مطلب شوم نیست یعنی هیچ هدف نیک ندارد که بالای یک ملت و یا یک مردم رحم کند ویا پیشرفت بدهد . همیشه حکومت های دست نشانده خود را به خاطر تحقق اهداف شوم خود در بین کشور های اسلامی ایجاد می کند. متاسفانه در افغانستان نیز مزدور های خود را داشته و دارد که مثل امریکا هدف شوم دارند همان طوریکه خود امریکا خود واه و جاه طلب است در دنیا در افغانستان نیز تعداد از مردم مشخص خود خواه را به زور تقلب حاکم ساخته و اهداف شوم خود را توسط آن دنبال میکند.امریکا در مدت بیست سال است که در امریکا توسط مزدوران افغانی و پاکستانی خو د حکومت می کند و درین مدت ثابت کرده است که نه دوست مردم افغانستان است و نه از عراق و سوریه و نه یمن و مصر در هز جا که کمک امریکا میرسد آن کشور در آینده نزدیک تباه می شود .
کابلی

>>>   افراد كه طالبان را به امريكاييها ربط مي دهد. پس لطفا اين راهم واضح كند كه ...كيها بودند دركجا تربيه شدند وكيها انها را مسلح كردند وچه كارهاي را درافغانستان به امر كيها انجام دادند وامروز درصف كيها استاده اند ازحكومت تان هم بگوييد وازاردوي كه نامش اردوي ملي گذاشتيد ازانها هم چيزي بگوييد كه چطور به ميان امد پول شان ازكجا پرداخته مبشود كيها را مي كشد وقومانده شان دردست كيها هستند ودر صف واحد با كيها هست واز كدام افراد وازكدام حكومت درافغانستان نستان دفاع مي كند فقط اين سوْال را به ما جواب دهيد كه سبب حكومت كردن دزدان چپولگران وقاتلان براين خاك وادامه اشغال خاك ما توسط امريكاييها اين اجيران وفروخته شدگان هست يا نه بردران .وطنداران. ازخواب جهالت بر خيزيد نه پا كستان ونه امريكا دوستان ما هست ونه مي شود نه بايد دامن امريكا را بگيريم ونه پاكستان را فقط به افغانستان مانند خانه خود تصور كنيم اين تصور افراد مي تواند بكند كه منافع شخصي را دنبال نميكند ان وقت درجمعيت سي مليوني ما ميتوانيم أفراد را دريابيم كه كشور ما ازين دزدان حاكم وباداران شان خلاص كنيم وجلو پاكستان كه منافع امريكا را دنبال مي كند بگيريم
خالد ازكابل

>>>   من سالها داد زدم که آمریکا جنایتکارترین جنایتکار ها و شیطان ترین شیطان ها اما کسی بدادم نرسید و تا روزیکه این امپراطوری یک قطبی گراف صعود خود را می پیماید حال تمام کشور های مختلف مثل افغانستان رو به خرابی و تجزیه است که روز خوش را هرگز نخواهند دیدند

>>>   جنایت امریکا برهمه معلوم شده.......روس باید ازین تجاوزهایش جلوگیری کند

>>>   طالبان و داعش نوکران پاکستان و غربیها . پاکستان بیش از سی سال است که سیاستمداران افغانستان را فریب میدهند . در سال اینده یعنی سال 1395 امریکا ناتو و پاکستان داعش و طالبان را به سلاحهای مدرن تجهیز میکند . اگر دولت امدگی درست نگیرد حتما بیشترین ولایتها حتی کابل سقوط خواهد کرد . دولت باید از روسیه سلاح خریداری کند . منتظر غربیها نباشید که غربیها بسیار فریبکار و شیاطین ماهر هستند . فعلا پاکستان و ناتو در پی نا امنی شمال افغانستان است مشل قندوز فاریاب بغلان سمنگان مزار شریف . در اخر باید گفت که وحدت ملی مردم افغانستان باعش سقوط امپراتور غرب و پاکستان خواهد شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است