دیمیزر: حمله بر پناهجویان یک افتضاح است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103940 منبع: پرینت

مقام های آلمان بیش از 490 حمله بر سرپناه پناهجویان را در سال جاری در این کشور به ثبت رسانده اند. این حملات از شعارهای نژاد پرستانه روی دیوارها تا به آتش کشیدن اسکان بوده است و عاملان اینگونه برخوردها مظنونان همیشگی نبوده اند.

به نقل از دویچه وله، توماس دیمیزر، وزیر داخله آلمان در مصاحبه ای گفت که تنها در سال جاری میلادی 493 حمله بر اسکان پناهجویان در نقاط مختلف آلمان به ثبت رسیده است. وی همچنان این حملات را دو برابر رقمی خوانده است که در تمام سال گذشته میلادی صورت گرفته بود. وی گفت: ما شاهد افزایش بی پیشینه این چنین حملات بیگانه ستیزی بر پناهجویان هستیم. دیمیزر همچنان گفته است که این برای آلمان ها یک افتضاح است.

دیمیزر می گوید: نگران کننده اینکه دو سوم این چنین حملات توسط باشندگان محلی صورت گرفته که قبلا مرتکب کدام جرمی نشده بودند. به گفته وی یک سوم این چنین حملات نزد پولیس بخاطر حملات راستگراهای افراطی و یا دلایل دیگر ثبت شده است.

دیمیزیر گفت: من افزایش این رقم را در افرادی که خشونت می ورزند، هشدار دهنده می دانم. دیمیزر اضافه نمود، علاوه بر این پیام نفرت، توهین و استفاده از حرف های رکیک نیز بر این خشونت ها افزوده شده است.

وی همچنان در برابر چیزی که خود، پذیرش مخفی خشونت نامید، نیز هشدار داد و گفت: تا چندی پیش، من باور نمی کردم که کسی به خود اعتماد کرده و چنین حرف ها را در میان مردم بگوید. این عبور از آن خطی است که متمدن گفته می شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت آلمان منبعد باید از دموکراسی لاف نزند چون در بین مردم خودش ضد بشر وجود داشته هنوز فاشیزم هیتلری زنده و آرزومند است.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است