مردم در مورد بیماری روانی آگاهی درستی ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103926 منبع: پرینت

مردم کشور در مورد بیماری روانی آگاهی درستی ندارند.

روح الله رضوانی استاد دانشگاه و روانشناس کلینیکی گفت: مشکل اساسی در کشور ما این است که نسبت به بیماری روانی و روانشناسی آگاهی درستی
نداریم.

وی افزود: مردم کشور از داشتن بیماری روانی احساس شرم می کنند و تصور آنان این است که کسی که بیماری روانی دارند انسان بد و فرد خطرناکی است از سویی یکی از مشکلات دیگر جامعه ما این است که افراد سالم نمی دانند با افراد بیمار روانی چگونه برخورد کنند.

به گفته وی افسردگی یک اختلال خلقی است که سبب می شود فرد انرژی روانی یا تمایل و امید وی به زندگی کاهش یابد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هموطنان عزیز شجاع با عزت اشرف غنی بیماری روانی دارد. غنی به نماینده های قندوز گفت که بزک بزک نمرید من قندوز را شهر صنعت‌ جور می‌کنم و آنجا مترو و... درست می‌کنم " وقتی از بیکاره گری وزیر دفاع جاسوس isi شکایت کردند ، غنی گفته ( تا وقتی که من هستم ، ستانکزی وزیر دفاع است ،و لچک و و بی‌بند بار‌های پارلمان به وی رای نداده ان
این کشور دارای خانه ملت است خانه ملت خانه مشترک تمام اقوام ساکن آن است. هیچ قومی حق ندارد به هیچ بهانه و هیچ حیله ئی هویت و نام اقوام دیگر را نابود کند و تنها نام قوم خود را بر دیگران به زور بقبولاند.

>>>   جامعه ما و خصوصا افرادی که فقر را به اشکال مختلف آن به همراه داشته اند، و نیز جنگها که روند زندگی و پیشرفت افغانها را دهها سال نابود ساخت، همه یعنی اکثریت مطلق مردم خصوصا طبقه ضعیف دچار اختلالات و مشکلات روانی است. اولین قدم برای کاهش عمومی مشکلات روانی شرایط بهتر اقتصادی، و بعد از آن بلند بردن ظرفیت و سواد مردم میباشد و تا زمانی که این قدم های اساسی حل نشود زمینه و اضافه شدن مشکلات روانی زیاد است
بامیانی

>>>   خوبست که آگاهی ندارند درغیر آن کسانیکه مریض نیستند هم مریض میشدند

>>>   در دیدار رئیس جمهور با مردم قندز وقتی مردم از بیکاره گی ستانکزی وزیر دفاع انتصابی جاسوس آی ، اس ، آی شکایت کردند ، غنی در جواب گفت :« تا وقتی که من رئیس جمهور هستم ، ستانکزی وزیر دفاع است ، لچک ها و بی‌ بند بار‌های پارلمان به وی رای نداده اند » پس صلاحیت وزیر سازی از کیست ؟در مورد این سخنان کج دار مغز گنده به آدرس پارلمان کشور چه گفتنی دارید شریک سازید ؟

>>>   مردم افغانستان درست در مورد بیماری روانی آگاهی دارند مانند بیماری غنی و... اینها بیمار قدرت هستند و جمع کردن پول را خوب دوست دارند.

>>>   جناب اشرف غنی ریس جمهور همه وعده های ان دروغ بود درروز تحلف وبعد ان اشرف غنی وعده داده بود کمن بر خلاف کرزی تمام تصمیمات خانه ملت را عملی میکنم وانرا احترام مینایم نگهداری ورضایت ازکار معصوم استانکزی از جانب اشرف غنی احترام به تصمیمات خانه ملت نماینده های مردم است .
۲ـ عدم توزیع تذکره های الکترونیکی با وصف تصویب قانون از طرف هردو تاق شورای ملی وتوشیع ان از جانب خودجناب عالی ونشر ان در جریده رسمی وزارت عدلیه وغیره عدم تحقق وعده هایدگر حتی بر خلاف وعده داده شد چناب ریس جمهور را ناشی از صحت روانی اش دانسته میشود ویا از زور اوری وهمسویی با دشمنان مردم امید که استاد دانشگاه وروانشناس کلینیکی درین مورد روشن اندازند زیرا مردم راه گمک شده اند که ارگ نشینان بکدام طرف روان است که ملت از ان اگاهی ندارند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است