افغانستان بین روس و آمریکا تقسیم خواهد شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۵    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103896 منبع: پرینت

سال گذشته جو بایدن، معاون رییس جمهوری امریکا از تقسیم عراق به دولت شیعی در جنوب و دولت سنی در مرکز و دولت کردی در شمال سخن به میان آورد. این پیشنهاد دقیقا مشابه همان پیمان دایتون است که در سال 1995 در مورد بوسنی و هرزگوین اجرا شد.
قبل از بایدن کوندالیزا رایس زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی و بعد از آن وزیر امور خارجه امریکا شد نیز در مقاله ای در "فارن پالسی" بر لزوم تقسیم عراق به سه کشور تاکید کرده بود و گفته بود که چنین تجزیه ای می تواند اوضاع منطقه را دگرگون کند.

در همین راستا یک گزارش محرمانه دیگر رسانه ای گردید که حکایت از تقسیم دیگر کشورهای منطقه به چند قسمت بود. ازجمله روسیه به دو کشور و ایران به پنج کشور و افغانستان به سه کشور.

از دیگر کشورها که بگذریم، در افغانستان طرح تقسیم کشوری نا ممکن به نظر می رسید. اما به مرور زمان زمینه نقسیم افغانستان به سه بخش پشتون نشین، تاجیک نشین و هزاره نشین قوت گرفت.

حضور خارجی ها با طرح های روانی و اجتماعی شان باعث گردید تا حساسیت ها و اختلافات قومی به اوج خود رسیده فاصله های طبقاتی منطقه ای بصورت روشن و واضح رخ نماید.
همین امر باعث درگیری ها و جهت گیری های قومی شده اذهان عمومی را به فاصله از یکدیگر آماده نمود.

با سرکار آمدن سران دولت کمونیستی در حکومت آقای کرزی و وحدت ملی و سفر رسمی معاون اول ریاست جمهوری به روسیه، زوایای دیگری از تقسیم افغانستان به دو یا چند کشور را روشن ساخت.

آمریکا در ابتدا تصور می کرد که بدون حضور روسیه خواهد توانست افغانستان را تجزیه کرده بدین وسیله به تداوم غارت بیشتر منطقه بیندیشد. اما با حضور مقتدرانه روسیه در سوریه، دولت های آمریکا و اروپا وادار گردیدند تا باب مذاکره با روسیه را در مورد کشورهای منطقه باز کنند.

ظاهرا روسیه با فراخواندن جنرال دوستم به کشورش و پیشنهاد حضور نظامی در افغانستان به دولت وحدت ملی، می خواهد بخشی از بازی منطقه ای مانند حضور در سوریه، در افغانستان نیز به رقابت با آمریکا باشد.

در همین راستا این روزها از مذاکرات محرمانه بین سران استخباراتی دو قدرت آمریکا و روسیه خبر می رسد که قرار است افغانستان به دو کشور تحت سلطه روسیه و آمریکا تقسیم شود. تا هم روس از این کشور به منفعت های خود برسد و هم آمریکا.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اګر غلامان روسی خواسته باشد که باز شت به ګریبان پدر کلان های خود بیندازد روس دل خوش خواهد کرد که باز بیاید و به واسطه دلال های فنیکه دارد یک هرج و مرج برقرار کند در غیر ان ممکن نیست که این خواب غلامان روس به حقیقت تبدیل شود. و باید ګفت که امریکا مانند روس نفس های اخیر خود را میکشد و انشالله که یک شکست فاجع خواهد خورد ولی همان کسانیکه. خواهان برګشت روس است فعلا دامن امریکا را ګرفته نمیخواهند که یتیم بماند

>>>   ... بر امریکا که هنوز هم از خوردن خون مردم ما شکم مردار و کثیفش سیر نشد, بگذار که تجزیه کنند ولی باید بدانند یکروزی امریکا با بلا های زمینی و آسانی به چنان محشری مبدل خواهد گشت که هر یهودی آن در آتش جنهم خواهد سوخت.

