نور: ناامنی ها برخواسته از ناتوانی حکومت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103927 منبع: پرینت

سرپرست ولایت بلخ ناامنی های اخیر در شمال کشور و به ویژه سقوط قندوز را برخواسته از بی پروایی ها و ناتوانی مدیریت حکومت مرکزی می داند.

این مقام بلخ می گوید: توطیه های پشت پرده از یک سو و بی پروایی حکومت مرکزی از سوی دیگر سبب شد تا جنگ در قندوز شدت بگیرد و این شهر برای مدتی به دست طالبان بیفتد.

عطا محمد نور سرپرست بلخ یک بار دیگر از مقام های بلند پایه حکومت وحدت ملی انتقاد می کند و می گوید: با وجودی که بارها به آن ها هشدار داده بود که هراس افکنان در بخش هایی از قندوز نفوذ کرده اند و نیاز به عملیات گسترده است اما به این هشدارها توجه نکردند.

وی به شهروندان بلخ اطمینان داد که جلو فعالیت مخالفان را در ولایت بلخ خواهد گرفت.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استاد عطا محمد نور با این رفتار خود کامگی غنی چه باید کرد؟ در دیدار رئیس جمهور با مردم قندز وقتی مردم از بیکاره گی ستانکزی وزیر دفاع انتصابی جاسوس آی ، اس ، آی شکایت کردند ، غنی در جواب گفت : « تا وقتی که من رئیس جمهور هستم ، ستانکزی وزیر دفاع است ، لچک ها و بی‌ بند بار‌های پارلمان به وی رای نداده اند »پس صلاحیت وزیر سازی از کیست ؟ در مورد این سخنان کج دار مغز گنده به آدرس پارلمان کشور چه گفتنی دارید شریک سازید ؟

>>>   در تعربف حکومت وحدت ملی ما از الگو ها و تجارب کشور های خارجی از بحران قومی بیرون بیرون آمدهاند استفاده شده است، اما رفتار خود کامگی رییس جمهور، به سکتورهای امنیتی ، حتی برای حفظ سرپرستی وزارت دفاع ملی از قدرت قانون سرپرستی را تغییر داده است. پیامد آن حادثه درد آور قندوز و بزرگترین گناه نابخشیدنی درس های زیادی را به همراه داشت امیداست که هردو داکتر محمد اشرف غنی ریس جمهور کشور و داکتر عبدالله ریس اجرائیه حکومت از این رویداد خونین قندوز درس ها عبرت گرفته باشند. با مشارکت عادلانه در رهبری نهادهای امنیتی از اقوام مختلف به وضعیت مثبت در کشور کمک می کند.... حکومت داری خوب ؛ از تحقق عینی تا شعار های خالی ؛ به همین سبب حکومت وحدت ملی شل و ناتوان در حکومت داری خوب است. زیر کشور های کمک دهنده با جامعه جهانی وقتی کمک های خود را به افغانستان می کنند یکی از خواسته حکومت داری خوب " است که مهم ترین شاخصه آن مبارزه با فساد است و اکنون در چنین فضایی که همه مردم کشور ما از وضعیت فساد انتقاد می کنند. نتیجه کار یک سال حکومت بحران ملی قطع کمک جامع جهان در حال حاضر میلیو نها نفر در سراسر افغانستان گرسنه ، بی مسکن و تفریباُ آنها فقیر مطلق هستند و هم به گونه فوری به غذا قوت لا یموت نیاز دارند. در واقع دولت رفاه نوعی نظام سیاسی است که خود را مسئول بهبود وضع عمومی اتباع کشور باید بداند و مزایای مادی را برای بیکاران ، بیماران از کار افتادگان و پیران فراهم کند. تعویض اداره کشور با گزینش شایسته ترین شخصیت های ملی وطندوست ، مسلکی ، محزب وقلبل قبول برای ملت افغانستان. خلاصه ادامه راه حکومت داری در افغانستان از سبب تیکه داران قومی دشوار است اما با ایمان قوی به خداوند شجاعت و حمت سربازان ما و حدت ملت با غیور ما می توانم.
داکتر یارمحمد حیدر زاده دکتر علوم حفاظت محیط زیست

>>>   اقای نور مواظب باش که کشورهای غربی با همکاری ارگ ریاست جمهوری و با همراهی اسلام اباد شما را اعدام و شمال را به مرکز تروریستهای برادران ناراضی تبدیل نکند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است