مردانی از جنس نفرت دین را زین ساخته اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۴/۷/۱۴ کد خبر: 103625 منبع: پرینت

سلام... می دانم حالت خوب نیست، منم و همه مردم افغانستان حالشان خوب نیست، اینکه بگویم خوبم، نیستم... باور کن که شب و روزم عجین شده در شب های به یغما رفته مردمان قندوزی.

نمی دانم چرا وقتی می نویسم قلم جیغ می زند، کلمات بی تابانه می گریند و جملات درد می کشند و در خود می پیچند. مگر چه بر سر قندوز آمده است که همه چیز خوب نیست؟ از تو می پرسم؟ گریه نکن... جواب بده... چرا حرفی نمیزنی؟ از سودابه چه خبر؟ چرا بر او تجاوز کردند و کشتند؟ مگر احسان با لبخند معصومانه اش چه گناهی داشت که در جوانی باید می رفت؟ چرا کودکان شیرخوار قندوزی بر سینه های خشک مادران شان ترس را می مکیدند؟ چرا؟..... اصلا نمی دانم چرا این سوال ها را از تو می کنم، تو که خود کوهی از غم و اندوه را بر شانه هایت حمل کرده ای... نمی پرسم اما باور کن دنیایی از استیصال و درماندگی ام.

بیرق هایی که به تاوان خون های ریخته شده بالا و پایین می روند تا نشان دهند که قندوزیان فقط در نمودار یک معامله اند. مردانی از جنس نفرت که دین را زین ساخته اند و بر پشتاره ای از جنون و سلطه گری شیپور مرگ را می نوازند و سیاستمدارانی که از درون ارگ شاهی مستانه فتوای تباهی یک شهر را صادر می کنند.

بگذار بگویم که هنوز هستند جارچیان بی مزدی که بر گِرد یک بازی مبهم اما هدفمند جان می دهند و جان می گیرند و قندوز را به خون می کشانند تا امپراتوران مغزهای شستشو شده آنان بهشت خیالی را برای آنها ترسیم کنند.

بیشتر نمی گویم و دردنامه ام را با لبخندهای تلخ کودکان قندوز به پایان می رسانم.

می دانم حالت خوب نیست و چشمانت حکایتگر روزهای سخت پر التهاب را می دهد و من اینجا دورتر از قندوز به سیاست های متعفن دیو و دَدهای بسیاری فکر می کنم که بی محابا مهره های یک بازی شوم و خطرناک هستند و باید یا چیره شوند و یا هم چیده... و این است سرنوشت زندانیانی که قفس های طلایی خود را به زیارت گرفته اند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عوامل و انگیزه های حمله رویداد خون بار قندوز
... عامل شکست حکومت در کنترول اوضاع قندوز حق گیری والی از افراد که مصروف ترافیک قا چاق مواد مخدر در مرز افغانستان و تاجیکستان هستند . تقرر افراد بی تجربه ای کم تحصیل تحت تاثیر همان سیاست های کلیشه ای گذشته که این حکومت وحدت ملی نیز قرار داشته که تا این حد اوضاع را به هم ریخت وضعیت افغانستان را به این جا رساند که قندوز گدام خانه افغانستان از بی توحهی دولت در عدم شایستگی قدرت قندوز سقوط کرد. عمل عمده سقوط قندوز سهل انگاری اعضای حکومت وحدت ملی تفرقهو نفاق بین اعضای حکومت باعث تاخیر در عملیات قندوز شد. بی صلاحیت بودن عبدالله ریس اجرائیه در تمام تصممم های گیری های شورای امنیت غنی و اتمر به خواست دل خوا خود تصمیم می گیرند.
خلاصه ادامه راه حکومت داری در افغانستان از سبب مزاحمت تیکه داران قومی دشوار است اما با ایمان قوی به خداوند شجاعت و حمت سربازان ما وحدت ملت ما می توانم پیروز شوم

>>>   بسیار عالی و پر معنا !

>>>   ثاقب صاحب جای تشویش نیست !
هر زنده جانی حداقل میخپاهد زنده بماند حتی حیوانات وحشی شب و روز در فکر حیات خود است .در غزنی دیدیم که 600 نفر زندانی را طالبان با خود مسلح ساختند در قندوز700 نفر محبس که مجموع دزدان و یاغیان تاقاتلین را مسلح ساخته با خود همراه کردند شام یکشنبه در میمنه هر چند از چهار جناح حمله طالب آغاذ شد ولی سمت محبس هدف اساسی بود. خوشبختانه ازشام 60 نفرنیروی رضاکارمردمی درساحه دورترازشهرگویاعقب جبهه سنگرگرفته بودندوقتی طالب بالای محبس حمله راشدت بخشیدناگهان ازعقب جبهه طالب ضربه زده شد.ازینکه برای طالب ازداخل کوچه غیرازعقب جاب فراردیگری میسرنبودچون هریک خانه به دفاع ازناموس خودهرمتجاوزراروانه جهنم میکردمجبوراطالب های قاتل طی چندساعت مقاومت 230 نفرطالب بشمول والی شان جسدهای شان لاشه شده روانه جهنم شدند. اینجا مردم نمیخواهد مانند مردم مظلوم قندوز مفت هلاک شود.اینجا و تمام جاهای دیگر که از جنگ قندوز تجربه گرفته ازخودازناموس و مال خوددفاع میکننددیگرهیچ جای افغانستان مانندقندوزغافلگیرنخواهدشد.....مادین قبلی راداریم به دزدضرورت نداریم.
قره باش

>>>   ثاقب عزیز : اول توان قلمت را تحسین می کنم . درکی که قلم را جاندارساخت نیز اسباب افتخارماست ، اینکه به این زیبایی به نکات ریز و باریک اوضاع ای آمیخته با درد پرداخته اید پاداش تان با پروردگار گیتی . ارچند درد کلان در تمام کوچه پس کوچه های کندز کله کشک می کند و فقط بیننده ای روشن اندیش و انسان محور میتواند به درک و دریافت بهتر آن کامیاب شود . و این قدرت درهستی شما شامل است . تمنا می کنم هرچه این گونه غم ها راشیپورشوید به روشنگری بیشتری کمک شده اید. دست خدا به همراه تان .

>>>   افرین قرهباش . زنده باشی و سال های درازی زندگی کنی . مقاومت ترا می ستایم و بتو و احساس مردمی ات بدرود می گویم .
مریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است