قرارداد 7 میلیون دالری با کویت امضا شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103898 منبع: پرینت

اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور، قرارداد کمک بلاعوض به ارزش 7 میلیون دالر را در جلسات سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که برای مدت 3 روز در لیما پایتخت پرو برگزار می گردد با هیشم آلوقایان، معاون صندوق وجهی کویت برای انکشاف کشورهای عرب به امضا رساند.

به نقل از روزنامه اقتصادی، در این جلسه ها وزیر مالیه روی برنامه های انکشاف برای جلب کمک های عاجل و طویل المدت پلان های کوتاه مدت، متوسط و طویل المدت دولت افغانستان را ارایه نمود، همچنان روی برنامه اصلاحی حکومت پس از نشست هیات عالیرتبه و آمادگی ها برای جلسات دیگری که در آینده در وارسا و بروکسل برگزار می گردد صحبت نمود.

کمک کننده های افغانستان موفقیت و سازماندهی نشست هیات عالی رتبه(SOM) را در کابل تبریک گفتند و تعهدات طویل المدت شان را را برای توسعه افغانستان اعلام نمودند. هیات افغانستان با شرکای کمک کننده با افغانستان از جمله رهبری گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (IMF)، وزارت مالیه آمریکا و رییس DANIDA دانمارک ملاقات کردند.

نشست سالانه صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی هر سال بین وزرای مالیه، بانک های مرکزی، بخش خصوصی و اساتید دانشگاه ها در مورد مسایل مربوط به نگرانی جهانی از جمله چشم انداز اقتصاد جهانی، ریشه کن ساختن فقر، توسعه اقتصادی و موثریت کمک ها تدویر می گردد. همچنین اقتصاد جهانی، توسعه بین المللی و سیستم مالی جهان از طریق سمینارها، جلسات منطقه ای، کنفرانس های مطبوعاتی به ارزیابی گرفته می شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قرار داد یک سندی است که به اساس منفعت دوجانبه عقد میگردد. کمک یک کشور به کشور دیگر به اساس تفاهم نامه( سند خیرات) امضاً میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است