راهکارهای حذف آلودگی از محیط
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۴/۷/۱۵ کد خبر: 103677 منبع: پرینت

برای کنترل و یا حذف آلودگی باید منشاء تشکیل دهنده آلودگی را شناسایی و راهکارهای لازم برای رفع آن را بیابیم.

- لزوم توجه به تعمیق فرهنگ صحیح استفاده از اجزای محیط زیست بویژه توسط اداره محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست

- ارایه آموزش های عمومی به مردم از طرف اداره محیط زیست در خصوص نحوه نگهداشت آب و خاک و سالم سازی محیط سبز مورد استفاده و پرهیز از ایجاد آلودگی آنها از طریق پوستر، بروشور و نیز برنامه ها و تیزرهای فرهنگی از رادیو و تلویزیون مکاتب و مساجد

- ارایه شیوه های پاسداشت طبیعت و انعکاس اثرات مثبت آن به سلامت انسان، انعکاس اثرات مخرب آلودگی ها بر سلامتی و شیوع بیماری ها، مضرات بر آب، خاک، محصولات زراعتی و چاروادری، ارایه مخارج و هزینه ها تحمیل شده بر جامعه در راستای رفع آلودگی ها و نصب سطل های زباله غیر ثابت و توزیع کیسه های زباله در فضاهای سبز خارج شهر از قبیل حاشیه رودخانه ها، جهیل ها، حوض ها، آبشارها، دشت، کوه، جنگل و... که در روزهای تعطیل مورد استفاده قرار می گیرد و جمع آوری این زباله ها با همکاری متقابل محیط زیست و حسب امکان شهرداری

- حضور ماموران دیدبان محیط زیست در این فضاها و انجام راهنمایی مردم در خصوص نحوه بهره گیری صحیح از اجزای محیط زیست

- ایجاد انگیزه در محافظت از محیط زیست با انجام تقدیر و اعطای جایزه در محل به شهروندانی که اقدام به آلوده نمودن فضای مورد استفاده نکرده اند.

- انجام برخورد قانونی با متخلفان در آلودگی و آسیب رسانی به محیط زیست توسط نیروی پولیس و سیستم قضایی کشور

نتیجه گیری: با توجه به رشد روزافزون جمعیت و محدود بودن منابع طبیعی در دسترس بشر، امروزه مساله حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین مسایل جامعه بشری مطرح بوده و سعی همگان را در نگهداری از آن می طلبد.


داکتر یارمحمد حیدر زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر صاحب ما و شما انتضار از این ریس باقشق خور طلای را نداشته باشیم در ایجاد انگیزه در محافظت از محیط زیست

>>>   ریس جمهور غنی اگر شایسته سالار است باید به داکتر یارمحمد که داتر علوم و کدار شایسته حفاظت محیط زیست کرسی اداره ملی حفاظت زیست برای اش پیشنهاد کند که تا ودر وضیعت محیط زیست کشور ما بهبودی آید.
مامیر جان نجرابی

>>>   ریس جمهور ما باید از تقرر افراد بی سواد کم سواد بنام برادر فلان کس از تقرر شان پرهز شود. بهترین گذینه برای حکومت داری خوب داکتر یارمحمد ایست . چون داکتر یارمحمد حیدر زاده دکتر ای علوم در حفظ محیط زیست دارد.
خانجان

>>>   آیا اداره محیط زیست اینهارا می خوانند؟؟؟ اگر من صلاحیت میداشتم داکترصاحب را رئیس محیط زیست وجناب مصطفی ظاهر را سفیر افغانستان در ایتالیا می ساختم
( ر )

>>>   چالشهای پیش رو تغیر محیط زیست افغانستان که سبب آمدن سیلاب ها بروکوچی آلودگی ضعف وناتوان بی برنامه بودن مسولین دولت در امر حفظ محیط زیست را نشان می دهد و مقصر اصلی کدرستیزی آقای کرزی در تقرر افراد غیر مسلکی رهبری اداره محیط زیست بود که فعلاُ هم در حکومت وحدت ملی نیز ادامه یافته است.

>>>   با واقیعت از تحلیل مقاله های داکتر یارمحمد حیدر زاده اگر مساله شایستگی دانش مسلکی و سابقه خوب و تخصص افراد مد نظر است، گزینه بهتر از داکتر یارمحمد برای کرسی ریاست اداره ملی حفاظت محیط زیست دیگر وجود دارد.

>>>   ما جوانان آینده ساز کشور و دوست داران حفاظت محیط زیست از داکتر صاحب محمد اشرف غنی خواهشم داریم که لایق کرسی اداره محیط زیست افغانستان داکتر یارمحمد حیدرزاده که داکتر علوم محیط زیست است وهم تجربه خوب حفاظت محیط زیست را از کشور پرقدرت اقتصادی جهان سویدن کسب کرده است.
نه نمایندگی جوانان

>>>   داکتر یارمحمد حیدر زاده فرزند اصیل مغزیز بانام ناشان پنچشیر مرحوم سراج الدین خان است یارمحمد خان انسان با انگیزه وطن دوست وحدت خوا و بانشاط و سختکوش و فدا کار کشور که هر روز ده ها مقله علمی زکات او علم و دانش خود را در مورد بهبود محیط زست و رهنمایی های سیستم مدرن آبیاری و مکانیزه زراعتی در همین سیت افغان پیر به نشر می رسد است ، داکتر یارمحمد داکتر علوم حفاظت محیط زیست و انسان مسئولیت پذیر و مسئولیت شناس و عاشق کار و خدمت و عبادت است. طوریکه جد بزرگ او سپسالار غلام حیدر خان مصدر خدماتی به در آزادی وطن گرده و نام نشاان او در جلد سوم سراج التواریخ در صفحه 384 درج است و از خدمت گزاری او ذکر به عمل آمده است. پدر داکتر صاحب یارمحمد مرحوم سراج الدین خان در زمان امالله خان بحیث حاکم ایفای وظیه نموده است در حلقه حکومتی خدمت تا سال کوتا هفت ثور به معارف پنچشیر در ایجاد مکاتب پنچشیر خدمت بزرگ نموده است.
مجب الرحمن

>>>   اگر اشرف غنی به وعده های شایسته سالاری خود پای بند است داکتر یامحمد حیدر زاده بهتر گذینه برای کرسی اداره امور اصلاحات و حکومتداری خوب است. چون داکتر یارمحمد حیدر زاده هشت سال در شورای وزیران در بخش اصلاحات و حکومت داری خوب کارده و 8 سال تجربه کافی در امر اصلاحات و حکوت داری خوب دارد.
انجینر نجیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است