چرخبال های روسی وارد کشور می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103850 منبع: پرینت

ضمیر کابل اوف، دیپلومات ارشد و فرستاده خاص روسیه برای افغانستان گفته است که‌ در ماه اکتبر سال جاری میلادی قرارداد فروش چرخبال های رزمی (Mi35) روسی برای ارتش افغانستان، امضا خواهد شد.

به گفته ضمیر کابل اوف، مسکو بر اساس هدایت ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، به خاطر ارتقای ظرفیت محاربوی ارتش افغانستان این گام را خواهد برداشت.

به نقل از جامعه باز، ضمیر کابل اوف گفته است که مسکو قبلا نیز با تدارک اسلحه سبک و مهمات با اردوی افغانستان کمک کرده است و این پروسه در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهور در جریان بازدید از روسیه قرار دارد و از مسکو خواسته است که با نیروهای امنیتی مساعدت‌های نظامی کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی موضوع فروش است کجای این کمک گفته میشود بلکه تجارت یا معامله است درمقابل پول

>>>   تشکر از روسیه!

>>>   میگم زنده باد دوستم پاچا جان و جگرم دوستم ای دلیر مرد خطه ای شمال تو که وطن را از لوث وجود این انتحاری های ... پاک نکنی دیگر هیچ کس را توانایی این کار نیست
داود شاه ایبک سمنگان

>>>   زنده باد پوتین . افرین پوتین خیلی مرد هستی

>>>   خواهش میکنم یگ چند تا طیاره جنگی سوخوی 25 و 30 هم کمک کن که ما تروریستهای اوبامای سیا را نابود کنیم .

>>>   دوستان محترم ! ما قبل از همه باید به یک نکته متیقین شویم که هیچ کشوری به کشور دیگر بدون داشتن اهداف ( سیاسی ، اقتصادی و غیره) کمک نمی کند . پس وظیفه ی ما اینست که اگر ما به کمک دیگران نیازمند هستیم ، در گام نخست اهداف کشورها و دولت ها را در رابطه به کشور خود درست تحلیل و ارزیابی کرده و با در نظرداشت منافع ملی خود نوعیت کمک ها را برگزینیم . در رابطه به کمک های امریکا و روسیه دیدگاه یک عده زیاد هموطنان ما اینست که : امریکا از آن سر دنیا بدون موافقه و خواهش دولت افغانستان به بهانه ی سرکوبی تروریست های القاعده و طالب به افغانستان لشکر کشی کرد و طی چهارده سال تمام امور این کشور را بدست گرفت و میلیاردها دالر نیز مصرف نمود . من روی جزئیات ، شکل و موثریت این مصارف نمی پیچم ، زیرا شما خود می توانید قضاوت کنید که تیجه ی این مداخله ی مستقیم برای مردم و ملت افغانستان چه بوده است ، آنچه که بیشتر از همه روشن و نمایان است موجودیت بی امنیتی ، رشد بیشتر طالبان ، برهم زدن نظم اقتصادی ، اجتماعی ، نظامی و فرهنگی و درنهایت استقرار نظام دست نشانده و قانونی ساختن پایگاه های نظامی می باشد که هدف نهایی و دراز مدت آن مداخله به حریم کشورهای آسیای میانه و نزدیک شدن به مرزهای روسیه به خاطر ایجاد ناآرامی می باشد . اما روسیه که فاصله ی آن به مرز کشور ما نزدیکتر است به آرامی ، ثبات و افغانستان متکی به خود بیشتر علاقمند بوده و نمی خواهد که پایگاه های نظامی امریکا در جوار آن مستقر شده و گروهای تروریستی تحت الحمایه دستگاه های استخباراتی امریکا و پاکستان در افغانستان فعالیت نمایند . اکنون برمااست که به خاطر بقایای خود کمک های هردو و یا یکی از این دو قدرت بزرگ جهانی را برگزینیم . معیار قضاوت ما باید تنها منافع ملی ما باشد ، نه چیز دیگر.
با احترام . صدیق ذهیب

>>>   روسیه خجالت نمی کشد که باز در افغانستان دست درازی میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است