والیان جدید 4 ولایت معرفی شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103764 منبع: پرینت

بر اساس حکم رییس جمهور والیان جدید 4 ولایت معرفی شدند.

- محمد یاسین ضیا دارای تحصیلات عالی در بست فوق رتبه به حیث والی تخار
- ظاهر وحدت دارای تحصیلات عالی در بست فوق رتبه به حیث والی ولایت سرپل
- سید انور سادات دارای تحصیلات عالی در بست فوق رتبه به حیث والی ولایت فاریاب
- عبدالستار بارز دارای تجربه کافی در بست فوق رتبه به حیث والی ولایت بغلان

این افراد بر اساس حکم رییس جمهور به حیث والیان جدید معرفی شدند و حاجی شهزاده مظلومیار در بست رتبه اول به حیث معاون ولایت لغمان معرفی شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همینقدر گفته میتوانم که ظاهر وحدت همان شاگرد عطا معلم باشد....
وطندار

>>>   محمد یاسین ضیا این شاید همان معاون امنیت باشد که به نفع کمپنی سوپریم امضای وزیرداخله را جعل کرده بود همچنان کسی دیگر را به تاجکشتان وازانجا به هند برده بود واز طریق چینل دیگر کرزی را بجریان گذاشته بود وهم میگویند صحبت های تلفونی امرخیل درمورد توصیه به چاق ساختن گوسفندان را او افشا ساخته است
ر

>>>   میگویند رئیس یک اداره 55000 افغانی معاش دارد دوصد هزار هم تیل موتر که پول را نقدا اخذ میکنداما بعد :(( غــــــــرض مـــــجـــــــرای تــــیـل تــــایر موتـــــــر را تــــــوسط جــــــــک بالا ودور میـدهد تا کیـلومتـــر گــردش کنـــد ونظر به این گردش تیـــل مـــجـــــراشــــــــود ))
ر

>>>   محمد یاسین ضیا، پیشتر معاون اداره امنیت ملی بود، او از افراد نزدیک به داکتر عبدالله است.
او متهم به ضبط و شنود صداهای متقلبان انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال گذشته است که آقای غنی در نخستین اقدام او را از کار برکنار کرد.
ظاهر وحدت، پیشتر معاون والی بلخ بود، او از چهره های نزدیک به محمد محقق، معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی است.
سید انور سادات، پیشتر نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان بود، آقای سادات از افراد نزدیک به جنرال دوستم، معاون اول رییس جمهوری است.
عبدالستار بارز پیشتر معاون و سرپرست ولایت فاریاب بود، او از افرد نزدیک به جنرال ملک از فرماندهان پیشین مجاهدین در شمال افغانستان بود.
آقای ملک در انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال گذشته در مخالفت با جنرال دوستم از عبدالله عبدالله حمایت کرد.

>>>   خواننده گان گرامی!
خواستم نکاتی چند از موارد تقرری محترم جناب سید انور سادات بنگارم ، از توجه تان قلباءٌ سپاس گذارم: موصوف یکی از کدر های دهن پرآب حزب جنبش ملی اسلامی (کمونیستی) افغانستان بوده که توانسته است با حجم مزید سلیقه های ناب خویش در راس مقام ولایت نایل گردند که البته دو از حقیقت نخواهد بود که ایشان بعد از اخذ عضویت در حزب (افغان ملت) که عامل اصلی هرج-مرج ها و ناامنی های اخیر در شمال کشور میباشد ، مستقر شوند،چون هویداست که ایشان گویا به نفع ترکتباران گماشته میشوند و از عضویت خاص حزب جنبش و طرفدار و صمیمیت خاصی با جنرال دوستم دارند، ناگفته نباید گذاشت که از رقیبانشان چون الحاج بشیر احمد ... و داکتر صاحب فرهمند نیز دوری نموده و برعلیه ایشان در مجالس و محافل از گفتن یاوه های بیمفهوم هیچ نوع دریغی نورزیده اند. طوریکه حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان مدتی قبل جناب الحاج بشیر احمد...) را منحیث والی فاریاب نیز پیشنهاد نموده و بعدا ملغا گردید.جناب انور سادات در دوره حکومت موقت و در زمان حامد کرزی مسئول نشرات تلویزیون آئینه بودند که بعد از تثبیت چند اعمال خلاف اخلاقی شان توسط شخص جنرال دوستم احضار و سبک دوش گردیده و به ترکیه تشریف آورده بودند.ایشان در رشته زمین شناسی در کشور ترکیه مدت 4 سال تا صنف 3 تحصیل نموده و بعداً مصروف شغل آزاد گردیده اند (البته محضله شخصی شان میباشد) و در مطبوعات و در مجلس سنا خود را فارغ التحصیل فاکولته حقوق معرفی نموده اند که امیدوارم اشتباه نکرده باشم و آمریت ارزیابی اسناد وزارت تحصیلات عالی به مدارک تحصیلات موصوف تجدید نظر کنند. بنده یکی از دوستان ایشان میباشم، در دوره تحصیلی و بعد از آن در کلبه بنده مدتی زیست نموده اند و بسیار شخص بی کینه و پاک هستند و موفقیت های شان را در عرصه وظایف محوله شان از بارگاه ایزد لایزال خواهانم.
ظ.ر. تورک اوغلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است