چادر بی بی دست از سر ما بر نمی دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۴/۷/۱۳ کد خبر: 103564 منبع: پرینت

زمانی در یکی از اداره های حکومتی کار می کردم؛ البته آنقدر زمان دور که شما فکر کنید دوره امیر شیرعلی خان باشد هم نه اما در ابتدای حکومت کرزی بود که معاش ما جمع ماکولات می شد 2652 افغانی؛ بعد محاسبه می کردیم که با این دو هزار و ششصد و پنجاه و دو افغانی چطور می توانیم تمام موضوعات جهانی را اداره کنیم و خرچ و برج یک ماهه را پیش ببریم.

در آن دوران موضوع حساب بانکی و ATM کارت و این موضوعات نبود. یک معتمد با یک متر و دوسانتی قد داشتیم که بوجی پر از پول را می آورد و معاشات کارمندان را پرداخت می کرد در این بین چیزی که بسیار جالب بود گرفتن مقداری از این معاش بعنوان چادر بی بی بود. تا همین حالا هم نفهمیدم که این چادر بی بی چه نقشی در معاش ما کارمندان داشت اما بهر صورت ده یا بیست افغانی از معاش ما بعنوان چادر بی بی گرفته می شد و اعتراض ما حتی به سرمنشی سازمان ملل هم نمی رسید و اصولا خود بی بی و چادر ایشان بعنوان معمای جالب در ذهن ما ماند.

از این خاطره که بگذریم وزیر مخابرات یک طرحی جالبی ارایه کرده است که بر مبنای آن ده درصد کردیدت موبایل ها به خزانه دولت پرداخت می شود یعنی اگر من صد افغانی کردیدت در موبایلم خریداری کنم حتما ده افغانی آن به حساب دولت جدا می شود و خود وزیر هم آنقدر خوشحال است که تصورش را هم نمی کرد که از اول همین ماه تا اکنون به میلیون ها پول افغانی به خزانه دولت ریخته شده باشد. من فکر می کنم وزیر مخابرات از همان سیستم چادر بی بی استفاده می کند بدون آنکه بداند این بی بی با این چادر بزرگش هنوز هم دست از سر ما برنداشته است در غیر آن این مالیات بر کردیدت ها معنی خاصی نمی دهد که هر روز اعصاب ملت شریف کشور را درهم و برهم ساخته است در حالی که ما سال ها است بابت هر چیزی به شمول تنفس کردن مالیه می دهیم.

امیدوارم وزیر مخابرات عزیز که تازه بر تخت وزارت جلوس فرمودند همین چادر بی بی را از معادله اقتصادی مردم بردارند و زیاد به فکر خزانه حکومت نباشند در غیر آن یک روزی اعلام می شود که به میلیاردها دالر کردیدت خیالی موبایل به حساب خزانه دولت از سوی وزارت مخابرات واریز شد و در آن دنیا هم تمام ملایک غضب مصروف شمردن اضافه ستانی های کردیت موبایل بندگان خدا می شوند.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ...آفرین بروزیر مخابرات با این ابتکار خوبش قطره قطره دریا میشود از من ودیگران پنج افغانی گرفتن خیلی تاثیرندارد اما برای خزانه خوبست . شیرین گل خان پیش از وزارت وامیرزی سنگین درهنگام وزارت که حالا دوباره شیرین گل خان شده تنها به فکر خود بود وتوانست خودرا ملیاردر بسازد وهمه کمپنی های خصوصی هم خیلی از او راضی هستند!! درفکر خزانه حکومت نبود وصرف با حرف های مبالغه دل کرزی صاحب را شکار کرده بود . در هرموقع مناسب تبلیغی می گفت : افغانستان قمر مصنوعی به فضا پرتاب میکند! فایبرنوری را افتتاح میکنیم انترنت خیلی ارزان میشود! سابق مردم برای مخابره به پاکستان میرفتند حالا از همینجا میتوانند صحبت کنند! ملیارد ها افغانی از بابت های مختلف به حکومت خیانت کرد .
(( ر ))

>>>   تا حال که هرچی بود گذشت حال خو مالیه میدهیم باید خدمان مخابراتی بهتر شود در کشور های دیگر وقتی مالیه میدند نفس دولت ره به خاطر مالیه که برداخته اند میکشند حالا باید انترنت و قیمت مکالمات تلفونی ارزان شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است