نور: نمی خواهم عامل درهم شکنی نظام باشم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103708 منبع: پرینت

تادامیچی یاماماتو معاون سیاسی سرمنشی خاص سازمان ملل متحد و همراهان ایشان با عطامحمد نور والی بلخ و رییس عمومی شورای اجرایی جمعیت اسلامی دیدار نمودند.

در این دیدار طرفین روی وضعیت جاری کشور، حوادث قندوز، جنایات طالبان و دشمنان آرامش مردم افغانستان در قندوز به شمول تجاوز، قتل و غارت دارایی مردم و دولت بحث نمودند.

محترم نور در این دیدار نگرانی اش را از خرابی اوضاع در شمال ابراز داشت و تصریح نمود که متاسفانه ولایت قندوز در این حوزه دچار مشکلات جدی و نا امنی و جنگ شدید شده است که از آن سبب هزاران خانواده بیجا شده و برخی ها هم عزیزان خود را از دست داده اند. محترم نور آسیب های ناشی از سقوط قندوز را در یک ماه اخیر بسیار تکان دهنده و خطرناک توصیف کرد و خواهان رسیدگی سریع مجامع بین المللی به این مساله شده و درخواست نمود که سازمان ملل باید جنایات صورت گرفته در کندز را تحقیق و بررسی نماید و به آن رسیدگی شود.

محترم نور، کم توجهی، ضعف مدیریت و نبود هماهنگی را از عوامل عمده یی خواند که در سقوط قندوز نقش داشت. وی تاکید کرد که ولایت بلخ نخستین ولایتی بود که نیروهای کمکی اش را به جانب قندوز اعزام کرد و این نیروها در باز پس گیری آن ولایت نقش خوبی ایفا کردند.

یاماماتو با تایید سخنان محترم نور، از والی بلخ بخاطر تامین امنیت در بلخ و موجودیت مدیریت خوب در این ولایت سپاسگزاری نمود و جنایات صورت گرفته در قندوز از جانب طالبان را غیر انسانی و قابل بر رسی خواند و تاکید نمود که سازمان ملل متحد در این زمینه اقدام های لازم را انجام خواهد داد.

معاون سرمنشی سازمان ملل متحد نگرانی از وضعیت شمال را قابل فهم خواند و اظهار نمود که در این مورد با حکومت افغانستان و نیرو های بین المللی مستقر در این کشور بحث و گفتگو می کند.

در پایان این دیدار هر دو جانب در یک نشست خبری حضور یافتند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. محترم نور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اینکه اگر طالبان بلخ را هدف قرار دهند، گفت: ما با آنکه اخیرا عملیاتی را راه اندازی و بسیاری مناطق را تصفیه کردیم اما اگر بخواهند بلخ را نا امن کنند، اعلام می کنم که بلخ گورستان شان خواهد شد. محترم نور همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد اینکه چرا هنوز به قندز نرفته، گفت: من طرح خود را به حکومت وحدت ملی سپرده ام اما در موجودیت نظام من نمی توانم به عنوان والی یک ولایت در امور امنیتی ولایت دیگر مداخله کنم. نمی خواهم عامل در هم شکنی نظام باشم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به دوستان
... از شما و باند تان توقع ساختن وطن نيست، واز همين حال ،در جمع اوري ثروت ودارايي تان هستي كه انرا به خارج نقل نماايد.
قربان از ميمنه

>>>   ههههههههه این نظام صاحب داره

>>>   عطا ...در قصه. خرابی اوضاع نیست عطا اګر به فهمد که فایده اوست ... حرکت نارنجی خودرا میکند.... این سرمایه مفت را از دست بدهد و یا خود را بکشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است