>>>   همون تقسبم شه بهتر ما که از ای کشور که اسمش افغانستانه خیری ندیدیم... به سران قدرت که هیچ کاری به کشور شان نکرد فقد فقد به فکر جیب خود بودن که کدوم منتقه رو به پاکستان یا کدام کشوری دیگه بفروشن... به اشرف غنی عبدالله اتمر استانگزی همسال شان ...

>>>   حال معلوم میشود که «نظم نوین» امریکا و شوروی وقت که گرباچف و ریگن از سردمداران «وعده دهنده» ان بود، چه معنی دارد: معنی ان اینست که باید در جهان غرب «دیوارها» مانند دیوار برلین از بین برود و کشورهای جهان سوم بشمول افغانستان تا بتواند تخزیه شوند. سقوط دیوار برلین که مجاهدین به ادعای خود مجاهدین «قهرمانان» آن بودند و نیز «یک قطبی شدن جهان» که باز هم مجاهدین به ادعای خود مجاهدین یکی از «افتخارات» مجاهدین میباشد، پروژه ای بود که از جانب استعمار جهانی در راس امریکا سالها قبل طرح شده بود و شمار بیشماری از قوتها ، سیاسیون، تیکه داران قوم،و ... آگاهانه و غیر آگاهانه در خدمت عملی شدن آن قرار داشتند و هنوز هم قرار دارند. البته جهان خواران از دهه ها قبل در کشورهای عقبمانده جهان و از آنجمله افغانستان اشخاص و گروپهایی را «استخدام» کرده اند که برای تجزیه کشورهای خود شان حتی روزانه انواع «تیوریها» را «اختراع» میکنند!!
م.م.م

>>>   مردم افغانستان ازجنگ ٰ خون ریزی وویرانی خسته شده اند همین که افغانستان به دو نی به ده کشورتجزیزه شود مردم داغ دیده این کشورخوش هستندکه تجزیه شود این ملیت های بدون پشتون یعنی هزاره ٰ ازبک وغیره که درافغانستان وجوددارندهیچگاهی دربین خودجورنمی آیندودرمورد... ها ،این اقوام بخاطرجاهلیت وخودخواهی شان آماده هستنددرهرزمان باهرکسی بخاطرنابودی دیگرملیت ها درافغانستان جاسوس وغلام هرکشورشوندتاازاین طریق مردم رابخاک خون کشانیده وبه آرزوی پلیدشان همانا لسان پرستی وقوم پرستی است برسند.

>>>   حالا قرن 18 نیست که کسی خاک دیگری را تقسیم کند حالا قرن تجارت و مبارزه بخاطر گرفتن نعمت اقتصادی کشور است.تمام قرداد های دولتی بنابه پول ریزی در اقتصاد کشور اکثریتش مربوط چین است و چین را از سیاست اقتصادی افغانستان دور دانستند خطا و اشتباه است.

>>>   ....حال که چندین کشوردرافغانستان مزدور خود را دارد شاید سالها بنام فیدرال یا بنام ایجاد حکومت مستقل در نکاح بادار خود یکی دیگری راخواهدکشت .من اوزبیک افغانستانی هستم هرگزبرادران پشتون تاجیک همه رابیگانه یادشمن نمیدانم . مفکوره دموکراسی که حکومت رابه اساس انتخابات واقعی بوجودبیآوردانعکاس افغانستان واحدخواهدبودازدموکراسی واقعی حمایت میکنم نه لیبرال دموکراسی فریبکار. هرگروهی که بخاطرخوشی بادارخودخودکشی بکندمن افغانستان واحددموکراتیک راتبلیغ خواهم کرد.بلاخره مزدوران مرده خلاص خواهدشدیاجهان یک قطبی به جهان دوقطبی تبدیل شده لشکرکشی رابه ابرقدرت حرام خواهدکرد. درصورت ایجاذجهان دوقطبی احزاب فعال خواهندشدومزدوران راکسی معاش نخواهددادولی مزدوران حزبی شان درفضای مبارزات مفکوروی هریک شان مردم راقناعت بیشتردادمیدان ازاوست ولی من تازنده ام مفکوره دموکراتیک و افغانستان واحدراادامه خواهم داد...
وطندار

>>>   بکلی تقسیم خواهد شد انتظارش را داشته باشید در صورتیکه از خواب زمستانی بیدار نشوید

