دیدار اعضای نهاد داکتران بدون مرز با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103813 منبع: پرینت

شماری از مسوولان نهاد سازمان داکتران بدون مرز با رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا کرستوفر ستوکس، مسوول عمومی این نهاد و کلیم مولینی مسوول بخش افغانستان، در خصوص وقوع حادثه چند روز قبل در شفاخانه این سازمان در ولایت قندوز صحبت نمودند.

رییس جمهور پس از استماع صبحت ها، گفت: به تمام قوای امنیتی افغانستان دستور واضح داده است تا بالای مراکز بشر دوستانه حمله صورت نگیرد. رییس جمهور یکبار دیگر تاکید ورزید که هیچ سرباز افغانستانی داخل شفاخانه مذکور نگردیده بود و از حقوق بشری تخطی نکرده است، در حالی که پیمانه تخطی های حقوق بشری از جانب گروهای تروریستی گسترده بوده است.

وی گفت: اکنون نیاز است تا تحقیقات در این زمینه تکمیل گردد که در حادثه مذکور چی واقع گردیده، چگونه به جمع آوری معلومات پرداخته شد و چطور برمبنای همان اطلاعات حادثه رخ داد اما وی افزود: در این مورد قبل از دریافت نتاییج کامل تحقیقات نباید قضاوت صورت گیرد.

رییس جمهور گفت: حکومت افغانستان بخاطر دریافت پاسخ های دقیق به سوالات، در تحقیقات قوای ایتلاف را همکاری و هماهنگی می کند.

همچنان رییس جمهور غنی افزود: دولت و مردم افغانستان در مورد حوادث اخیر در ولایت قندوز سوالاتی دارند و به همین منظور هیاتی با صلاحیت و غیر دولتی توظیف شده است، تا حوادث اخیر را مورد بررسی و تحقیق قرار دهد و گزارش آن را در اختیار همه قرار دهد.

رییس جمهور گفت: هیات موظف غیر دولتی به قضیه شفاخانه داکتران بدون مرز نیز خواهد پرداخت و هر سوالی که در این مورد نزد سازمان مذکور باشد، بعد از هماهنگی با هیات، پاسخ آن در گزارش گنجانده می شود.

در آخر رییس جمهور از فعالیت های سازمان داکتران بدون مرز در افغانستان قدردانی نمود و از مسوولتن آن خواست که فعالیت های شان را تداوم بخشند.

در این دیدار محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و عبدالسلام رحیمی رییس عمومی اداره امور نیز حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است