پاسخ غنی به مجاهدان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103711 منبع: پرینت

در پی تصرف ولایت قندوز توسط طالبان تروریست، آبادی‌ها ویران شد، آنهای که توان خارج شدن را داشتند کاشانه‌ی خوده رها نموده شهر را ترک کردند و کلوله بار آوارگی را روی دوش گذاشتند و شماری که نتوانستند فرار کنند، کشته و زخمی و مورد تجاوز جنسی گروهی در هنگام ورود طالبان ترویست به قندوز قرار گرفتند که سازمان ملل محتد این علمکرد طالبان تروریست را جنایت داستند.

اکنون که مجاهدان از حکومت خواهان فراهم کردن زمینه‌های ورود نیروهای شان در صفوف ارتش و پولیس شده است، پاسخ اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی چه خواهد بود؟
مساله این است که آیا حکومت از طرح حمایت ارتش در قالب ورود مجاهدان در صفوف نیروهای امنیتی برای مقابله با طالبان تروریست که هر روز فاجعه می‌آفرینند استفاده خواهد کرد و این نیروها را به خدمت خواهد گرفت یا خیر؟

نتیجه اینکه، برای مسوولان حکومت وحدت ملی، اولویت اصلی باید حفظ قلمرو و دفاع از تمایت ارضی کشور باشد. اینکه اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی طرح"نیروی مجاهدان" را از روی میز خود کنار می زند یا برای عملی کردن آن چاره می سنجد مهم نیست، مهم تامین ثبات و نجات افغانستان از سقوط در دام طالبان تروریست است.


سید انعام صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچوقت مشاورانش اجازه نمیدهند که مجاهدین در مقابل اشرار بجنگند

>>>   در طول تاریخ افغانستان هیچ زمامداری مانند کرزی خاین واشرف غنی احمدزی خود فروخته شده ونوکر بیگانگان نبوده اند ،این دو نفر صد مراتب از شاه شجاع درانی بد تر وننگ تاریخ اند .
پاچاگل

>>>   فکر میکنم آقای صالحی الحمدالله جوان تشریف دارند ...از طرف دیگر ما دیدیم که مجاهدان سر به کفی که از پروان و مزار و شاید هم از تخار ، با عجله و طمطراق به طرف کندز شتافتند تا شش روز نتوانستند حتی از کمین های طالبان در کنار سرک عمومی بغلان-کندز عبور کرده و وارد شهر کندز شوند. هر چند روی نیرو های مردمی در امر مبارزه با تروریزم، میتوان حساب کرد ولی این نیرو ها هم چنانچه آقای غنی گفت باید در چارچوب نیرو های امنیتی (پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی) تنظیم شوند و افراد مطلوب، به مشورهء موسفیدان محل، از میان داوطلبان ، انتخاب و موقتا جذب صفوف قطعات ذکر شده گردند .....

>>>   هیچ جای نگرانی نیست بی ۵۲است سقوط کندهم پس گرفته می شه زور طالب باطیاره امریکانمی رسد
کریم کندز

>>>   ... ازموده را ازمودن خطا است

>>>   چون از جانب دولت اراده قاطع در نابودی طالبان وجود ندارد برای مجاهدین جنگ دیده اجازه نخواهد داد که در پهلوی قوای مسلح ایستادگی کنند وطالبان را نابود سازند .

>>>   كريم جان طالع بد ما همين بى 52 است كه طالبان را به شمال و منطقه مركزى انتقال و مسلح ميكند باور ندارى در فيسبوك جاويد كو هستانى و رزاق مامون برو و ببين يهود و نصارا دوست ما نميشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است