>>>   این ارمان را در گور خواهد بورد تا یک نفر افغان است زنده افغانستان است

>>>   رقم کوریای شمالی و جنوبی واری میشه؟

>>>   با توجه به مسایلی که افغانستان است فقط تنها حرفی که میشود زد این هستش که همیشه دولتهای غربی از نبود اتحاد مردم و این بازیهای قومی و سنت گرایی های افراطی استفاده های زیادی برده اند و در اقع از قدیم نقطه ضعف ما مسلمانان را میدانند که این مردم را راحت می توانند به جان هم بیاندازند ، پس حالا توقع چی رو داشته باشم که خودمان هر بلا را سر خودمان اوردیم ...اون از سرمایه های ملی ما که هر روز سرقت میشه ، اون از جوانان که در جبهه ها و حملات تروریستی از بین میرن و یا در راههای مهاجرت بدبخت میشن و اینم از دولت و دولتمردانمون که همه به منافع خود فکر میکنند فقط اینو می دونم که دیگر خجالت می کشم بگم اهل کجام اخر چرا یه کشور در مدت 50 سال هنوز هم درس نگرفته ، اگر کمی مطالعه کنند و از تاریخ درست و عبرت بگیرند و راهکارهای دولتمداران بزرگ گذشته و ایندگان را مد نظر بگیرند ، مطمئنن اوضاع بهتر میشود بهتر از است کمی واقع بین باشیم ، این دولت و دولتمرداش به فکر کیسه های خودشون هستند نه مردمشون .......

>>>   مردم و رهبران امریکا، پاکستان و سایر کشورها حاضر اند بخاطر منافع ملی خود، خود را قربان کنند ولی در کشور ما، موضوع برعکس است یعنی هر فرد بشمول رهبران، حاضراند تا ملت و مملکت را قربان منافع شخصی خود کنند و حتی نمیخواهند که منافع مذکور شامل حال گروپ شان گردد. اگر این موضوع دروغ است صفحات و تجارب گذشته را ورق بزنید و بیاد بیاورید. ایکاش در میان رهبران و زعمای ما، یک آدم هوشیار و سیاستمدار میداشتیم ابداً به این روز مواجه نمیشدیم. روز تجلیل از هفتۀ شهدا گواه بر این امر است.

>>>   ولن ترضی عنک الیهود ولا النصری حتی تتبع ملتهم صدق الله العظیم.
یهود ونصارا هیچ وقت ازمسلمانان راضی نمیشوند تا ملیت ومذهب آنهارا قبول نکنند
دوستی آنها بامسلمانان مثل زهر است ولی افسوس که مسلمانان غافل ازین گپ به ساز یهود ونصارا میرقصند ویکدیگر را کافر گفته میکشند بیخبر ازینکه همه آله دست یهود ونصارا شده اند بطور مستقیم ویاغیر مستقیم.
خداوند متعال خودش این مشکل را ازبین مسلمانان جهان رفع نماید.

>>>   دوست خوب ودالر دار رهبران ما ديگر چى ميخواهند هم دالر وهم دوستى ٠
م ى

>>>   بله درست است همین طوراست.
ع

>>>   اگر تاریخ را خوانده باشید اخوان المسلمین در مصر از بدو سیس اش تا امروز از جانب نظام حاکم در مصر تحت فشار قرار داشته وچندین رهبران شان به شهادت رسیده است بعد از سرنگونی نظام مبارک در مصر محمد مرسی طی انتخابات آزاد رئییس شد در طول دوران ریاست اش بامزاحمت های جدی درونی وبیرونی مواجه بود اگر دوست امریکا می بود در قدرت باقی می ماند .

>>>   عاقبت عین وغین هم بزودی همان خواهدشد چراکه تاریخ تکرار خواهد شد.
مهق

>>>   در سیاست هیچ وقت دوست و دشمن دایمی وجود ندارد.زیرا سیاست بین دوکشور ،به معنی عروسی نیست که به اساس عشق و علاقه و محبت صورت بگیرد.
سیاست بین دوکشور به اساس منافع مشترک صورت میگیرد، تا زمانی که منافع مشترک وجود دارد،دوستی وجود دارد و هر زمانی که منافع مشترک ازبین رفت، دوستی نیز از بین میرود و اگر منافع باهم در تناقض قرار گیرند،دشمنی صورت میگیرد.
اما هر دست دادن دو رهبر به معنی دوستی بین آنها نیست. بلکه روی مصلحت های موجود، دشمنی خود را آشکار نمی کنند، اما هر زمانی که موقع برابر شد، برای از بین بردن دشمن خویش اقدام میکنند.

