در دنیای سیاست جا عوض می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103929 منبع: پرینت

همه ما به یاد داریم که پس از سال 57 نیروهای کمونیستی با کمک شوروی سابق بر اکثر ولایت های افغانستان، تسلط یافته بود. در همین زمان بود که گروه های جهادی تشکیل شد.

هرچند این گروه ها ادعا می کردند که ما با دست خالی در برابر شوروی و کمونیست ها مبارزه می کنیم و بر نیروی ایمان تکیه داریم اما در پشت پرده، حامیان اصلی آنها، آمریکا و کشورهای عربی، بویژه عربستان بود و براساس گزارش ها، در همین زمان بشترین کمک را گروه گلبدین از آمریکا دریافت می کرده است اما روی سکه برگشت. داعش با نیروی زیاد و با کمک مالی کشورهای عربی و غربی به پا خواست و بر بخشی از خاک سوریه و عراق مسلط شد.

روسیه وحشت کرد و مجبور مواضع گروه های تروریستی داعش را در سوریه از طریق هوا بمباران کند. افغانستان نیز از این دشمن انسانیت، در امان نماند و امروز شاهد حضور نیروهای طالب و داعش درافغانستان هستیم. سران جهادی در این اواخر و با حمله گسترده طالب و داعش به ولایت قندوز، بی گفایتی دولت را مشاهده کردند و اضطراب سراسر وجود شان را فرا گرفت. اینبار دست به سوی دشمن قدیمی؛ یعنی روسیه دراز کردند و دوستم که از سران جهادی سابق بود به روسیه سفر می کند و از پوتین کمک می خواهد تا اینبار با نیروی های که توسط آمریکا ساخته شده است، جهاد کند.


محمد اسحاق برهانی شهرستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درسیاست دوست و دشمن دایمی وجود ندارد.

>>>   ما را سیب کار است اگر از درخت بید هم باشد هدف از نابودی طالب وداعش در وطن ما است از هرطریقی که ممکن باشد دریغ نشود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است