آغاز دوباره درگیری ها در بخش هایی از قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۴/۷/۱۴ کد خبر: 103637 منبع: پرینت

درگیری در بخش هایی از شهر قندوز دوباره شدت گرفت.

گفته می شود يکبار ديگر جنگ در شهر قندوز شدت گرفته و زد و خورد ميان نيروهای دولتی و طالبان جريان دارد.

شاهدان عینی در شهر قندوز می گوید: شهر قندوز به گونه‌ کامل از وجود هراس افکنان پاکسازی نشده است و هم اکنون نیز نیرو های دولتی در چوک شهر قندوز با طالبان درگیری هستند.

در خبرهای گذشته نیز گفته شده بود که طالبان در برخی از خانه ها در قندوز جا گرفته اند و بر نیرو های دولتی شلیک می کنند.

از طرفی باشند‌گان شهر قندوز که در نبرد گیر مانده‌اند همچنانا بر مواد خوراکی و خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

این در حالی است که پیش از این صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله در نشست خبری اعلام کرده بود که قندور به حالت عادی بازگشته است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دزدان محبس قندوز بلد محیط و گشنه پیسه اند وقتی دزد با دزد دست یکی کرده امکان دارد نیروی دزذ زیاد شده باشد. مانند مردم میمنه به دزد ترحم نکنند که جفا بر نردمان است .دولت باید بر سر هر دزدیم بمب بیاندازد که لاشه دزد خاکستر شود.ما از دزد حکومت نمیسازیم .
وطندار

>>>   باید مجازات سنگین برای حامیان تروریستان درنظرگرفته شود که به وطن وشهرووطندارشان خیانت نکنند
شیوا

>>>   دولت دروغ میگوید و خود دولت پروژه سقوط قندوز را رهبری میکند
پروین قندوز

>>>   مردم چون از حکومت ناراز هستند بی طرفی اختیار میکنند. مردم از حکومت دل خوش نداررند لذا هر کس که حکومت را به اصطلاح بکشد خوش میشوند و اول زنده باد میکیند اینکه بعد چه بلایی بالای شان میاید حدس زده نمیتوانند چون مردم بیچاره شده اند. و تحول اگر به قیمت جان هم باشد قبول دارند .