>>>   باید گفت عاقبت دشمنی با امریکا !

>>>   امریکائی ها میگویند، ما دوست و دشمن دائمی را نمی شناسیم. امکان دارد که فردی دیروز دوست ما بوده باشد، اما فردا او را دشمن بنامیم و او را بکشیم.

>>>   هرکس که برای دفاع از اسلام ومسلمین ایستاد شود عاقبت وی همین است چراکه یگانه سیاست امریکا از بین بردن نام اسلام و مسلمین میباشد خداوند امریکا را سر نیگون نماید.
فهیم از ک ک

>>>   درقرانکریم بارها - بارها ذکر شده است که کافران رادوست نگیرید . دوستی آنها بامسلمانان مثل زهر است ولی افسوس صد افسوس مسلمانان غافل ازین گپ به ساز یهود ونصارا میرقصند ویکدیگر را کافر گفته میکشند بیخبر ازینکه همه آله دست یهود ونصارا شده اند بطور مستقیم ویاغیر مستقیم.( باالخصوص ع - غ )

>>>   هیچ وقت زاغ دوست کبوترنمیشود که کافر دوست مسلمان شود آمریکابه هر قسم مسلمان های روی زمین از بین میبرد بنام داعش طالب این و آن هزار بهانه ها

>>>   بعد از جنگ اول جهانی و تشکیل دولت شوروی،دو جنبش در شرق بمیان آمد: یکی جنبش دموکراتیک به سرکردگی اتا ترک در ترکیه،که موجب از بین رفتن امپراطوری ترک ها در ترکیه شد و دیگری جنبش اخوان المسلمین در مصر، بخاطر مبارزه علیه نفوذ کمونیزم. در دهه شصت میلادی ،بعد از تصویب قانون آزادی احزاب در افغانستان،جنبش اخوان المسلمین در افغانستان نیز در پهلوی دیگر احزاب چپی و ناسیونالیستی، اجازه فعالیت پیدا کرد. با حمله شوروی به افغانستان، حزب اخوان المسلمین افغانستان به احزاب هفت گانه و هشت گانه مجاهدین تبدیل شد. یکتعداد عرب ها نیز در افغانستان با مجاهدین همکاری کردند، که با حمله امریکا به عراق و جابجایی قوای امریکا در عربستان، بر ضد موجودیت قوای امریکا در سرزمین عربستان، گروهی را تحت رهبری اسامه بن لادن ،بنام القاعده تشکیل دادند. به همین منوال گروه های دیگری در مناطق مختلف قاره آسیا و افریقا از فلیپین گرفته تا اندونیزیا و یمن و سومالیا و نایجری بنام های الشباب و بوکوهرام،ابوسیاف و دیگران تشکیل شد، که منشاً همه آنها همان اخوان المسلمین بود، که بر علیه نفوذ کمونیزم در کشور های اسلامی،از طرف مربیان آنها حمایت میشدند.

>>>   لعنت برامریکا وکمک های او .تا زمانیکه یک امریکایی در وطن ما باشد .ما روی آرامی را نخواهیم دید .بیایید از امریکا وکمک های با مطلب او صرف نظر کرده آنها را از خاک خود بیرون کنیم .بس است اینقدر جنگ انداختن ها .خدایا مردم ما سزای کدام گناه خود میبینند .یا الله ما را ببخش .واین کشور های دور ونزدیک که در صدد نا آرامی مردم ما میشوند همین بلای نازل شده برما را به آنها بفرست .آمین
بیچاره

