غیبت صغرای جناب شفق
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103921 منبع: پرینت

عنصر زمان در کیفیت مسوولیت انسان نقش اساسی دارد.

جناب استاد عزیزالله شفق هم از این قاعده استثنا نیست.

استاد شفق به عنوان یک انسان مبارز و انقلابی و یک نخبه سیاسی، خطیب توانا، وقت که در ظرف تحلیل و بررسی عنصر زمان قرار می گیرد یقینا قضاوت پزیر می باشد، می توان در مورد کار نامه سیاسی ایشان در سیمای یک مثلث زمانی قضاوت کرد، زاویه اول این مثلث، شامل فعالیت های سیاسی و انقلابی، دینی، فرهنگی، اجتماعی استاد شفق از مدرس تپه سلام تا پیروزی جهاد و مقاومت عدالت خواهی از غرب کابل تا بامیان و آخرین مشوره های ایشان در رابطه با اجلاس تاریخی بن، سخنرانی ها در راستای گفتمان اولین انتخابات پارلمانی مبتنی بر دموکراسی و مشارکت مردم و پیشنهاد شدن ایشان برای معاونت وزیر داخله می باشد، در این زاویه کارنامه سیاسی استاد شفق،شفاف و درخشان است طوریکه برای دوست و دشمن قابل انکار نیست.

زاویه دوم این مثلث ،شامل 13 سال هجرت و غربت و یا عافیت طلبی و یا مصلحت استراتژیک به گفته خودش برای منافع مردم به دلیل دوری از باز شدن خط سوم در خانواده حزب وحدت اسلامی افغانستان قلمداد می شود قابل تامل است.

استاد شفق می گوید: به دنبال امتیاز گیری نبودم تا برای امتیاز گیری به وادی رقبات های منفی غرق شوم و مردم را فراموش نمایم. استاد شفق می گوید: از شکستن سکوتم هم ترس داشتم که سبب اختلاف نشود، مشکل که در زندگی شخصیم داشتم...

به نظر می رسد با این توجیهات، 13 سال غیبت صغرای جناب استاد شفق به عنوان یک نخبه سیاسی و یاور روزهای دشوار مردم، مجاب نمی شود، اگر ناگفته های دیگری دارد مردم نمی دانند.

معمای هجرت جناب استاد هنوز پرسش برانگیز است.

زاویه سوم، استاد شفق در محک روزهای آینده است، پرسش اساسی در این است که در روزهای آینده سیاست آیا شفق باز هم به عنوان یک مهاجر و یک شهروند و یک خطیب مسجد الزهرا در خارج از کشور می ماند و یا به عنوان یک کنشگر فعال سیاسی در سرنوشت سیاسی مردم و جامعه اش نقش دیگری خلق می نماید؟

باز هم عنصر زمان مشخص خواهد کرد.

خلیل الله نبوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این که رهبر توانا بود، تا حالا کجا بود؟ اینقدر مردم به خصوص قوم هزاره در این وطن زجر کشیدند، این ... کجا بود که از حق شان دفاع کند؟ چرا شما مردم هر پرنده سیاه را رهبر خود میدانید؟ کمی در فکر خود باشید، در فکر آینده باشید، این ... کجا بود که در مقابل طالبان کوچی نما که قتل عام هزاره را شروع کرده بودند از مردمش دفاع میکرد؟؟
سریر

>>>   آنچه برداشت میشود.تشریف آوری استادشفق عرصه را برخلیلی طرفدارانش بسیارتنگ کرده است.

>>>   عجب رهبر توانا مردم دوست که در زمان مشکلات بر مردمش خود را خاموش وپنهان کرده بود واکنون سر وکله ان در کشور پیدا شده که خود را جایگزین رهبری قومش کند واز نام قوم ومردمش هم مانند دیگر رهبران تنظیم ها وگروپ ها خود را از خون مردم تغذیه وصاحب ملیون ها دالر نماید رهبر از خود گذر وشریک درد وغم مردمش میدانند اما رهبرانما در افغانستان ضر رسان به مردم اش بوده تجارت قومی میکنند تا خود را صاحب ملیون ها دالر نمایند وهمه شان چه چپ وچه راست همه شان در مجموع خودرا صاحب مقام های بلند دولتی وملیون ها دالر با استفاده از نام قوم وتنظیم اش کرده ومردم را بیشتر خوار وذلیل کرده اند .

>>>   آقای شفق اگر شما سخنی برای گفتن داشتید مطمئنا به خاطر اینکه اختلاف بین مردم هزاره نیفتد بیان نمی کردید.بلکه شما حرفی نداشتید که بزنید و الا گوش مردم را پر از همین حرف ها می کردید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است