اردوغان به داعش کمک نظامي کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۱    ۱۳۹۴/۷/۱۸ کد خبر: 103802 منبع: پرینت

رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت: اردوغان و حزب عدالت و توسعه از همه گروه های تروریستی در سوریه حمایت کرده اند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد؛ چند هفته پیش از برگزاری انتخابات زودهنگام ترکیه، افزایش اشتباهات سیاستهای داخلی و خارجی رئیس جمهور این کشور موجب بیشتر شدن انتقادهای مخالفان از وی شده است.

صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه در این باره گفت: رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه ترکیه از همه گروه های تروریستی در سوریه حمایت کردند. دولت ترکیه به تروریستها کمک اطلاعاتی و نظامی ارائه و حتی زخمی های آنها را در بیمارستانهای ترکیه درمان کرده است.

دمیرتاش همچنین درباره سلفی های وهابی به عنوان متحد اردوغان در منطقه هشدار داد و آن را خطری بسیار بزرگ برای همه قلمداد کرد.

از سوی دیگر اظهارات اخیر اردوغان درباره حملات هوایی جنگنده های روسی به مراکز و پایگاه های تروریستها در سوریه انتقاد و تمسخر رهبر حزب دموکراتیک خلق را به همراه داشت.

این در حالی است که اطمینان رهبر حزب دموکراتیک خلق به پیروزی در انتخابات پارلمانی زودهنگام ترکیه در اظهارات اخیر وی بر اساس نظر سنجی های مستقل در این کشور بیانگر کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه است.

وی از رأی دهندگان ترکیه خواسته است با مشارکت و حضور بیشتر در حوزه های رأی گیری به رهایی از اردوغان و حزب عدالت و توسعه سرعت ببخشند. وی گفت کنار رفتن اردوغان و حزب عدالت و توسعه شرط اصلی برقراری امنیت و ثبات در ترکیه و منطقه است.

این در حالی است که اردوغان برگزاری انتخابات زودهنگام برای فرار از شکست در انتخابات پارلمانی که حزب عدالت و توسعه پیش از این در ژوئن گذشته متحمل شده بود، را خواستار شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بمباران داعش ازطرف روسیه موفقیت و آبروی جهانیست .درحالیکه اروپادرموقعیت مخالفت باروسیه نبوده امریکاهم ازباخت بزرگ احتیاط خواهدکرد پس ترکیه درین خیزبیجاباخت کلی کمایی خواهدکرد.حزب دموکرات ترکیه بایدبرنده میدان باشد.
وطندار

>>>   اقای وطندار واقعا تحلیل بجا نموده اید و من هم به همین باور هستم
نواموز کابل

>>>   دولت ترکیه که دم ازمبارزه با تروریسم میزند چرا از بامبارد های داعش ناراحت است پس باداعش جنایت کار در یک کاسه است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است