دیدار بزرگان قوم اسحاق زی با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103811 منبع: پرینت

بزرگان و متنفذان قوم اسحاق زی با رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا حاجی عبدالرحیم خان، حاجی عارف خان، وکیل دادالله قانع، مدیر عبدالغفار، داکتر حفیظ الله و داکتر شاه ولی به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، مشکلات و پیشنهادات محلی شان را مطرح کردند.

رییس جمهور پس از استماع مشکلات و پیشنهادهای آنان گفت: مشکلات تان را به شکل تحریری بنویسید تا برای حل آن راه های مناسب جستجو گردد. رییس جمهور خاطر نشان کرد که صلح نیاز اساسی مردم است و برای رسیدن به این هدف به همکاری شما ضرورت داریم. وی افزود: نارضایتی های خویش را که در اثر بی عدالتی بوجود آمده است با وی شریک سازند تا برای حل آن اقدام شود.

وی با اشاره به تمدید گاز ترکمنستان از طریق افغانستان گفت: با راه اندازی این پروژه زمینه های زیاد کاریابی و آبادی در کشور مساعد می گردد.

رییس جمهور از اشتراک وسیع آنان در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ستایش کرد و از حمایت قاطع آنان از حکومت و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکر نمود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آیا این قوم تنها سرزمین وتنها مکان دیگر دارند یا تابع یک السوالس وولایت هستند؟؟؟ هر روز چند تا دستار کلان می بندند و می آیند نماینده فلان قوم !! در زمان کارمل یک روز یک گروپ از خوست آمد ند وگفتند ما ناینده قوم زازی هستیم تایک قطره خون داشته باشیم از حکومت دفاع میکنیم حکومت هم چند شبانه روز درهوتل پلو نصوار فانتا فراوان برای شان داد وبعد ازینکه جیب های شانراپر کرد رخصت نمود. پس فردا یک گروپ دیگر آمد گفتند ما نماینده قوم زازی هستیم تا یک قطره خون داشته باشیم از حکومت دفاع میکنیم کارمل گفت نماینده زازی پریروز آمده بودند آنها گفتند نه ما از برکلی هستیم آنها از کوز کلی بودند ! از همه چیز سو استفاده میکنند ازنام قوم از دین از تنظیم از سمت از همه چیز !
( ر )

>>>   بیادر همی زی ها چندتا هستند ده تا بیست تا 20 تا صد تا هزار تا دو هزار تا یا اصلاً تعداد شان معلوم نیست، خوب خواهد بود ده پوهنتون یک فاکولته زیولوژی تأسیس کنند تا مردم بدون زی یا به قول نصارا زی فری هم زی ها ره یاد بگیرند، راستی گپ دیگه ده آخر یادم آمد سر نام افغان کش است، یک پیشنهاد دارم نام افغانستان ره زیستان بانند ده پشت مردم زی فری هم یک زی بچسانند مثلا، تاجیک ره تاجزی بانند هزاره ره هزار زی بلوچ هاره بلوزی ازبیک ها اوززی ترکمن ها ترکزی نام ملیت ره هم بانن زی نام واحد پول ره هم بانند زیال چون کتی نام پول سعودی هم قافیه میشه اسلامی رقم هم معلوم میشه سعودی هم خوش میشه ای طوری هم وحدت ملی تأمین میشه و هم جنجال افغان خلاص


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است