دیدار سفیر چک با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103780 منبع: پرینت

میرسلوف کوسیک سفیر جمهوری چک با داکتر عبدالله رییس اجرایی دیدار نمود.

در این دیدار در مورد وضعیت امنیتی کشور، ماموریت قوای امنیتی چک در چوکات نیروهای ناتو، روابط بازرگانی و نظامی میان افغانستان و چک گفتگو نمودند.

رییس اجرایی کشور از همکاری های نظامی ای که جمهوری چک در سال های گذشته با افغانستان نموده امتنان نمود و گفت: افغانستان و چک در گذشته با هم روابط خوب داشته اند و نیاز است که این روابط در آینده هم میان دولت و مردم دو کشور محکم تر و قوی تر گردد.

نامبرده علاوه کرد که سهم گیری نظامیان چک در ماموریت حمایت قاطع که در بر گیرنده آموزش مهارت های جنگی و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان می باشد فوق العاده بوده و تاثیراتی مثبت بر جا گذاشته است.

رییس اجرایی در همین حال تاکید نمود که کشورش توقع دارد تا روابط بازرگانی میان دو کشور توسعه یابد و برای تحقق بخشیدن به این هدف، نیاز به توجه جدی و قاطعیت هر دو کشور می باشد.

در همین حال وی افغانستان را مکانی مناسب برای سرمایه گذاران و کمپانی های بازرگانان چک دانسته و از سفیر کشور چک خواست تا در این راستا توجه جدی نمایند.

میرسلوف کوسیک سفیر کشور چک در کابل در دیدار با رییس اجرایی کشور گفت: آنان با مقام های افغانستان کار می کنند تا با همکاری کشور چک، برای نخستین بار ملی بس را در افغانستان سروی نمایند.

وی علاوه کرد، تلاش ها و فعالیت های آنان باعث خواهد شد که کم از کم نتایج عملی به دست آمده و راه های حل مناسب برای آن پیدا شود. نامبرده افزود: آنان در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو تلاش خواهند کرد تا قوای هوایی افغانستان به خودکفایی برسد.

میرسلوف تصریح نمود که پنجاه خلبان افغانستانی چندی قبل برای آموزش به چک رسیده اند و قرار است این همکاری ها در سال های آینده هم با افغانستان ادامه یابد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بایدکه داکترصاحب عبدالله عبدالله ربس جمهورشودتا کشور راازاین وضع بهرانی نجات بدهداگردرانتخابات دست کاری نمیشود وحق به حقدارمیشد امروزافغانستان به این مشکلات دست و گریبان نبود حالاهم باید داکترصاحب عبدالله عبدالله همانطورکه قبل ازانتخابات به مردم قول داده بودکه از رای مردم دفاع خواهدکرد باید به حکومت ناکاره اشرف غنی پایان دهد وخود مسعولیت امورکشور رادر دست بگیرد تاکشوربیشترازاین به گودال نابودی نرود.
شمسدین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است