الظواهری: خلافت ابوبکر بغدادی جرم شرعی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۴/۷/۱۶ کد خبر: 103742 منبع: پرینت

رهبر القاعده مجددا سرکرده گروه تروریستی داعش را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که خلافت ابو بکر بغدادی جرم است.

به گزارش وبسایت شبکه تلوزیونی روداو، ایمن الظواهری، رهبر القاعده در فایلی ویدیویی می‌گوید: انتخاب خلیفه تنها باید با رضایت همه مسلمانان صورت بگیرد. در اختیار گرفتن امارت با قدرت شمشیر و به زور یک جرم و جنایت شرعی است.

وی افزود: ما ملزم به این نیستیم که با کسی بیعت کنیم، ما و همچنین ابو بکر بغدادی، رهبر داعش به گردنمان بود که با ملا عمر بیعت کنیم، اما بغدادی این بیعت را نقض کرد و منکر آن شد اما ما بیعت را نقض نمی‌کنیم.

الظواهری در سخنانش خلافت بغدادی را خلافت انفجار و بمبگذاری خواند و با بیان این که داعش "جریان جهاد" را از هم پاشید، گفت: داعش فتنه بزرگی را ایجاد کرد.

گفته می‌شود فایل ویدیوئی الظواهری که به تازگی منتشر شده 6 ماه پیش ضبط شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از او جرم است از تو جنایت است گردن هردوی شماباید زده شود

>>>   یک ضرب المثل افغا نیست که " چغیل به غربال میگو ید که سوراخها یت بزرگ است " الظواهری بن لا دن ملا عمر جهوقت به رضایت تمام مسلمانان به حیث خلیفه انتخا ب شد ند که حالا البغد ادی شود . وضعیت جهان اسلام حا لا چنان برهم و درهم شده که چهار تا تروریست عرب نزاد به بهانه خلافت مانند احفاد شان به جان مردم بیسواد فقیر و نا اگاه کشور های شمال افریقا و اسیای میانه و مرکزی افتاده اند و کنجا ره خواب میبینند هیهات من الذلت . خلافت امامت وفقاهت و... زمانش سپری شده .
صفدری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است