پاسخ وزرای کار و مهاجران در مجلس قانع کننده نبود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۴/۷/۱۳ کد خبر: 103603 منبع: پرینت

نشست امروز مجلس سابق به ریاست عبدالرووف ابراهیمی با موضوع استجواب سید حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجران و عودت کنندگان، نسرین اوریا خیل وزیر کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین پیرامون وضعیت مهاجران، فرار جوانان و عدم اشتغال و بیکاری برگزار شد.

در این نشست فضل احمد عظیمی معاون پالیسی و سرپرست وزارت مهاجران و عودت کنندگان به جای وزیر حضور یافت و در پاسخ به نمایندگان گفت: برای جلوگیری از فرار جوانان از کشور برنامه های روی دست گرفته شده است.

وی افزود: این وزارت از لحاظ بودجه کمبود دارد اما توانسته است طی چند ماه اخیر آگاهی دهی مناسب از طریق رسانه ها برای مردم داشته باشد.

در پایان نیز رییس مجلس اعلام کرد که پاسخ مقام های حاضر در خانه ملت قناعت پذیر نبوده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رییس جمهور زیادی خوش باور با وزرای تیم خود است بلی این دو شخص یک ریس جهمور از فامیل شبان کوچی ودیگر آن معاون اول از فامیل پاده بان هردو شل و ناتوان هستند یعنی شبان غنی و باده بان دوستم اداره کشور از توان این دوشخص ده کیلول متر گذشته است و غنی شبان و دوستم پاده بان در غم ملت رنجیده افغانستان بخصوص قندوز آسیب دید نیستند یکی بیرون از ارگ از خاطر پای لنگ برورن شده نمی تواند و دیگر ی آن عیاش دوستم برای عیاشی در این زوهای سخت دشوار کشور به ترکیه رفته است.

>>>   خـــود مجلس کجا قانع کننده است ؟

>>>   درواقع هم این دووزارت ناکارآمداست .اگربودجه ندارندمیلیونهاجریب زمین دولتی بایررامی توانندبه گونه اجاره به دهقانان بیکار واگزار کنند .می توانند مانع تعدی همسایگان به مهاجرین یاانسدادسرحدات باهمکاری وزارت داخله وپلیس شوند.حتی ازیک سوتوافقنامه برای اعطای حقوق شهروندی به مهاجران می شود ازسوی دیگرمیلیونهاتومان حق اقامت وتحصیل می دهندوهزاران نفردرزندان ورامین دیپورت می شود.
شیوا

>>>   با این وضعیتی که دولت افغانستان، وضعیت اقتصادی و درآمد سرانه ی این کشور، وضعیت پارلمان و میزان تعهد آنها نسبت به سرنوش کشور، وضعیت امنیتی و... دارد، احضار وزرا و در خواست افزایش اشتغال و کار و ... خنده دار و احمقانه و بیانگر بی خبری نمایندگان است.

>>>   این دولت وحدت ملی تبدیل شده به دولت به فکرچوکی کجا به فکرملت بیچاره هستند جوانان تحصیل کرده که پدرمادرشان سالها بافقر تنگ دستی زندگی کردن راه اوروپارا درپش گرفتن به خاطرچی ؟

>>>   وزارت قبایل و سرحدات باید منحل شود چرا که مانعی برای ملت سازی و فرهنگ سازی میباشد.
با تشکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است