>>>   بلی. محترم. همگی میفهمند که امریکا ودیگرشرک هایش مارا ارام نمیماند. چرا در دیگر کشور ها زورش نمیرسد بخاطریکه دیگر مملکتها سر دارندمردمش هم دست استند هر کسی را که ریس جمهور میسازد در وطن ما از خودش است و مارا نمیماند که برای خود خود ما ریس جمهور تعین بکنیم امروز داعش امریکایی است طالب امریکایی است از...شروع تا فعلا که اشرف غنی است امریکایی است همین حالا بپرسید که فامیل... کجا ست در امریکا. این همه گی یک فریب است که در سر ما به کار میبرد خود ما میفهمیم که دشمن کلان ما امریکا ست وتوسط همسایه های ما مارا تبا و برباد میکند.ومن لله توفیق
ج،ق از قلعه موسی.

>>>   اززمانی که پاکستان ازمادری انگلیسی و پدر ؟ به دنیا امد و از ان زمان یک قطعه خاک افغانستان را از بدنه ان جدا کرد و معایده ننگین دیورند را که توسط مادرش به انها به میراث کذاشت و تا حالا براینکه به گفتار و اطاعت از فرمان مادرش عملی کند و باید بچه به فرمان مادر گوش کند، عملی می کند،جای بعث نیست ، اما ، اینکه باید از پدرش هم فرمان برداری نمایند گر نه پدرش ، پدرش را در میاورد، به دامان مادر طالب به وجود امد از دامان مادر مجاهد به وجود امد و حالا فرزند کوچکتر دیگرش داعش را به نطفه که فعلا بزرگ و بزرگ تر و اولاد نا خلف و جوان برومند به دامان همان مادر توسط عمه و عمو و عمو زاده تغذیه مالی می گردد، به وجود اورده که خیلی جوان ، که جوانان خیلی احساساتی و بزن بهادر هستند تربیت و به جامعه تقدیم نموده اند به جان همسایه ها و خیانان های اطراف .

>>>   معمولادشمن دشمن دوست است .کشورهای عربی که موردتاخت و تازقرارداشت اکنون موردحمایت قرار گرفته است این چانس رزق هوایی و آرزوی خیالی این مردم بوده ازر طرف دیگر جهان نیزنیروی یکه تازدربرابرخودمیدید.اکنون داردنظرات تغیرمیکند.بااندک ادامه حرکت میتواندمردمان منطقه رابخودجلب نموده ابرقدرت دوگانه بوجودآید.درآنصورت همه جنگهای تحمیلی بایدبه مبارزات سیاسی عوض شود.درتغیرتهاجمات نظامی به شورش های فکری موجب انقلاب فکری و انقلابات اجتماعی همه و همه اراده بشررامجبوراحترام قایل خواهندشد.
وطندار

>>>   آغاذچرخش درتغیریکه تازی ابرقدرتهاست :
... موضوع بهارعربی تافقروبیکاری جهانی وافزایش جنگهای گسترده سرگم جای خودرابه رقابت میذهد.گویاکسانی بااستفاده ازآزدگی ملل جهان بهره لازم گرفته به تدریج میلان جهان قطبی راموجب خواهدشد. اگردرین گرداب ناتوشتابزدگی کندشایدباختش بیشترگرددچون جهان درآستانهانفجاراست .اگرناتوحوصله کندبایدپیش بین جنگ سردباشد....چون شتابزدگی غرب و امریکانه تنهاجهان رامشوش ساخت بلکه اقتصادخودشانرانیزضربه خواهدزد.بگذارلشکرکشی جهانی به احزاب سیاسی و انقلابات درونی کشورهاعوض گردد.
وطندا

>>>   بنده خدا افغانستان از روزی که انگلیس افغانستان رو از ایران جدا کرد تا به الان یه جرعه آب خوش از گلوش پایین نرفته

>>>   این را بخاطر داشته باش اگر تجزیه شود مثل تاجکستانی ها روسوا میشود و من دری زبان هستم جان لالا من افغان هستم ...هر کس با تجریه مافق باشد از این وطن نیست .هر کس با تجریه مافق ...است به این دلیل که مادر خود را میخواهد که 2 تقسیم نماید هر کس مادر خود را نیم جان میخواهد از خاک ما نیست حیثت مهاجم یا تهاجم را دارد و فرزندی محسوب میشود
تخاری از ولسوالی بهارک تخار تا یک نفر افغان است زنده افغانستان است

