لوگر لانه تروریزم شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103937 منبع: پرینت

مقام های محلی لوگر می گویند: گروه طالبان در بخش های از این ولایت حضور بیشتر دارند.

در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی لوگر هشدار می دهند که اگر جلوی فعالیت های این گروه گرفته نشود، پیامد های ناگواری برای لوگر و کابل خواهد داشت.
لوگر ولایتی که فاصله نه چندان دور از کابل دارد اما گروه طالبان، پاکستانی و چیچنی بخش های از این ولایت را زیر تسلط خود قراردهد.

مقام های امنیتی این ولایت نیز تایید می کنند که این گروه فعالیت های خود را آغاز کرده اند اما برنامه های جدی امنیتی روی دست گرفته شده تا مانع فعالیت این گروه شود. در همین حال شماری از اعضای شورای ولایتی لوگر فعالیت گروه طالبان را دراین ولایت نگران کننده می دانند و از حکومت می خواهند که باید جلوی فعالیت این گروه را بگیرد، درغیر آن پایتخت با تهدید های بیشتری رو به رو خواهد شد.

داکتر نور آغا باشنده لوگر: وضعیت امنیتی در لوگر بسیار خراب است و رفت و آمد به ولسوالی ها بسیار دشوار بوده و مردم همواره در تهدید به سر می برند.

عبدالرحیم- باشنده لوگر: اصلا در لوگر هیچ امنیت وجود ندارد، مقام ها با دیوار های استنادی و محافظان در امن هستند اما مردم بسیار نگران است و در قصه مردم هیچ کسی نیست.
با توجه به ناامنی در لوگر دریافتیم که گروه طالبان فعالیت هایش را در روستای دوبندی ولسوالی خوشی، با پارا چنار پاکستان امتداد دارد، ولسوالی خروار، ولسوالی برکی برک و ولسوالی چرخ که آغاز کرده است.

سه هفته قبل زمانیکه به طرف ولسوالی برکی برک لوگر سفر داشتم، در مسیر راه هر ازگاهی مردم ازسوی طالبان مورد باز پرس قرار می گرفتند آزار و اذیت می شوند در حالی که چند پاسگاه نیروهای امنیتی هم در آن منطقه وجود داشت.

سایم نیک بین


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم را طالبان آزار واذیت نمیکنند بلکه همان پوسته های ایجاد شده دولتی هستندکه آزار واذیت میکنند. افراد پوسته ها اکثرا معتادموادمخدر ، پدربیزار ومادربیزار ودزدهای حرفه ای هستند که انواع واقسام جنایات را انجام میدهند دزدی میکند به مال وناموس مردم تجاوز میکنند نکته: من نه طالب هستم ونه طرفدارش، فقط یک شهروندعادی هستم وچشم دید خود را گفتم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است