دیدار شماری از سرمایه گذاران با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103679 منبع: پرینت

شماری از تجار و سرمایه گذاران کشور با رییس جمهور در ارگ دیدار کردند.

در این دیدار که عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رییس جمهور نیز حضور داشت، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور به نمایندگی از تجار صحبت نمود و پیشنهادها و نظریات خویش را در مورد وضعیت تجارت در کشور، به رییس جمهور ارایه نمود.

رییس جمهور محمد اشرف غنی پس از استماع نظریات و پیشنهادات، با اشاره به مسایل تجارت در کشور گفت: تجار و سرمایه داران افغانستان همواره در شرایط سخت مردم را کمک نمودند.

وی با ستایش از مساعدت های تجار و بخش خصوصی به مردم قندوز گفت: تجار ملی در کمک به مردم در جریان حوادث ناگوار، به اساس حس وطندوستی همواره سهم فعال داشته و وظیفه دینی و ملی شان را ادا نمودند.

رییس جمهور کشور در خصوص میدان های هوایی گفت: حکومت تدابیر لازم را روی دست می گیرد تا وضع تجارت بهبود یافته و تسهیلات لازم در انتقال اموال تجارتی از طریق میدان های هوایی به میان آید. وی اضافه نمود که این تدابیر می تواند وضعیت سرمایه گذاری را در آینده بهبود بخشد. وی در رابطه به بند سلمای هرات گفت: بند مذکور حدود 60 میلیون متر مکعب آب ذخیره می کند که ضمن آبیاری اراضی، زمینه کار را برای دهاقین فراهم می نماید. وی افزود: ولایات هرات و بلخ در آینده به خط آهن وصل می شود که در بهبود وضعیت تجارت نقش ارزنده خواهد داشت.

وی در آخر این دیدار گفت: با هر بخش خصوصی به صورت جداگانه دیدار می نماید و در هفته آینده جلسه بزرگ اقتصادی برگزار خواهد شد، تا مردم از وضعیت تجارت آگاهی بیشتر پیدا کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است