>>>   پشتونیسم ارگ کابل در انتقال جنگ از جنوب به شمال متحد ستراتیژیک آی اس آی هستند. با باور این قلم پشتونیزم ارگ کابل با پاکستان در جنگ پشتون با پشتون در جنوب مخالف یکدیگر هستند،ولی در جنگاندن پشتون با غیر پشتون در شمال همدست و متحد ستراتیژیک هستند. در کشاندن جنگ از شمال به آسیای میانه هردو با امریکا و انگلیس متحد استراتیژیک هستند. قراد امنیتی با امریکا مهمترین سند همکاری های سترایژیک میان کابل و غرب است.

>>>   ... کدام کشور عربی است که بدون اجازه امریکا وانگلیس آب بخورد !اگر با غربی ها دوستی نکنند باید تا قیامت برهمان شتر سفرکنند پاکستان همسایه ما با کشور چین که اکثرا دین بودائی دارند صدراعضم آن میگوید دوستی پاکستان وچین شیرینتر از عسل است محکم تر از کوه است ! دوستی پاکستانی هابا امریکا وانگلیس صد مرتبه بیشتر محکم تر از روابط مابا غربی هاست مولانا های پاکستانی اعتراضی ندارند الازهر مصر رهبرانش به امریکا اروپا سفرمیکنند وهیچ مفتی دردنیای اسلام فتوا نداده که مسلمانان باید با غیرمسلمانا ن رابطه خودرا قطع کنند حتی مفتی قبلی عربستان را که درتصویر دیدم دارلینگ فرانسوی دارد ! ... چرا ازتخنیک کفار که انترنت وکمپیوتر است استفاده میکند؟ اگر با کفار دوستی نکنند کی بند برق بسازد ؟ کی شفاخانه وداکتر بسازد؟ علوم معاصر را از کی بیاموزند؟ فعلا برای ما پاکستان بد تر از اسرائیل است وهمانطوریکه همه کشورهای اسلامی جهان از صد ها سال با غیرمسلمانان دادو گرفت دوستی دارند ما هم انسان ومسلمان هستیم با همه بشریت دوستی باید داشته باشیم همه مخلوقات خداوند وپیرو چهار کتاب هستند که پیامبر اسلام آنرا تائید کرده است حتی شعار رسمی ملت امریکا این جمله است (( توکل ما برخداوند )) که این شعار بر روی اسکناس های شان هم درج است .مولانا های پاکستانی دوستی پاکستان با کشور چین را که پیرو هیچ کتابی نیستند چرا اعتراض نمیکنند ؟ اما روابط افغانستان با غربی هارا که پیرو کتاب هستند تخریب میکنند وزیرنام اسلام وکفر می خواهند ما از جهان دور باشیم وصرف مزدور پاکستان باشیم اما هیچ یک ازعلمای پاکستان اعتراضی ندارد
ر

>>>   اصطلاح ستون پنجم در مورد کسانی بکار میرود که خود در داخل کشور خود، در لباس دوست ؛ در تبانی پنهانی با دشمن، به نفع دشمن و به ضرر کشور و ملت خود، کار و پیکار میکنند.
یعنی جاسوس استخبارات کشور بیرونی استند ! مصداق واضح این واژه در افغانستان : البته در راس همهء اینها، بدون شک آقای حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان قرار دارد !

>>>   تازمانیکه ازاستعمال کلمات پشتونیزم وفارسیزم خودداری نکنیم وخود را یک افغان واحد حساب نکنیم حال ما ازین بدترخواهد شد

>>>   گفتن گفتن تجزیه تجزیه بسیار بسیار شرم آور شرم آور ا ست نمی دانم این مردم چوفت هوشیار می شوند! به جای اینکه همدیگر را بپذیرند و در آعوش بکشند نه اینکه تفرقه افگنی کنند و برتری جویی نمایند این ارمان را در گور خواهد بورد تا یک نفر افغان است زنده افغانستان است

