ما فریب خوردیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103773 منبع: پرینت

من از جمع کسانی بودم که همین‌جا در همین صفحه می‌نوشتم، «پیمان امنیتی با آمریکا، باید امضا شود» و هیچ استدلال منفی علیه امضای این پیمان را نمی‌پذیرفتم.

اما حالا اعتراف می‌کنم؛ «ما اشتباه کردیم، ما فریب خوردیم. از من که شهروند عادّی این کشور هستم تا رییس‌جمهور.»

پس از تشکیل حکومت وحدت‌ملی، وضعیت امنیتی بی‌نهایت نگران‌کننده شده است اما از آمریکای که با او پیمان امنیتی(!) داریم تا همه رهبران محترم وحدت‌ملی، کسی به فکر آنچه در این سرزمین می‌گذرد، نیست.

نعین نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظرنویسنده امریکاوناتوچه کارکند؟ مستقیماشامل عملیات دربین مردم ؟ یاتجهیزوحمایت مالی حکومت ؟ اگرپیمان امنیتی گفته که مرگ افغان راخودم تحقیق میکنم...منهم درین موردبحث زیادی ندارم مگرمشتاق تقویه اردوی ملی و پیشبردهرگونه عملیات نظامی بدست افغانم .
وطندار

>>>   اگـــر امضا نمیکردند معاش نظامیان را کی میداد؟؟ اینکه والی قندز از وظیفه فرار میکند رئیس امنیت از وظیفه اش از ترس اشرار می گریزد ومی آید به کابل این تقصیر امریکاست؟؟ جوانان آنها باید برای ما کشته شوند؟؟ چهار صد هزار نیروداریم چرا دفاع نمیکنند امریکا موتر سلاح البسه معاش میدهد مثلا روزانه مصارف نظامیان افغانستان 12 ملیون دالر است اگر امضا نمیکردند این 12 ملیون را کی میداد؟؟ خود ما هم باید کاری کنیم وطن ازماست ما هستیم که میگوئیم غیرت داریم افغان هستیم فرهنگ افغانی تاریخ 5 هزار ساله وغیره وغیره اینها چی شد؟؟
اگر رئیس جمهور وزارت دفاع داخله وامنیت سهل انگاری نمیکردند قندز را اشرار هرگز نمیتوانستند اشغال کنند
(( ر ))

>>>   این پیمان امنیتی بخاطر جلوگیری حملات از سمت شمال افغانستان است. سمت جنوب از خود هستند. اگر حمله میکنند فرقی نمی کند.
امریکا

>>>   برادر من هم از جمله کسانی بودم که مانند شما فکر میکردم،ولی امروزبطور قطع معتقد شده ام که هیچگاهی در هیچ کشور امریکاوانگلیس نه طرفدار تامین امیت بوده ونه هم خواهان پیشرفت وترقی کشور ها فقط وفقط میخواهند در جهان به ناامنی وتشنج دامن بزند.بهترین نمونه عراق،سوریه،ليبیا،یمن،افغانستان،اوکراین وده ها کشور دیگر.حال دیگر قطعن به بودن شان موافق نخواهم بود زیراتاحال درارتباط تامین امنیت ومبارزه با تروریزم چه کرده اند که منبعد نمایند.نه تنها برضد تروریسم مبارزه نکرده اند بلکه تروریسم به کمک نظامی ایشان وکمک اقتصادی سعودی از طریق وسازماندهی وتربیه پاکستان به این کشورصادر میشوند.دیگر اطفال کشور هم به این امر معتقد شده اند.

>>>   کجاکاری کندعاقل که بارآرد‍‍‍‍ پشیمانی

>>>   مجدیدی صاحب را باید محکم بگیرید او بسیار علاقه مند به این امضا با امریکایی ها بود کرزی بسیار هوشیارانه کار میکرد در یگان موارد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است