استادیوم پیروزی در کابل ساخته می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103910 منبع: پرینت

قرار است، استادیوم ورزشی پیروزی برابر با معیارهای بین المللی به هزینه 270 میلیون دالر در حومه شهر کابل اعمار شود تا در آن مردها و زن ها بتوانند به تمرینات و رقابت های ملی و بین المللی بپردازند.

مژده جمال زاده، سخنگو و مسوول ارتباطات عامه بنیاد استادیوم ورزشی گفته است که حمایت حکومت افغانستان را کسب کرده و در هفته گذشته از جانب آمریکا نیز به رسمیت شناخته شد و همچنان جمع آوری پول نه تنها در آمریکا بلکه در اروپا، کانادا و سایر نقاط جهان نیز صورت خواهد گرفت.

به نقل از روزنامه اقتصادی، سخنگوی بنیاد استادیوم ورزشی می گوید: آنان در همکاری و حمایت ورزشکاران نخبه و چهره های معروف آمریکایی مانند محمد علی کلی اسطوره دنیای مشت زنی وزن سنگین جهان نخستین برنامه جمع آوری پول را در منزل کلی راه اندازی خواهند کرد.

محترم کلی در ملاقات با عطا امین، مسوول این بنیاد و طراح پروژه استادیوم پیروزی تعهد کرده تا مرکز محمد علی کلی را در محوطه مربوط استادیوم پیروزی ایجاد کند.

به گفته کارشناسان، اعمار همچو یک استادیوم ورزشی نه تنها شرایط میزبانی رقابت های بین المللی را برای افغانستانی ها مساعد می سازد بلکه تا تکمیل آن پروژه هزاران افغانستانی شامل کار خواهند شد.

افغانستان تا کنون میدان معیاری فوتبال ندارد به همین دلیل، در حال حاضر رقابت های راهیابی به جام جهانی را در کشورهایی مانند ایران و یا هم امارات متحده عرب میزبانی می کند. این استادیوم تنها میدان فوتبال را در بر نداشته بلکه شامل پروژه های عمرانی مانند، شفاخانه، کودکستان و کلینک های صحی نیز خواهد بود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این وظیفه فیفا است که با در نظر داشت عواید هنگفتی که از مدرک مسابقات جهانی فوتبال دارد، در هریک از دوصد مملکت جهان، اقلاً یک استدیوم معیاری بسازد.

>>>   چرا افغانستان عادت به گدایی دارد

>>>   هو وطنان عزیز
افغانستان زیبا خانه مشترک تمام اقوام ساکن آن است, هیچ قومی حق ندار به هیچ بهانه و هیچ حیله ئی هویت و نام اقوام دیگر را نابود کند و تنها نام قوم خود را بر دیگران به زور بقبولاند. هدف از تشکیل حکومت وحدت ملی یعنی تقسیم کرسی ها بین اقوام شایسته سالار تحصیل کرده است و منظور از تشکیل حکومت وحدت ملی تقسیم قدرت بین دو تیم و یا تیکه داران بی سواد قومی نیست. در حقیقت این تیکه داران دلالان سیاسی بیش نه بودند. رفاه و ثروت به صورت استثنایی برای خود و اعضای فامیل خود در طی چهارده سال بدست اورند. باتصف از عدم مدیریت در امو ر اصلاحات و حکومت داری خوب وضیعت نا بساما ن امروز کشور را ربط آن با مسائیل اقتصادی وضعیت بد معیشتی مردم و بی بیکاری با عث فرار قشر جوانان تحصیل کرده کشور ما شده است که تصویری آن را رسانها ی بین المللی در اختیار خوانندگان مردم افغانستان در سرتاسر جهان قرار داده هند.

>>>   هنوز پول جمع آوري نكرده اند، گپ از ساختن آن ميزنيد.خواب است و خيال است و محال، پولي هم اگر جمع آوري شود دزدي و غارت خواهد شد.

>>>   دوستان گرامی اعمار یک ستدیون معیاری در کشور نظر خیلی نیک و مژده به نسل جوان کشور غرض انکشاف سپورت است اما من حراس از آن دارم که پول های جمع آور ی شده غرض اعما ر این ستدیم را باز هم برادران کرزی وقسیم فهیم در تفاهم با سایر دزدان کابل بانک به تاراج خواهند برد .

>>>   کار نیک استږ افغان

>>>   اگر عملا کاران شروع شود وبودجه ان تامین شده باشد که خیلی یک کارنیک است. ولی اگرتنها درگپ باشد که هیچ سودی ندارد.ان را باید دریک نقطه مرکزی وامن کابل بسازند

>>>   اگر راست باشد اقدام نیکی هست اگربروی کاغذباشد طرحش بدرد نمی خورد

>>>   بسیارعالی.مژده جان خیلی آدم فعال برامد

>>>   کار خوب است اگر عملی شود برای کشور و ورزشکاران و از این که کابل همچو یک استدیوم وزرشی تا هنوز نداشته ما استقبال میکنیم و میخواهم بدانم که استدیوم پیروزی مشخص در کدام ساحه کابل اعمار میشود تا جای که من اطلا ع دارم در ساحه قلعه احمد خان که به نام شهرک سبز مسما میباشد یک استدیوم ورزشی تقریبا دو سال قبل به مساحت چهل جریب زمین احاطه گرید که گاه گاهی ورزشکارن ما در آنجا فوبتال و ولیبال میکنند که اگر در آنجا این پروژه اعمار شود خیلی عالی است تشکر

>>>   کار نیک است اگر اعمار شود ما همه استقبال میکنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است