>>>   حبيب الله كلكاني
پانزده هم عقرب روز شهادت خادم دين رسول الله مرحوم حبيب الله كلكانى كه توسط پست ترين پيام شكن و قرآن خور نادر غدار خفاش به دار بلند زده شد كور دلان بى مروت هـرچند ناجوانمردانه خواستند شخصيت اين جوانمرد را وارونه جلوه دهند اما حقيقت هـيچ وقت پنهان نخواهد شد و خون پاك اين عيار و جوانمرد نزديك بيك قرن است كه وجدان كوردلان فاشست أرام نگذاشته هنوز از هبيت نامش مانند برگ ميلرزدند
خراسانپور بدخش

>>>   ا کشور چین که اکثرا دین بودائی دارند صدراعضم آن میگوید دوستی پاکستان وچین شیرینتر از عسل است محکم تر از کوه است ! دوستی پاکستانی هابا امریکا وانگلیس صد مرتبه بیشتر محکم تر از روابط مابا غربی هاست مولانا های پاکستانی اعتراضی ندارند الازهر مصر رهبرانش به امریکا اروپا سفرمیکنند وهیچ مفتی دردنیای اسلام فتوا نداده که مسلمانان باید با غیرمسلمانا ن رابطه خودرا قطع کنند حتی مفتی قبلی عربستان را که درتصویر دیدم دارلی

>>>   اصلا هر کشوری که رهبرانش غلام و نوکر بیگانه باشد. مردمش خواب رفته و کورکورانه دنبال غلامان حلقه بگوش بنام رهبر قوم و منطقه وزبان روان دوان باشد. هیچ چیزی بعید نیست.... ولی باید گفت غلامی در هرصورت هست پس چی بهتر که هر کسی به پای خود آویزان باشد. هر قوم غلام مستقیم باداری باشند.....خسته شدیم از لاف و گزاف بیجای از مرادنگی نا مردان و از غیرت بی غیرتان از مسلمانانی نا مسلمان...

>>>   ببخشيد در نقشه مناطق شمال را زیاد گرفته اید این یک بی انصافی است برادران پشتون ما کی قبول میکنند یک کمی دیگر هم برای آنها واگذار شوید مثل ولایت غزنی تا مورد قبول شان قرار بگیرد

>>>   انشاءالله افغانستان واحد در همسایگی ایران عزیز روز به روز آبادتر می شود و ما برادران افغان ید واحده خواهیم شد. آباد و آزاد باشی آریانای مانا

>>>   ولایات لـــوگـــــر و وردک را هــــــم بــه پاکستان بدهـیـــــــد که خیلی به پاکستان علاقه دارند

>>>   تقسيم شود ياني فهلاً هم در مناطق جنوبي كشور پول شان كلدار است. و لسان شان كم كم مثل پاكستاني ميشود. صبح يك بيرق پاكستان را بالاي بام خانهايشان بالا ميكنند مثل اينكه اب از اب تكان نخورد.
بي خار

>>>   پــــــــــروژه تاپـــــــی هم در خطر سقوط قرارگرفت . پاکستانی ها با روسیه موافقه کردند که گاز روسیه را ازطریق ایران بخاک خود تمدید کنند برای اینکار یک شرکت روســی دوملیارد دالر مصرف میکند وشرکت گاســـتروم روسیه هم با قبول سبسائیدی این پروژه را با پاکستان امضا کرده یک هیئت از ترکمنستان قبلا به ایران رفت تا موافقه آنهارا باصدورگاز ترکمنستان ازطریق ایران به خلیج فارس بعد هند حاصل کند که یقینا ایران هم قبول میکند.حکومت ناکام ما مصروف تقسیم چوکی ها هستند وتعینات اقارب ودوستان خود بحیث مشاورین هستند
(( ر ))

>>>   اگر میخواهید که افغانستان بر همیش آرام بماند همین سه تقسیم منصفانه میباشد در غیر آن ما از چنگال یک قوم هرگز رهائی نخواهیم یافت .
با احترام امید از شمالی جان

>>>   بهتر است از حاكميت متعصب تنگ نظر و امريكايى وانگليسي هركس ديگر انرا تصرف نمايد حتي يهود و نصارا ، من ديگر نمي خواهم طفلم در جنگ بزرگ شود و ازفرهنگ و تاريخي بيگناه شود .
فايق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است