>>>   ...من سال 2001 را هنوز به ياد مى دارم :
قبل از بمباران افغانستان، رئیس طالبان عمر اعلام کرد که وى و خاندان کرزى موافقت نموده به جای جنگ، صلح در پيش گيرند و "اميرالشياطين" حاضر است خانه نشين شود. ولى در دستور بوش مبارزه عليه ترور ادامه داشت و او ملاعمر و طالبان را مسوول سقوط برجهاى دوگانگى دانست که تا اکنون سندى درمورد دست داشتن ملاعمر با ١١ سپتمبر ١ در دسترس قرار داده نشده است مانند سلاح هاى قتل عام در بغداد. این تروریست ها درست مثل تروریست به اصطلاح ...مانند گلبيدين و حقانى بودند، دوستان ایالات متحده آمریکا، چنانکه متحده آمریکا گروه های شورشی در سوریه امروز را تقويت مى کند. در روانکاوى به پديده هاى ناخوشآيند روزگار تکرارى "جبر بار ديگر" (Repetition compulsion) گفته مى شود اما همه چیز که ایالات متحده آمریکا تصمیم گیری مى کند به مردمان ما خوب نيست. ایالات متحده آمریکا هر پديده شوم و خير براى خواستهاى جيو پلوتيک, راهبردى و اقتصادى و قدرت فراکشورى خود استفاده مى کند و از طالبان همچنان! کلوناليسم انگليس وامپراليسم غرب ترزيق تفکرى خود را در اين سرزمین به ارمغان آورده اند, که همواره شاهان در نهايت وهم رييس جمهور هاى اين کشور سياست دوامدار خارجى ندارد.هاى بيرون رفت و راه حل های سیاسی به سفارش و شرایط ایالات متحده و يا به کشور شوروى بستگى داشته و نه با شرايط و مستغلات جامعه . يعنى دولتهاى کشور افغان ستان خود مختار و مستقل نبود. افغانستان ملک استیجاری بوده ومى باشد. يک کشور فروخته نمى شود از اين جهت اجاره وى نگاريدم. طالبان پشتون و پشتون با آنها ابراز همدردیمى کنند. آنها می خواهند یک کشور که در آن زبان پشتو زبان ملی وباشد ونه فارسى . دولت های پشتون فارسى زبان و هم کرزی و احمدزی (غنی به نام قبل از انتخابات احمدزی ) امروز ، نمى توانند خواستها و آرزوهاى پشتون های شريف را بر آورده بسازد. بدون زبان فارسى که ظاهر "کل" در سال 1964 ميلادى صفت قديمى "درى" اش را اسم خاص فارسى ساخت (بانو شکريه جان باريکزى کمک, بدادم برس -از زمان "کن دوز" ديگر روزه سخن گرفته , روزه سخن يک قسم در دين عيسوى است که گپ زدن اجازه ندارد).
ستون پنجم طالبان خاموش شده . در حال حاضر جهان به هزاران تار و پود باهم بافت خورده. موضوعات با یکدیگر ارتباط دارند. آیا اوکراین و مشارکت فعال روسیه در سوریه باعث تجدید نظر ایالات متحده پيرامون افغانستان نشده ؟ بايد در سرزمين باز نگرى شود تا کدام زمان پاکسازى و پاکسازى? با اين همه پاکسازى ها تفکر انسانى و آدمى بودن دولت و طالبان و مخالفان شان زير سوال قرار مى گيرد. ستون پنجم بايست روشن نمايد و دولت تقلبى و دست نشانده کرى هم که چه مى خواهند اگر مى خواهند که طالبان بچگان پرورش داده پاکستان دولت پشتونستان بسازد , پس چرا بغلان و تخار و بدخشان? بلکه تجزيه کشور به پشتونستان وخراسان! در پشتونستان هم چيز به پشتو باشد? راستى مسخره و هجو است زمان گل پشتو گپ مى زند و يک غير پشتون گپ او را نمى داند ولى گپ يک تاجيک وهزاره و ايماقى و شهروند کشور ايران را بخوبى مى فهمد! استقلال يک نعمت پروردگارى ويک اصل آموزشى است. ويژه گى و چگونگى آدميت و انسانيت وبشريت خود اراديت و استقلال است. به خاطر يک دانه گندم ويا يک سيب فردوس بيرين را از دست داد. شرم به ما که روده سيروم ٥٥ کشور کفار و غير کفار در دهن ما اويزان آيا ما بلاخره از زاد کدام جنس هستيم که نه استقلال داريم و نه خود اراديت. اولين اصل پرورش و آموزش کمک براى استقلال کودک است واين همان کاريست که پروردگار همراى آدم و بانواش کرد و از هوتل خداوند رخصت شد و شفقت و مهربانى خدا همراى شان بود تا بدست خود کار کنند و روزى روزمره خود را خود کمايى کنند و وابستگى و معنت ديگران نکشد. افغان ستان به گردش ١٨٠ درجه اى ضرورت دارد. که ستان از نام منحوس اش استقلال يابد .

>>>   باندى دولت و مليشه آش دوباره به ميدان هوايى فرار كردند!!! قندوز به تسلط فرزندان اصيل آش است!!! زنده باد

>>>   يك تعداد از حاميان طالبان در دولت بدون كدام هراس به صورت آشكارا از طالبان جنايت كار ونوكران آي آس آي حمايت كرده وجنايات طالبان را در كندز توجيه مي كنند. اشرف غني تجاهل عارفانه نموده، خود را به كوچهء حسن چپ زده مي گوييد هر كس در بارهء ستون پنجم اسناد دارد، نشان دهد! آيا كساني كه بدون هيچ گونه هراسي، از طالبان حمايت وپشتيباني نموده وجنايات آن ها را توجه مي نمايند، اگر اين ها ستون پنجم نيستند، خير كي ها اند. اگر اشرف غني واقعن با طالبان همسويي نه دارد، هر چه زودتراين نوع أشخاص وأفراد حاميان طالبانِ داخل نظام را كه خطرناكتر از طالبان بيرون نظام هستند را از دولت دور كند.

>>>   مبارزه ریشه ای با طالبان بایذ از حامیان انها شروع کنند. حمایت گر وجود داشته باشد طالب نیز و جود خواهد داشد.

>>>   دذدان کلان در ارگ میباشند بخون مردم معامله شورت گرفته است ملت بیدار باشید میخواهند این وضع در تمام کشور حکم فرماشود .... مرگ بر غلامان وطنفورش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است