ابراهیمی: در عملیات قندوز تجدید نظر شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۴/۷/۱۹ کد خبر: 103895 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان خواهان رسیدگی جدی مقام های حکومتی و مسوولان امنیتی به وضعیت قندوز و امنیت سطح کشور شد.

در جلسه ای که به ریاست عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس برگزار گردید، اعضای مجلس نمایندگان در پیوند به وضعیت وخیم قندوز ابراز نگرانی نمودند و افزودند: همین اکنون قندوز در آتش جنگ می سوزد و طالبان با مخفی شدن در حومه های شهر و منازل مسکونی مردم، دست به عملیات می زنند و به اثر این درگیری، ده ها فامیل از منازل شان بیجا شده به ولایات دیگر کشور پناه گرفته اند اما ارگان های مسوول به خصوص وزارت مهاجران و اداره آمادگی با حوادث برای رسیدگی به مشکل این بیجا شدگان تا اکنون اقدام عملی را روی دست نگرفته است.

در همین حال، ولسوالی های دشت ارچی و چهارده قندوز مرکز تجمع طالبان خوانده شده، علاوه گردید که طالبان با مرکز ساختن این دو ولسوالی، دست به عملیات گسترده می زنند و حکومت تا زمانی که این دو ولسوالی را در تصرف نداشته باشد، موفق به پاکسازی شهر قندوز از وجود طالبان نخواهد شد.

در جلسه، موضوعاتی چون فساد اداری در کمیسیون اصلاحات اداری، عدم پیگیری فرار زندانیان از غزنی، معطل ماندن شدن معرفی والیان جدید مقرر شده و به وجود آمدن بی ثباتی در ولایات، غیر قانونی خوانده شدن وضع ده درصد مالیه بالای خدمات مخابراتی الی تصویب نشدن فرمان تقنیی در این زمینه توسط مجلس نمایندگان، کشته شدن پنج افسر پولیس در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر توسط طالبان، استفاده سوء توسط برخی حلقات از خیزش های مردمی و ایجاد بی نظمی،تخریب تدریجی مسجد تاریخی جامع ولایت هرات و نیاز آن به بازسازی، جنگ در بادغیس و توجه جدی مسوولان برای تامین امنیت این ولایت، توجه به وضعیت بیجاشده های ولایت ننگرهار، نبود شهردار در کابل و موجودیت انبوه کثافات در داخل شهر کابل، فساد در مدیریت ترافیک، انتقاد از استفاده دو فروند چرخبال دولت برای کارهای شخصی توسط وزیر امور خارجه، تقدیر از پناه دادن برای 1500 بیجا شده ای قندوز توسط یک تاجر جوان قندهاری، تقبیح حمله جنگنده های هوایی ناتو بالای شفاخانه بدون مرز ولایت قندوز و جنایت جنگی خواندن این عمل، سقوط ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل و پلان طالبان برای حمله به شماری از ولسوالی های فاریاب، مشکلات تشکیلاتی در ولایت غزنی، در نظر نگرفتن تشکیلات لازم پولیس در ولایات، مشکلات بی امنیتی در مسیر کابل- جلال آباد، مشکلات در توزیع پاسپورت های الکترونیکی مطرح گردید.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان از رییس جمهور و رییس اجرایی خواست تا در عملیات تصفیه ای قندوز و نجات مردم قندوز تجدید نظر نمایند و شیوه جدید را برای پاکسازی مخالفان به خصوص برای پاکسازی دشت ارجی و ولسوالی چهاردره قندوز که به مرکزیت طالبان مبدل شده است، روی دست گیرند.

رییس مجلس همچنان با استقبال از وعده رییس جمهور مبنی بر عملیات جهت پاکسازی سمت شمال از وجود مخالفان، بر عملی شدن آن تاکید ورزید. رییس مجلس نمایندگان همچنان به کمیسیون امور دینی و فرهنگی وظیفه سپرد تا برای رسیدگی به مشکل مسجد جامع هرات با مسوولان مربوط وزارت حج و اوقاف در تماس شود.

در جلسه، همچنان به کمیسیون امنیت داخلی و کمیسیون دفاع ملی وظیفه سپرد تا اعضای هیات بررسی وضعیت قندوز را تعیین نموده، به هیات اداری معرفی نمایند. در این جلسه هر چند محمد اکلیل حکیمی وزیر مالیه برای گزارش دهی در مورد مصرف بودجه انکشافی سال 1394، چگونگی جمع آوری عواید و کسر بودجه به استجواب فراخوانده شده بود اما از اینکه وزیر مالیه در سفر خارج می باشد، برنامه از تطبیق باز ماند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تحمل سختی بهترازمرگ فوریست .تاکتیک دولت درارزیابی دقیق موقعیت طالب و عملیات سنجیده به نفع مردم است ....
وطندار

>>>   آهسته آهسته اردوی ملی محبوبیتش را از دست میدهد تاحال از چند محل بدون جنگ فرار کرده اند وسلاح را برای اشرار گذاشته اند در جنگ قندز هم گفته میشود قطعات خاص پولیس قهرمان است که مردانه می جنگد اردوی ملی خود را کناره میکشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است