قندوز در حال نقاهت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103759 منبع: پرینت

وزارت امور زنان: حکومت سه روزه طالبان در شهر قندوز، خاکستر خجالتی بجا گذاشت.

وزارت امور زنان طی اعلامیه ای می نویسد: قندوز، به هر تدبیر و تقدیری که بود، به تاریخ 6 میزان 1394 خورشیدی به دست طالبان افتاد. این شهر، پس از سه روز، چـــون کبوتر نیم بسمل از چنگال طالبان، نجات یافت. اطفال و زنان قندوز، از این تراژدی، شوکه شده اند.

وزارت زنان، این تهاجم را که بر خلاف شعایر اسلامی، موازین اخلاق انسانی، معیارهای حقوق بشری و عرف پسندیدۀ افغانی بر شــهروندان قندوز، صورت گرفت، تقبیح می نماید.

ما به نمایندگی میلیون ها زن افغانستان، نیات و تمنیات صمیمانه خود را توام با سلام ها و پیام های همبستگی، عنوانی خواهران و مادران قندوز؛ ابراز و اظهار نموده، خود را در این درد و غم، شریک می دانیم. قربانیان را، درود و دعا میفرستیم و خانواده های داغدار را تسلیت و تعزیت می گوییم. تلاش داریم تا هـــرچه زودتر به دلداری برسیم و حسب حال، به مصدومان، رسیدگی نماییم.

با حمایت بی دریغ از اقدام دولت در راستای سرکوبی مهاجمانی که اجساد و زخمی های خود را پشت کرده، در گریز اند و با پشتیبانی از ادامـه عملیات تعقیبی دولت علیه مجرمان جنگی، موفقیت عملیات قندوز را به رهبری دولت و حکومت به خصوص فرمانده اعلای قوای مسلح کشور، جلالتمآب داکتر محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، مبارک و فرخنده می گوییم.

خواهران عزیز،
یقیناً که شما با دود کردن سپند های نذرانه، قامت های شامخ فرزندان غیور قوای مسلح کشور را که سر به کف و جان بر لب، به نجات آل و مال شهروندان قندوز شتافتند؛ دعای رفع بلایا و تحسین خواهید کرد.

هموطنان عزیز،
قندوز زخمی که در حال نقاهت، قرار دارد؛ منتظر توجه و محبت ملی من، تو و او است. ما همه افغانستانی ها به خصوص تجار و متشبثان خصوصی را در این برهه حساس تاریخی با هـــــر امکانی که در اختیار دارند، به ادای وجیبۀ ملی؛ یعنی ( توجه به قامت مجروح قندوز)، فرا می خوانیم.

امید به این فراخوان خواهران، لبیک گفته، با پرستاری و مرهم گذاری اخلاصمندانه تان، به مهاجمان بفهمانید که درد ما یکی است. سلسله کوه های افغانستان، این اقوام را چنان مادرانه، به آغوش کشیده که جدایی، محال است و خیال.

حنیف فرزان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار زیبا و جسورانه به نگارش در آورده اید

>>>   اگر جناب فرمانده اعلای قوای مسلح بصدای مردم لبیک میگفت ووالی طرفدار طالبان را برطرف میکرد چنین واقع در قندوز رخ نمیداد وهم چنان اگر چناب فرمانده اعلای قوای مسلح با دلسوز به ملت بخصوص قندوزیان میداشت بمجرد وقوع حادثه قوا ونظامیان بیشتر را با تجهیزات شان از طریق هوا عاجل به قندوز میرساند تا از قتل وقتال بیشتر افراد ای اس ای بنام طالبان جلوگیری میگردید در حالیکه هیچ نوع توجه به مردم قندوز نکرده مبارکی کدام پیروزی را به سرقوماندان اعلای قوای مسح وریس جمهور بگویم قتل وکشتار بی رحمانه طالبان را در بسا نقاط بخصوص در قندوز را وحمایت ونگهداری یک شخص ضعیف ومشکوک را که خلاف اراده اکثریت مردم ونمایندگان شان در شورای ملی بحیث سرپرست وزارت دفاع دوام داده است وباوصف ضعف وناتوانی ان در کار امور دفاعی کشور جناب اشرف غنی میگوید که من از کار معصوم استانکزی راضی هستم راضی بودن جناب ریس جمهور از اقای استانکزی ازین بابت خواهد بود از روزیکه استانکزی سرپرست وزارت دفاع گردیده نسبت ضعف وعدم همکاری با ارگانهای امنیتی چندین ولسوالی ها به سقوط مواجه گردیده واخیرا ولایت قندوز هم که البته قابل یاداوری است منسوبین قوای مسلح کشور در پس گیری انها از خود شهامت ودلسوزی نشان داده ودوباره انرا تصرف کرده اما میدانید که به قیمت جان دها منسوبین نظامی پس گیری ولسوالی ها واخیرا ولایت قندوز بوده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است