۳۵۰ فلسطینی در درگیریهای قدس زخمی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103804 منبع: پرینت

هلال احمر فلسطین مجموع مجروحان فلسطینی در حوادث ۲۴ ساعت گذشته را ۳۵۱ نفر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری وفای فلسطین از رام الله، هلال احمر فلسطین روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به این خبر آورده است نحوه جراحت فلسطینیان در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
25 نفر با تیر جنگی، 98 نفر با گلوله های پلاستیکی، 217 نفر با گاز و 11 نفر با ضرب و شتم مجروح شده اند.

بر اساس این آمار تعداد مجروحان از زمان آغاز تهاجم اشغالگران و شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی،1640 نفر است که 101 نفر با گلوله های جنگی، 442 نفر با گلوله های پلاستیکی،1066 نفر با گاز و 31 نفر با ضرب و شتم مجروح شده اند.

در این بیانیه آمده است این آمار تنها شامل آن دسته از مجروحانی است که هلال احمر در 12 روز اخیر به آنان خدمات رسانده است.

بروز درگیری های شدید در الخلیل
شبکه الاقصی از بروز درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در نزدیکی شهرک صهیونیست نشین «کریات اربع» در الخلیل خبر داد.

شاهدان عینی اعلام کردند نظامیان صهیونیست پس از هدف قرار دادن عامل عملیات شهادت طلبانه در این شهرک، از رسیدن آمبولانس ها و امدادگران به وی جلوگیری کردند.

اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس خواستار حمایت مالی و سیاسی کشورهای عربی و اسلامی از انتفاضه قدس شد.اسماعیل هنیه معاون رئیس دفتر سیاسی حماس خواستار شدت گرفتن انتفاضه قدس شد و این اقدام را تنها راه آزادی فلسطین خواند.

وی اعلام کرد غزه برای کمک به قدس کاملا آماده است.

شبکه الاقصی در خبری فوری از آغاز تظاهرات فلسطینیان از مساجد رام الله، البیره و الخلیل به سوی مناطق حضور نظامیان صهیونیست خبر داد.

استقرار گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

منابع خبری از استقرار گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری سمای فلسطین از قدس اشغالی، اشغالگران امروز جمعه با استقرار گسترده در شهر قدس به وی‍ژه بخش قدیمی این شهر و اطراف آن، این شهر را به پادگانی نظامی تبدیل کرده اند.

صدها نمازگزار که امروز برای اقامه نماز صبح به سمت مسجد الاقصی در حرکت بودند به دلیل آتکه نظامیان رژیم اشغالگر موانع زیادی را برایشان ایجاد کردند مجبور شدند نماز خود را در کوچه و خیابان ها اقامه نمایند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین مانع از حرکت اتوبوس هایی می شوند که می خواهند نمازگزاران را از مناطق اشغالی سال 1948 به مسجد الاقصی منتقل کنند.رژیم اشغالگر شب گذشته مسجد الاقصی را برای ساعاتی به محاصره در آورده بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است